  • Data: 2011-11-07 03:13:25
    Temat: Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/06/2011 09:07 PM, Mario wrote:
    [...]
    > Ale to jest komercyjny soft a edycja padu na płytce jest to IMHO dość
    > istotna funkcjonalność. Marudzenie w pełni uzasadnione :) A że wybrał
    > ten soft? Zainteresował się nim bo edu darmowa a ograniczona wersja
    > tania więc zaczął używać. A jak wszedł w szczegóły to zonk.

    To jest najważniejszy powód dlaczego ja przesiadłem się na KiCada z
    Eagla. Eagle jest łatwy do nauki. Używałem go przez dłuższy czas, ale
    nie podobało mi się właśnie to, że jak będę chciał zrobić coś bardziej
    skomplikowanego czy będę chciał skomercjalizować coś co zaprojektowałem,
    to w darmowej wersji już się nie da. Wersje bez tych ograniczeń tanie
    nie są, a na wyciągnięcie dłoni jest za darmo dostępny całkiem niezły
    pakiet.
    Do Eagla raczej nie wrócę, nawet jeśli bym rozważał zakup oprogramowania
    komercyjnego. I żebym nie został odebrany jako wróg dobrodzieja dającego
    hobbystom to co najlepsze: przeszkadza mi to, że udostępniają wersję z
    poważnymi ograniczeniami, nadającą się tylko do prostych projektów.
    Jeśli hobbysta, który nauczył się Eagla na małych, prostych płytkach
    będzie chciał zaprojektować coś bardziej skomplikowanego stanie przed
    dylematem: wydać kieszonkowe na wersję komercyjną czy uczyć się czegoś
    nowego. I firma liczy na to że większość wybierze to pierwsze
    rozwiązanie. Zbyt mi to przypomina taktykę dilerów prochów "pierwsza
    dawka za darmo" żeby mogło mi się podobać.

    pzdr.
    j.