-
41. Data: 2010-07-09 22:40:50
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>
Dnia Fri, 09 Jul 2010 20:14:29 +0200, DoQ napisał(a):
> Niestety oddzielone jezdnie nie gwarantuja zatrzymania TIRa...
Miesiąc temu na obwodnicy Trójmiasta:
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,90289,79836
67,Zderzenie_czolowe_na_obwodnicy__Dwie_osoby_nie_zy
ja.html
To nawet TIR nie był, ale duży dostawczak. Te bariery najwyżej motocykl
zatrzymają. Osobowe lecą górą, ciężarówki przejeżdżają jak przez tekturę.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
42. Data: 2010-07-09 22:54:48
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: DoQ <p...@g...com>
Przemysław Bernat pisze:
> http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,90289,79836
67,Zderzenie_czolowe_na_obwodnicy__Dwie_osoby_nie_zy
ja.html
> To nawet TIR nie był, ale duży dostawczak. Te bariery najwyżej motocykl
> zatrzymają. Osobowe lecą górą, ciężarówki przejeżdżają jak przez tekturę.
Ano wlasnie i znowu poszli w świat niewinni :S
Pozdrawiam
Pawel
-
43. Data: 2010-07-09 23:00:14
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-07-09 22:54, DoQ pisze:
> Przemysław Bernat pisze:
>
>> http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,90289,79836
67,Zderzenie_czolowe_na_obwodnicy__Dwie_osoby_nie_zy
ja.html
>> To nawet TIR nie był, ale duży dostawczak. Te bariery najwyżej motocykl
>> zatrzymają. Osobowe lecą górą, ciężarówki przejeżdżają jak przez tekturę.
>
> Ano wlasnie i znowu poszli w świat niewinni :S
Abstrahując od śmierci i niewinności - jakie tam są bariery? Przecież
one powinny utrzymać samochód ciężarowy z przyczepą, a nie łamać się
przy spotkaniu z dostawczakiem (nawet takim 8Mg).
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
44. Data: 2010-07-10 07:52:52
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>
Dnia Fri, 09 Jul 2010 23:00:14 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> Abstrahując od śmierci i niewinności - jakie tam są bariery? Przecież
> one powinny utrzymać samochód ciężarowy z przyczepą, a nie łamać się
> przy spotkaniu z dostawczakiem (nawet takim 8Mg).
Tam są takie typowe blaszane bariery jak wszędzie. Jak widać mogłyby być ze
styropianu. Chyba jedyne co może w miarę pomóc to mur z żelbetowych
prefabrykatów - czasem u nas już się spotyka.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
45. Data: 2010-07-10 12:17:04
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: "MK" <c...@g...com>
> Tam są takie typowe blaszane bariery jak wszędzie. Jak widać mogłyby być
> ze
> styropianu. Chyba jedyne co może w miarę pomóc to mur z żelbetowych
> prefabrykatów - czasem u nas już się spotyka.
Mylisz się kolego. Muszę wygrzebać te filmy na YT. Jeden z Usa gdzie
Ciężarówka z naczepą przeskakuje przez betonowe na 2 stronę autostrady, a 2
z europy gdzie własnie blaszane doskonale się sprawdziły. To zależy bardziej
od szczęścia ...
-
46. Data: 2010-07-10 12:45:13
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-07-09, Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
>>>>Zdjęcie jest zrobione po akcji strażaków, mogli już zepchnąć wraki z
>>>>drogi.
>>>
>>>TIRa a wlasciwie caly zestaw?
>>
>>
>> A co, mieli go zostawić do przyszłych wakacji?
> Nie tylko ciezko TIRa(zestaw) zepchnac zwlaszcza ze jest rozbity - zazwyczaj
potrzebny jest dobry
> holownik lub dzwig ;-)
Ja tam nie widzę zniszczeń uniemożliwiających samodzielny zjazd.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
47. Data: 2010-07-10 12:51:48
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 08 Jul 2010 13:36:08 +0200, Gabriel 'wilk' wrote:
>http://www.tvn24.pl/0,1664114,0,1,tir-zabil-dziecko
-i-ojca,wiadomosc.html
>...Okoliczności zdarzenia wyjaśnia policja i prokurator. Wiadomo jednak, że kierowca
samochodu
>ciężarowego iveco był trzeźwy. Jak wyjaśniał, wyjechał na przeciwległy pas ruchu, bo
się zagapił. -
>Nie zdążył już nic zrobić i doszło wówczas do czołowego zderzenia z osobowym
renault... "
>
>Wszystko fajnie ale skoro kierowca TIRa zjechal na pas w przeciwnym kierunku to
czemu meganka stoi
>na niewlasciwym dla siebie pasie(stoi na lewym i to za podwojna linia ciagla) a TIR
na wlasciwym
>czyli swoim pasie - tak to wynika ze zdjecia? Jedyne co mi przychodzi do glowy to
albo blad pismaka
Dziennikarzom nie wierze za grosz, ale tu policjant mowi, wiec chyba
ma jakies podstawy.
W dodatku to TVN - jak oni cos sfilmuja to nic nie widac.
Nie twierdze ze nie potrafia - to juz wymaga wysokich umiejetnosci
zeby tak nic nie pokazac
Byc moze samochody sa juz przeciagniete w inne miejsca, mogla sie tez
meganka odbic i wyladowac w zupelnie innym miejscu.
J.
-
48. Data: 2010-07-10 15:24:10
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 10 Jul 2010 07:52:52 +0200, Przemysław Bernat wrote:
>Tam są takie typowe blaszane bariery jak wszędzie. Jak widać mogłyby być ze
>styropianu. Chyba jedyne co może w miarę pomóc to mur z żelbetowych
>prefabrykatów - czasem u nas już się spotyka.
Jak bedzie mial 3-4m wysokosci i pewnie ponad metr szerokosci, to moze
utrzyma. No - moze wystarczy ciensza sciana, ale trzeba ja bedzie
solidnie wkopac w ziemie.
J.
-
49. Data: 2010-07-10 16:10:02
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: Karolek <d...@o...pl>
Jurand pisze:
>
> Widzisz - cały problem polega na tym, że jak na razie znajdują się
> kretyni, którzy za możliwość zarobienia "odrobinę więcej" będą jeździli
> i 20 godzin dziennie, knując z tachografani i ustalając z kolegami przez
> CB trasę przejazdu, żeby się nie naciąć na "krokodyle".
Nic o tym nie wiesz.
I pamietaj, ze to nie kierowca grzebie w firmowym tacho.
> Gdyby każdy
> jeden kierowca ciężarówki swojemu pracodawcy w jasnych i prostych
> słowach przedstawił, co myśli o pracy w takim wymiarze godzinowym, wtedy
> pracodawca nie miałby chętnych do tej roboty i musiałby zacząć
> przyjmować normalnie funkcjonujących kierowców.
A komunizm to najlepszy system... tylko ci ludzie jak zwykle nie
dostosowani... wiesz chyba co to utopia?
> Ale z mojego doświadczenia ze współpracy w firmami transportowymi
> wynika, że niestety tutaj stawia się tylko na jedno - zarobek.
> Bezpieczeństwo w czasie transportu jest daaaaaleko daleko w tyle.
Ameryki nie odkryles.
--
Karolek
-
50. Data: 2010-07-10 21:51:45
Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
Od: to <t...@a...xyz>
MK wrote:
> Ja nie je?d?e ju? du?ym, ale jak by na kursie prawa jazdy kat. B
> wsadzali delikwenta na 2h jazdy po mie?cie na miejscu pasa?era w
> cie?arówce to by sie du?o poprawi?o. Zobaczy? by 1 z 2 jak to jest
> jechaae du?ym i nie pchali by sie przed jad?c? cie?arówke zaraz przed
> ?wiat?ami jak jest czerwone czy jaki? korek itd.
Nic by to nie dało, przecież każdy jechał autobusem i jak widać niektórym
to nic nie pomogło. Zresztą pewnie nie musiało, bo to kierowca ciężarówki
jest profesjonalistą i powinien jechać w sposób bezpieczny. Skoro nie
radzi sobie z wyhamowaniem z danej prędkości w typowych sytuacjach to
niech jedzie wolniej. Nikt nie powiedział, że ciężarówka ma jechać zawsze
z maksymalną, dozwoloną znakami prędkością.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g