  • 1. Data: 2011-06-30 23:42:09
    Temat: dziwna praca silnika
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Witam

    Mam trochę dziwny problem. Pacjent to Seat Cordoba 1.6 z 1999 roku.
    Od jakiegoś (dłuższego czasu) jak silnik jest rozgrzany, na wolnych
    obrotach dostaje (silnik znaczy się) takiej jakby "czkawki", im dłużej
    pracuje na wolnych obrotach to ta czkawka jest częstsza. Czasem jak akurat
    utrafię, to przy ruszeniu (wysprzęgleniu) może nawet silnik zgasnąć. Oprócz
    tego jak jadę pod pewnym obciążeniem w chwili przyspieszania silnik też
    tak jakby lekko szarpie. No i spalanie mi nieco wzrosło.. Jakaś tam wstępna
    diagnoza: aparat zapłonowy - kopułka lekko popękana. Ponieważ nie miałem
    do tej pory czasu zawieźć się z autem do mechanika, to tak jeżdże.

    Zasilanie benzyna/gaz - objawy czkawki i na gazie (nieco silniejsze) i na
    benzynie (nieco słabsze, ale też występują).

    Dzisiaj (po dosyć długim okresie suszy) zaczęło padać, dosyć duża wilgoć w
    powietrzu i.. objawy może nie zniknęły całkowicie ale wyrażnie osłabły.
    Silnik jakby żwawszy. Czy nie powinno być na odwrót? Jak wilgotno to dla
    elektyki gorzej?

    Co może być przyczyną? Aparat zapłonowy, czy też coś innego?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2011-07-01 08:08:08
    Temat: Re: dziwna praca silnika
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Co może być przyczyną? Aparat zapłonowy, czy też coś innego?

    Kable wysokiego napiecia do wymiany.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 3. Data: 2011-07-01 11:44:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Kable wysokiego napiecia do wymiany.

    i swiece.
    kable padna jak swiece tez beda poddupcone (moze przebic).

    kable latwo uslyszec - wjez w kaluze wieksza i zatrzymaj sie. podnies maske
    i sluchaj lekkiego pykania. po zrodle dzwieku ustalisz gdzie bije.

  • 4. Data: 2011-07-01 13:24:27
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Woszczynski" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:r1i80d5ha0g1.114lpvbqbje0u.dlg@40tude.net...
> [...]
    > diagnoza: aparat zapłonowy - kopułka lekko popękana. Ponieważ nie miałem
    > do tej pory czasu zawieźć się z autem do mechanika, to tak jeżdże.

    powiem ci tak - uklad zaplonowy.
    u mnie w golfie III 1.6 ABU
    problem taki powodowała cewka. w zimne dni mniej odczuwalny, w gorace -
    dokladnie to co opisujesz.

    wymienilem przewody, ustwailem przerwy na swiecach, ale niepomagalo. wiec
    cewka za 80 zl i auto smigalo jaknowe.

    oczywiscie moja porada to sugestia, nie jest to diagnoza na 100% bo w
    ukladzie cewka, przeowdy kopulka, swiece itp sa zalezne od siebie.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 5. Data: 2011-07-01 20:04:59
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:44:28 +0200, Michał Gut napisał(a):

> [...]
    >
    > kable latwo uslyszec - wjez w kaluze wieksza i zatrzymaj sie. podnies maske
    > i sluchaj lekkiego pykania. po zrodle dzwieku ustalisz gdzie bije.

    Eeee.. kable i świece prawie nowiutkie, świece wymieniane jakoś tak w
    listopadzie/grudniu, a kable jakoś tak koło lutego.

  • 6. Data: 2011-07-01 20:09:13
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 13:24:27 +0200, Bartek napisał(a):

> [...]
    >
    > oczywiscie moja porada to sugestia, nie jest to diagnoza na 100% bo w
    > ukladzie cewka, przeowdy kopulka, swiece itp sa zalezne od siebie.

    kable i świece są prawie nowe, więc może rzeczywiście cewka (no i tak na
    wszelki wypadek ta kopułka) do wymiany
    dzięki za sugestie :)