    From: Wiesiek <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: .edu.pl dla mas?
    Date: Fri, 13 Feb 2004 10:12:56 +0100

    On Fri, 13 Feb 2004 08:15:46 +0000 (UTC), artur@_il.pw.edu.pl wrote:

    >Nie, tej nie mam; moje pochodza z krotkiego okresu na poczatku 1998 roku,
    >kiedy bylo mozna rejestrowac wszystko, potem ktos stwierdzil, ze lepiej
    >przejsc na reczne sterowanie (przed chwilowa wolnoscia NASK oczywiscie
    >zarejetrowal dla siebie co ciekawsze domeny - sex.pl - zeby chronic
    >uczucia, real-estate.pl - zeby chronic obcojezycznych
    >wlascicieli nieruchomosci, targi.pl - zeby chronic bazarki,
    >media.pl - zeby chronic Roberta Kwiatkowskiego ;-), itd.
    To wlasnie Polska i jej prawo :(
    Chyba migdzie nie ma tak paradoksalnych praw rejestracji jakies
    domeny. Jedyne co jeszcze na swiecie zauwazylem to ceny.
    Szczegolnie chodzi tu o domene TV. Skoro juz dales przyklady, to za
    taka domene: sex.tv przyszlo by ci sloooono zaplacic za jeden rok ;/

    >Regulaminy NASKu byly rozne, moim zdaniem najfajniejszy byl z 1997 kiedy
    >to trzeba bylo przedstawic NASKowi rachunki swiadczace o posiadaniu co
    >najmniej trzech stalych lacz do internetu, zeby zarejestrowac domene w
    >.pl (najlepiej lacza od nich - mniej papierkow :-)))).
    >Wczesniej NASK rejestrowal wszystko np. gazeta.pl, rzeczpospolita.pl.
    Coz... nask zamiast zrobic to co inni - czyli panel via WWW do
    zakladania domen, to woli sie bawic w jakies modzenie faxem i pseudo
    formularzem.
    Nie mozna samemu zmienic rekordow odpowiadajacych przy whois. Za
    granica to jakos nie problem. Logowanie, zmiana i do 48h jest
    zrobione. Dobra jest jedynie ta zmiana hurtowa domen. Prowadzilem
    jakies pol roku temu taka akcje ze kilkadziesiat domen zmienilo
    delegacje. Wyslalem i po tygodniu cisza. Wymagalo to jeszcze 2 roznych
    maili zeby admin to zrobil. Zrobil, tylko ze trwalo to 2 tygodnie ;(

    >domen, to do zarejestrowanie byloby tylko www.pl, o ktore nie mial bym
    >pretensji gdyby je utrzymywali zamiast polska.pl, o ktorej w biuletynach
    tak z ciekawosci. Co wlasciwie jest na www.pl ??
    Kiedy tam probuje wejsc zawsze pyta mnie o login/haslo i wyrzuca za
    brak autoryzacji.

    --
    Wiesiek