  • 1. Data: 2016-05-09 01:25:34
    Temat: dziwny pomysł z dyskami w PC...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Mam taki pomysł (potrzebę znaczy) - w PC siedzi "normalny" HDD SATA.
    Na zewnątrz podłączony czasem via USB3 dysk SSD.

    Jakby tu dokonać cudu, żeby przy podłączaniu tego SSD na USB3 -
    automatycznie odłączać wewnętrzny dysk ?

    Rzecz w tym, żeby był (ten wewnętrzny) całkowicie niedostępny - może
    sobie fizycznie być podłączony, ale żeby był niedostępny zapis/odczyt
    czegokolwiek i przez cokolwiek, nie tylko z poziomu windows.

    Można oczywiście robić przełącznik i ręcznie machać. Ale nie o to
    chodzi. Musi być automat.

    No nic mi do pustaka nie przychodzi w miarę sensownego jak to wystrugać...

  • 2. Data: 2016-05-09 01:34:39
    Temat: Re: dziwny pomysł z dyskami w PC...
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-05-09 o 01:25, sundayman pisze:
> [...]
    > chodzi. Musi być automat.
    >
    > No nic mi do pustaka nie przychodzi w miarę sensownego jak to wystrugać...

    Na poziomie UEFI mogłoby się udać, jak ktoś by umiał wyrzeźbić aplikację
    działającą na poziomie UEFI. Musiałaby ona umieć całkowicie wyłączyć
    wewnętrzny kontroler dyskowy, tak by OS go nie mógł włączyć z powrotem.

    Na poziomie BIOS-u w grę wchodziłoby napisanie własnego BIOS-u, co
    wydaje się rozwiązaniem prawie niemożliwym: brak faktycznych standardów,
    każdy BIOS to rzeźba pod konkretną płytę główną. Poza tym, w wielu
    BIOS-ach było tak, że można było kanały IDE inne niż ten na którym jest
    dysk systemowy wyłączyć, a Windows i tak je sobie włączał i wykrywał
    napędy na tych kanałach.

  • 3. Data: 2016-05-09 01:36:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    dodam może...

    Na zewnętrznym SSD siedzi windows 7. No i teoretycznie podczas startu z
    tego SSD ( bo jeżeli on jest podłączony - to z niego bootujemy system)
    można wykonać jakiś magiczny proces - jednak musiałby on być wykonywany
    jakoś tak, żeby się to odbyło "na samym początku" uruchamiania - nie
    może to być w żaden sposób zauważalne do jakiejkolwiek aplikacji.

    Czyli

    1) bez połączonego SSD na USB3 - startuje z wewnętrznego dysku

    2) po podłączeniu SSD na USB3 - startuje windows z niego , ale ten dysk
    musi być widoczny jako jedyny w systemie. Fizycznie.

    Zasadniczo dopuszczalne są modyfikacje sprzętowe. Czyli może jakieś
    wykrywanie poboru prądu na USB3 ? Macie pomysła ?

  • 4. Data: 2016-05-09 07:32:34
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 01:36, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Zasadniczo dopuszczalne są modyfikacje sprzętowe. Czyli może jakieś
    > wykrywanie poboru prądu na USB3 ? Macie pomysła ?

    Jeśli system startuje z podłączonego dysku, to może jakiś bootmanager?
    Tego typu programy mają opcje ukrywania partycji. Nic nie jest wprawdzie
    wyłączane, ale system ukrytej partycji nie widzi.

  • 5. Data: 2016-05-09 09:05:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    >
    > Zasadniczo dopuszczalne są modyfikacje sprzętowe. Czyli może jakieś
    > wykrywanie poboru prądu na USB3 ? Macie pomysła ?

    o ile ten zewnętrzny jest zawsze w jednym gnieździe usb, to można
    "wygospodarować" gniazdo na śledziu, mierzyć prąd i w przypadku poboru
    prądu, odcinać zasilanie pierwszemu. ale czy jest możliwe usb3 na
    śledziu? Czy jakiś cwaniak nie przepnie dysku do innej dziurki?

    Druga sprawa to program który może takie coś wykonać. jakiś linuksowy
    boot manager, uruchamiany z karty sd, wbudowanej w kompa. ale jakby to
    nie komplikować, zawsze będzie można (prędzej czy później) dokopać się
    do dysku który chcesz ukryć.

    To wszystko zalezy jak bardzo chesz ten dysk ukryć

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-05-09 11:58:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    man hdparm

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-05-09 12:06:26
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Mon, 09 May 2016 01:25:34 +0200, sundayman napisał/a:

> [...]
    > chodzi. Musi być automat.
    >
    > No nic mi do pustaka nie przychodzi w miarę sensownego jak to
    Na tym "stałym dysku" musi być windows? Bo jak nie to linuxa z ext2/3/4
    na stałym dysku i włącz botowanie z usb. Windows za cholerę nie zobaczy
    linuxowych partycji.

    Bo(o)t manager

  • 8. Data: 2016-05-09 12:20:19
    Od: 2m <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 01:36:48 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >
    > Zasadniczo dopuszczalne są modyfikacje sprzętowe. Czyli może jakieś
    > wykrywanie poboru prądu na USB3 ? Macie pomysła ?

    Gdzieś w autostarcie:

    diskpart /s wyldysk.txt

    wyldysk.txt
    select disc # (# to numer dysku)
    offline disc

    chyba trzeba podwyższyć uprawnienia. Sprawdź.

    2m

  • 9. Data: 2016-05-09 15:43:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > prądu, odcinać zasilanie pierwszemu. ale czy jest możliwe usb3 na
    > śledziu? Czy jakiś cwaniak nie przepnie dysku do innej dziurki?

    To jest jakoś tam dopuszczalne, przepięcie do innego gniazda nie ma
    znaczenia. Nikt tego poza mną nie używa.

> [...]
    > boot manager, uruchamiany z karty sd, wbudowanej w kompa. ale jakby to
    > nie komplikować, zawsze będzie można (prędzej czy później) dokopać się

    ano właśnie. Dlatego to jest marne rozwiązanie. I dlatego dysk powinien
    być "fizycznie" niedostępny, żeby ma żadnym poziomie nie dało się nic
    zapisać - w żadnym miejscu tego ukrytego dysku.

    > To wszystko zalezy jak bardzo chesz ten dysk ukryć

    całkowicie :)

  • 10. Data: 2016-05-09 15:46:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Na tym "stałym dysku" musi być windows? Bo jak nie to linuxa z ext2/3/4
    > na stałym dysku i włącz botowanie z usb. Windows za cholerę nie zobaczy
    > linuxowych partycji.

    No właśnie w nocy o tym pomyślałem. Tyle, że zamiast linixa dałbym tam
    OSX czyli ntfs chyba. Winda chyba też tego nie powinna widzieć ?

    Tylko - czy nawet jeżeli nie, to nadal nie będzie można zapisać czegoś w
    jakiejś części tego HDD ? Nie bardzo wiem, jak tam jest dysk
    zorganizowany, ale są programy, która piszą swoje dane w miejscach
    "normalnie" niedostępnych.