    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ecoenergia w domowej sieci 230V
    Date: Fri, 13 Jan 2012 15:34:12 +0100

    Moje urządzenie (to do sterowania maszyną przemysłową) spędziło w instytucie
    na badaniach EMC pół roku. Przy czym to dlatego, że to był instytut (choć
    świadczący normalnie usługi dla firm w zakresie badań EMC). Czyli były
    historie typu, że zbliżają się wakacje, a to duże urządzenie, to już przed
    wakacjami nie opłaca się zaczynać, potem ktoś tam ma urlop, wraca z urlopu,
    a kolejny pracownik idzie na urlop, a to reorganizację robią, a to w sali
    obok wynajętej przez firmę zewnętrzną odbywają się targi potraw regionalnych
    i pracownicy bardziej tam degustują niż zajmują się badaniami. Też
    pracownicy nam pomagali, jak rozwiązać problemy, które się pojawiły (m.in.
    wymiana kiepskich zbliżeniowych czujników indukcyjnych na lepsze). Koszt
    badania mojego urządzenia to było 30 tysięcy złotych. Badania miały miejsce
    chyba 3 lata temu.
    Przypomniało mi się, że w instytucie powiedziano mi, że z takich
    większych instalacji urządzeń, to zlecają badania producenci sterowania do
    urządzeń dźwigowych, wind. Natomiast głównie to drobnica jest dawana na
    badania.

    R.