  • 51. Data: 2010-12-28 14:50:48
    Temat: Re: dzielni stróże prawa
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 11:46:54 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Przeczytałem.

    to jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem

    > Tak, to wskazuje, że masz problemy ze zrozumieniem słowa pisanego. Nie
    > od dziś to widać :)

    i kto to mówi...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 52. Data: 2010-12-28 14:51:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 12:15:37 +0100, J.F. napisał(a):

    > No wiesz, jesli zaproponowali mandat zgodny z taryfikatorem, kierowca
    > odmowil, co czego mial prawo, to co - mieli machac reka ?

    "dobry wieczór, zechce pan zapłacić mandacik? nie? a to serdecznie
    przepraszamy, szerokiej drogi..."
    Niektórzy to mają zdecydowanie nasrane..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 53. Data: 2010-12-28 14:52:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 12:22:43 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Żeby gościa wezwać przed sąd nie trzeba go zatrzymywać. Koleś ma
    > paszport, ważną wizę itd -- jego dane są. Nie ma żadnej "uzasadnionej
    > obawy", że w sprawie tak błachej (którą zresztą można przeprowadzić w
    > postępowaniu nakazowym), jej rozpoznanie w postępowaniu zwyczajnym
    > będzie niemożliwe lub znacznie utrudnione.
    >
    > Jak się nie stawi to przez najbliższe kilka lat nie będzie mógł wjechać
    > na teren UE bo będzie figurował w spisach i albo w ogóle nie dostanie
    > wizy albo będzie na liście "do doprowadzenia" do sądu i jakby wjechał,
    > to go prosto z granicy Rumuni zgarną.

    i mu się jeszcze może paluszkiem pogrozi? dorośnij...

    > Wystarczy popatrzeć jak tego typu problemy rozwiązują nasi zachodni
    > sąsiedzi...

    Wyobraź sobie, że DOKŁADNIE TAK SAMO.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 54. Data: 2010-12-28 14:56:23
    Temat: Re: dzielni stró?e prawa
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 10:16:57 +0100, PesTYcyD napisał(a):

    > Widać żeś jest tępym policjantem. I jak na policjanta masz zawężone
    > horyzonty myślowe. To jest typowe dla dobrze wytresowanego psa.

    Widzisz... sprawdź czy przypadkiem nie masz tego co zarzucasz innym.
    Bo ja w odróżnieniu od ciebie jestem w stanie użyć mózgu i dojśc do
    wniosku, że policja jest od egzekwowania przestrzegania prawa a nie
    zapewniania wpływów budżetowych.
    I dlatego wolę, żeby wlepiała mandaty bezmózgom oślepiajacym
    przeciwmgielnymi niż siedziała w krzakach i suszyła za przekroczenie 5 km/h
    A jak ktoś nie płaci - sąd, nawet jeżeli oznacza to areszt. Dura lex sed
    lex
    Jak prawo będzie równe i dla wszystkich, będzie lepiej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 55. Data: 2010-12-28 15:26:17
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Bartosz,
    >
    > Tuesday, December 28, 2010, 11:54:57 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sąd uznał, że karanie karą pieniężną jest nieuzasadnione. I ja się z
    > sądem jak najbardziej zgadzam.

    Tylko po co w takim razie jest mandat w taryfikatorze? Do karania Polaków?

    > Wybrał sąd, bo uznał, że mandat jest karą zbyt srogą. Sąd mu przyznał
    > rację. Takie jest prawo sądu - prawo do orzeczenia kary adekwatnej do
    > winy a nie do poniesionych przez organy ścigania kosztów postępowania.

    Racja, sąd może.

    > Zadaniem sądu jest karać zgodnie z zapisami prawa a nie budżetu.
    > Ładnie byśmy wyglądali, gdyby sądy karały wszystkich za to, że budżet
    > poniósł koszty procesu...

    Pradę mówiąc ubodło mnie, że jak SM obijała się kilka miesięcy z
    wysłaniem mandatu za foto 75/50 to sąd uznał za stosowne dowalenie mi 80
    zł kosztów sądowych. Mimo, że nie moja winą była opieszałość SM. A obcy
    Mołdawianin widać ma lepiej. Oczywiście mam świadomość, że wykroczenie
    Mołdawianina było lżejsze niż moje.

    Seco

  • 56. Data: 2010-12-28 15:32:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 13:51:45 +0000, Waldek Godel wrote:

    >"dobry wieczór, zechce pan zapłacić mandacik? nie? a to serdecznie
    >przepraszamy, szerokiej drogi..."
    >Niektórzy to mają zdecydowanie nasrane..

    No wiesz, przy tak blachym wykroczeniu mogliby z zalozenia zatrzymac i
    tylko pouczyc "p-m ma pan wlaczone".

    Ale ciekaw jestem co by niektorzy powiedzieli jakby zagraniczny
    kierowca kolizje spowodowal, mandatu odmowil, a potem ubezpieczyciel
    sie wypial .. no chyba ze od razu ustalimy za co policjanci powinni
    zatrzymywac, a za co grzecznie sie pytac czy zechce zaplacic mandat
    :-)

    J.

  • 57. Data: 2010-12-28 15:37:55
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    > "dobry wieczór, zechce pan zapłacić mandacik? nie? a to serdecznie
    > przepraszamy, szerokiej drogi..."

    A nie jest tak? Myślałem że wtedy kierują sprawę do sądu.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 58. Data: 2010-12-28 16:23:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 15:37:55 +0100, flower napisał(a):

    > A nie jest tak? Myślałem że wtedy kierują sprawę do sądu.

    oczywiście, że kierują. Tyle, że wobec Polaków za jakiś czas, wobec osób
    bez stałego adresu na terenie RP natychmiast - z aresztem włącznie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 59. Data: 2010-12-28 16:33:09
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    flower wrote:

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > A nie jest tak? Myślałem że wtedy kierują sprawę do sądu.

    Czytanie ze zrozumieniem: obcokrajowiec.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 60. Data: 2010-12-28 16:44:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Tuesday, December 28, 2010, 1:57:12 PM, you wrote:

    > Ciekawe czy Tobie w takiej sytuacji udzielilby nagany w trybie
    > nakazowym, czy zaproponowal jednak grzywne :-)

    Ale ja mam obowiązek znać polskie prawo szczegółowo. Mołdawianin nie
    musi. Dlatego mi mandat a jemu pouczenie.

    > Albo sad wzial pod uwage tych 20 godzin ..
    > Ale tez sad ma z jednej strony wolna reke w ustaleniu kary, a z
    > drugiej strony jest taryfikator, ktory przewiduje 100zl.

    Kodeks wykroczeń przewiduje też pouczenie zamiast mandatu.

    > Ale juz podwladnych pana komendanta tak ..

    To najwyższy czas, żeby tacy mądrzy konmedianci zaczęli ponosić
    konsekwencje swojej mądrości. Najlepiej finansowe.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl