    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny pomysł z dyskami w PC...
    Date: Mon, 9 May 2016 01:34:39 +0200

    W dniu 2016-05-09 o 01:25, sundayman pisze:
    > Mam taki pomysł (potrzebę znaczy) - w PC siedzi "normalny" HDD SATA.
    > Na zewnątrz podłączony czasem via USB3 dysk SSD.
    >
    > Jakby tu dokonać cudu, żeby przy podłączaniu tego SSD na USB3 -
    > automatycznie odłączać wewnętrzny dysk ?
    >
    > Rzecz w tym, żeby był (ten wewnętrzny) całkowicie niedostępny - może
    > sobie fizycznie być podłączony, ale żeby był niedostępny zapis/odczyt
    > czegokolwiek i przez cokolwiek, nie tylko z poziomu windows.
    >
    > Można oczywiście robić przełącznik i ręcznie machać. Ale nie o to
    > chodzi. Musi być automat.

> [...]

    Na poziomie UEFI mogłoby się udać, jak ktoś by umiał wyrzeźbić aplikację
    działającą na poziomie UEFI. Musiałaby ona umieć całkowicie wyłączyć
    wewnętrzny kontroler dyskowy, tak by OS go nie mógł włączyć z powrotem.

    Na poziomie BIOS-u w grę wchodziłoby napisanie własnego BIOS-u, co
    wydaje się rozwiązaniem prawie niemożliwym: brak faktycznych standardów,
    każdy BIOS to rzeźba pod konkretną płytę główną. Poza tym, w wielu
    BIOS-ach było tak, że można było kanały IDE inne niż ten na którym jest
    dysk systemowy wyłączyć, a Windows i tak je sobie włączał i wykrywał
    napędy na tych kanałach.