  • 1. Data: 2011-01-30 01:30:09
    Temat: dziwne zachowanie kontrolki oleju
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    mam taka zagwozdke.
    przy odpalaniu zimnego silnika kontrolka gasnie zanim silnik zapali.
    dziwne zachowanie jest dopiero na goracym silniku. jesli go zgasze i
    ponownie zapale po kilkunastu sekundach (napewno cisnienie w ukladzie jest
    juz zerowe) to gasnie rowniez natychmiast. z kolei jesli poczekam 5-10 minut
    to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze oczekiwanie, np 30 minut -
    kontrolka gasnie natychmiast. bylo to testowane w lecie w upalach wiec
    odpada wychlodzenie oleju podczas polgodzinnego postoju. wymienilem czujnik,
    poniewaz czesto padaja a koszt znikomy, jednak zachowanie jest identyczne.
    w sumie dzieje sie tak odkad pamietam (2 lata, ze 100kkm), bez roznicy czy
    olej swiezy czy po przebiegu 10kkm. jedyna przyczyna jaka mi chodzi po
    glowie to zaworek w filtrze oleju - odkad mam to auto uzywam zawsze taki sam
    olej(15w50) oraz filtr oleju (ten sam producent i model - HerthBuss
    Jakoparts). akurat jestem blisko wymiany wiec zastosuje jakis inny filtr.
    dodam jeszcze iz cisnienie oleju jest prawidlowe, zarowno na zimnym jak i na
    goracym przy roznych predkosciach obrotowych silnika. silnik chodzi
    normalnie, nic nie stuka i nie zaciera sie(mam nadzieje)
    przebieg wg licznika 320tys, jednak po stanie silnika wyglada na spora
    korekte w gore (auto bylo kiedys w posiadaniu kilku firm i chyba jakies
    walki na przebiegu szly) lub wymiane samego licznika bez korekty w dol :P

    ktos ma jakies pomysly ?
    googlalem i wszystkie posty jakie znalazlem w necie dotycza problemu
    odwrotnego czyli dlugie gasniecie na zimnym silniku.

  • 2. Data: 2011-01-30 02:01:32
    Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** sth pisze tak:

    > jesli poczekam 5-10 minut to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze
    > oczekiwanie, np 30 minut - kontrolka gasnie natychmiast.

    czyli kiedy więcej oleju zdąży spłynąć z silnika do miski to jest
    lepiej tak?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2011-01-30 02:35:18
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > czyli kiedy więcej oleju zdąży spłynąć z silnika do miski to jest
    > lepiej tak?

    no na to wyglada. sensu to nie ma stad moj post na grupie. dziwne ze gasnie
    od razu przy odpalaniu po kilkunastu sekundach.

  • 4. Data: 2011-01-30 11:06:00
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie dosc ze to normalne to jeszcze jak najbardzie prawidlowe
    masz w pompie paliwa zaworek zwrotny nie pozwalajacy na powrot calego oleju
    do michy

  • 5. Data: 2011-01-30 11:42:38
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > nie dosc ze to normalne to jeszcze jak najbardzie prawidlowe
    > masz w pompie paliwa zaworek zwrotny nie pozwalajacy na powrot calego
    > oleju do michy

    po 1 chodzi o pompe oleju
    po 2 chyba nie zrozumiales

  • 6. Data: 2011-01-30 12:22:01
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > po 1 chodzi o pompe oleju
    > po 2 chyba nie zrozumiales

    fakt nie doczytalem ze pozniej gasnie od razu.
    ogolnie ja bym sie tym nie przejmowal. 2-3 sekundy to nie tragedia a raczej
    calkiem normalny wynik.

  • 7. Data: 2011-01-30 12:25:42
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    chociaz wiesz co? to moze byc zaworek zwrotny. temperatura oleju czy to w
    lecie czy zimie bedzie mniej wiecej taka sama. olej utrzymuje temperature
    silnika w przyblizeniu i jest chlodzony poprzez silnik przez uklad
    chlodzenia silnika. Jak masz rzadki olej (bo ma 90-100 stopni) to puszcza
    zaworek. jak masz zimniejszy silnik i badziej gesty olej (ale oczywiscie
    plynny:)) to ladnie zasysa smok i szybko pojawia sie cisnienie. ale prawde
    mowiac to strzelanie na oko....

    mialem kiedys problem z brakiem cisnienia oleju jak zimny silnik... okazalo
    sie ze padlo ostatnie z wymienianych rzeczy - pompa oleju. niby od tego
    winno sie zaczac ale znalazlem przy okazji pare innych niedomagan ktore
    mogly miec wplyw).

  • 8. Data: 2011-01-30 12:39:20
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ii3hrm$hcc$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > plynny:)) to ladnie zasysa smok i szybko pojawia sie cisnienie. ale prawde

    chodzi Ci o zaworek zwrotny w filtrze? bo w pompie oleju nie ma zaworka
    zwrotnego, jest tylko nadmiarowy(puszcza gdy cisnienie jest za duze i wtedy
    olej wraca do miski). chyba ze sie myle. na drodze miedzy smokiem a
    zebatkami pompy nie ma zadnego zaworka wiec po zatrzymaniu silnika olej na
    pewno zlewa sie z pompy do miski. nie w calosci zapewne ale troszke. i
    dzieje sie to pewnie w sekunde, dwie.

  • 9. Data: 2011-01-30 12:48:14
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > zebatkami pompy nie ma zadnego zaworka wiec po zatrzymaniu silnika olej na
    > pewno zlewa sie z pompy do miski. nie w calosci zapewne ale troszke. i

    mozesz mnie zabic a ci nie powiem ale na 99% mialem problem przy pompie
    oleju i m.in. z owym zaworkiem. mam jedna uzywana (ta uszkodzona) ale nie
    mialem czasu jej rozbebeszyc i obejrzec dokladnie. powtarzam natomaist co mi
    mowil mechanik ktory silowal sie (nieudolnie) z ta usterka. na 100% nie
    chodzi o zawor w filtrze oleju(a sa tam jakies w ogole?) tylko o silnik

  • 10. Data: 2011-01-30 13:23:25
    Od: "sth" <k...@l...vk>

> [...]
    > chodzi o zawor w filtrze oleju(a sa tam jakies w ogole?) tylko o silnik

    no wlasnie podobno w filtrze jest jakis zawor, tylko nie wiem jak on dziala
    bo nigdy tego nie rozbebeszalem. zmienie filtr na jakis inny i zobacze co
    sie bedzie dzialo. przyznam ze jest to dla mnie stresujace lekko gdy widze
    palaca sie kontrolke smarowania. mimo ze pomiary sa ok. przyjrze sie jeszcze
    smokowi w misce.