  • 11. Data: 2004-02-13 08:15:46
    Temat: Re: .edu.pl dla mas?
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    >Artur ma wiele domen z www na poczatku :)) to moze i ta tez ma.

    Nie, tej nie mam; moje pochodza z krotkiego okresu na poczatku 1998 roku,
    kiedy bylo mozna rejestrowac wszystko, potem ktos stwierdzil, ze lepiej
    przejsc na reczne sterowanie (przed chwilowa wolnoscia NASK oczywiscie
    zarejetrowal dla siebie co ciekawsze domeny - sex.pl - zeby chronic
    uczucia, real-estate.pl - zeby chronic obcojezycznych
    wlascicieli nieruchomosci, targi.pl - zeby chronic bazarki,
    media.pl - zeby chronic Roberta Kwiatkowskiego ;-), itd.
    Regulaminy NASKu byly rozne, moim zdaniem najfajniejszy byl z 1997 kiedy
    to trzeba bylo przedstawic NASKowi rachunki swiadczace o posiadaniu co
    najmniej trzech stalych lacz do internetu, zeby zarejestrowac domene w
    .pl (najlepiej lacza od nich - mniej papierkow :-)))).
    Wczesniej NASK rejestrowal wszystko np. gazeta.pl, rzeczpospolita.pl.

    >Artur ma wiele domen z www na poczatku :)) to moze i ta tez ma.

    Jeszcze to: Artur wolalby miec media.pl niz www.media.pl; gdyby NASK nie
    zarejestrowal sobie (oczywisci z troski o zycie poczete) mnostwa fajnych
    domen, to do zarejestrowanie byloby tylko www.pl, o ktore nie mial bym
    pretensji gdyby je utrzymywali zamiast polska.pl, o ktorej w biuletynach
    propagandowych NASK napisali, ze maja do niej prawo (ciekawe dlaczego tak
    napisali, skoro o pochodzeniu tego prawa nawet sie nie zajakneli?).

    ps.

    Wypowiedz pracownika NASK:
    - Pani prawnik kazala powiedziec, ze jej nie ma.

  • 12. Data: 2004-02-13 08:21:33
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    ROBBO 2 wrote:
    > Artur ma wiele domen z www na poczatku :)) to moze i ta tez ma.

    Nie, to nie on. Normalna konkurencja z podobną działalnością. Chociaż
    jak właśnie sprawdziłem coś nie działają... ;->

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 13. Data: 2004-02-13 08:25:52
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    > Nie, to nie on.

    Nie co?

    > Normalna konkurencja z podobną działalnością.

    Konkurencja? Z kim?

    > Chociaż jak właśnie sprawdziłem coś nie działają... ;->

    Domeny nie dzialaja! o cholera :-)))))))))))

  • 14. Data: 2004-02-13 08:39:58
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Artur Orlowski wrote:

    > Ja znam jeszcze jedną dziwną sytuację. Na początku 2000 roku znajoma
    > firma chciała zarejestrować domenę www.edu.pl na portal o edukacji.
    > Odpowiedź NASKu oczywiście negatywna, nawet osobista rozmowa nic nie
    > dała - cyt: "www jest przedrostkiem funkcjonalnym i tego na pewno nie
    > zarejestrujemy". Serwis powstał pod innym adresem. Natomiast cztery
    > miesiące później ta domena została przez NASK zarejestrowana dla innej
    > firmy....
    > Równi i równiejsi?

    i ta znajoma firma poddala sie bez walki?

    zyga
    --
    blur

  • 15. Data: 2004-02-13 09:12:49
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > i ta znajoma firma poddala sie bez walki?

    Tak. Inna domena już była w użytku, rozleklamowana itd. A poza tym
    jak walczyć z NASKowym "BO TAK!!"? :-(

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 16. Data: 2004-02-13 09:12:56
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Fri, 13 Feb 2004 08:15:46 +0000 (UTC), artur@_il.pw.edu.pl wrote:

> [...]
    >wlascicieli nieruchomosci, targi.pl - zeby chronic bazarki,
    >media.pl - zeby chronic Roberta Kwiatkowskiego ;-), itd.
    To wlasnie Polska i jej prawo :(
    Chyba migdzie nie ma tak paradoksalnych praw rejestracji jakies
    domeny. Jedyne co jeszcze na swiecie zauwazylem to ceny.
    Szczegolnie chodzi tu o domene TV. Skoro juz dales przyklady, to za
    taka domene: sex.tv przyszlo by ci sloooono zaplacic za jeden rok ;/

> [...]
    >.pl (najlepiej lacza od nich - mniej papierkow :-)))).
    >Wczesniej NASK rejestrowal wszystko np. gazeta.pl, rzeczpospolita.pl.
    Coz... nask zamiast zrobic to co inni - czyli panel via WWW do
    zakladania domen, to woli sie bawic w jakies modzenie faxem i pseudo
    formularzem.
    Nie mozna samemu zmienic rekordow odpowiadajacych przy whois. Za
    granica to jakos nie problem. Logowanie, zmiana i do 48h jest
    zrobione. Dobra jest jedynie ta zmiana hurtowa domen. Prowadzilem
    jakies pol roku temu taka akcje ze kilkadziesiat domen zmienilo
    delegacje. Wyslalem i po tygodniu cisza. Wymagalo to jeszcze 2 roznych
    maili zeby admin to zrobil. Zrobil, tylko ze trwalo to 2 tygodnie ;(

    >domen, to do zarejestrowanie byloby tylko www.pl, o ktore nie mial bym
    >pretensji gdyby je utrzymywali zamiast polska.pl, o ktorej w biuletynach
    tak z ciekawosci. Co wlasciwie jest na www.pl ??
    Kiedy tam probuje wejsc zawsze pyta mnie o login/haslo i wyrzuca za
    brak autoryzacji.

    --
    Wiesiek

  • 17. Data: 2004-02-13 09:21:07
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > i ta znajoma firma poddala sie bez walki?

    A pamietacie jak Poczcie odmowiono poczta.pl a potem domena trafila do
    przyjaciela NASK zapewne

  • 18. Data: 2004-02-13 09:44:43
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Fri, 13 Feb 2004 10:21:07 +0100, "ROBBO 2" <r...@o...pl> wrote:

    >A pamietacie jak Poczcie odmowiono poczta.pl a potem domena trafila do
    >przyjaciela NASK zapewne
    taaa. :))) i ten "przyjaciel" teraz pisze nad twoim postem (na dzien
    dzisiejszy)

    Z drugiej jednak strony:
    kolega mial taki problem:
    chcial sobie zarejestrowac domene ktora byla ciekawa. Bylo to jedno ze
    slow porno. NASK odmowil z powodu regulaminu i naruszen godnosci.
    Jednak znajomy mial w nasku znajomego admina. Ten zarejestrowal i gosc
    ma ja do dzis ....

    --
    Wiesiek

  • 19. Data: 2004-02-13 13:10:32
    Od: Maciej Anczura <s...@i...edu.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > domain: terror.edu.pl
    > Czy mnie pamiec myli, czy tez mam racje, ze kiedys trzeba bylo spelnic
    > kryteria edukacyjnosci, zeby dostac domene .edu.pl?

    Skoro powstaja takie twory jak dmx.edu.pl (zdaje się nazwa grupy
    dzieciaków z irc), to chyba już nie. Pewnie przeznaczenie tej jest
    bardzo podobne. Swoją drogą to specjalną oryginalnością też się nie
    popisali.

    --
    sh

  • 20. Data: 2004-02-13 13:21:05