  • 91. Data: 2010-12-28 21:35:45
    Temat: Re: dzielni stróże prawa
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-28, Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    wrote:

    > Czy sam chciałbyś być zatrzymany przez np. czeską policję jeśli nie
    > przyjmiesz twoim zdaniem nieprawidłowo nałożonego mandatu?

    Chcieć to bym chciał, żeby koleś odmawiający mandatu dostał wyrok w
    przeciągu dwóch godzin.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 92. Data: 2010-12-28 21:53:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 20:15:59 +0100, Sebastian Kaliszewski wrote:

    >Ale nie trafisz za kratki.

    Jak nie bedziesz chcial zaplacic na miejscu, albo bedziesz sie uwazal
    za niewinnego ?

    >Ba, mogą cię ukarać zakazem jazdy po ich
    >drogach. Albo im odeślesz prawko na określony czas albo zakaz się
    >przedłuży.

    No nie wiem jaki prawem maja mi zabierac PJ, jesli zamierzam jezdzic
    po innych drogach :-)
    Anglicy takie rzeczy wpisuja w komputer - PJ masz, a jezdzic nie
    mozesz. Po ich drogach.

    >Taryfikator nie obowiązuje sądu.

    Nie, czego mamy wlasnie przyklad, ale mowa o policjantach.
    Mogli pouczyc, ale minister sugeruje 100zl mandatu.

    A cel taryfikatora jest taki ze i sady w zasadzie powinny sie stosowac
    :-)

    >Ale jego wina że jego chłopcy wykazują się na "ruskim gówniarzu".

    Ale czemu sad podjal taka nierozsadna decyzje ?
    Przeciez sprawca chyba musial wiedziec ze jest winny, a w sadzie dojda
    koszta, i to nie komnedanta wina :-P

    J.

  • 93. Data: 2010-12-28 22:24:40
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl>

> [...]
    > przyjmiesz twoim zdaniem nieprawidłowo nałożonego mandatu?
    >
    > Np. przejechałeś ciągłą bo ci zwierzę wybiegło -- a z tyłu czescy

    Rety .. proste konsekwencje bycia obcokrajowcem. W ramach Unii raczej
    nieakceptowalne, ale poza ... trzeba się z tym liczyć, że kraj ma swoje
    prawa i nie zamierza za mną chodzić, więc płacę albo siedzę. Był tu taki
    jeden co we własnym kraju chciał siedzieć zamiast płacić, więc nie jest to
    wcale takie złe.

  • 94. Data: 2010-12-28 22:27:14
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl>

    > Czego nie rozumiesz, chyba jasno się wyraziłem :-)

    Nie zrozumiałeś pytania

  • 95. Data: 2010-12-28 22:30:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Tuesday, December 28, 2010, 6:18:01 PM, you wrote:

    > Ale rozporzadzenie jest na podstawie jakiejs ustawy.

    Ale nie jest ustawą - jest aktem niższego rzędu.

    > A konkretnie to KPoW, art 95.6. Wrecz w trybie nakazowym - "okresli".
    > Poslowie chcieli zeby taryfikator mandatow byl.

    To dlaczego nie wpisali go do ustawy i nie skreślili pouczeń?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 96. Data: 2010-12-28 22:32:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello niusy.pl,

    Tuesday, December 28, 2010, 6:31:12 PM, you wrote:

    > Znajomość prawa nie ma nic do rzeczy. Nie wiem skąd w ogóle tak absurdalne
    > twierdzenie jakoby obcokrajowiec nie musiał znać prawa a krajowiec musiał.

    Znaczy twierdzisz, że Polacy nie mają obowiązku znać polskiego prawa?

    > Z gruntu głupie jest karanie obcokrajowców łagodniej niż własnych
    > obywateli.

    Czyli Polaków wsadza się do aresztu za odmowę przyjęcia mandatu za
    włączone swiatła przeciwmgłowe? Bądź poważny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 97. Data: 2010-12-28 22:47:35
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl>

    > Nie zrozumiałeś pytania

    Pozostańmy w błogim niezrozumieniu :-)

    Seco

  • 98. Data: 2010-12-28 23:39:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 22:30:24 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >Ale nie jest ustawą - jest aktem niższego rzędu.

    >To dlaczego nie wpisali go do ustawy i nie skreślili pouczeń?

    Moze uznali ze minister zrobi to wystarczajaco dobrze :-P
    Albo nie chcieli kazdego punktu dyskutowac, bo to by za dlugo trwalo
    :-)
    Albo uznali ze minister w razie potrzeby szybko zmieni, a nie po pol
    roku :-)

    A czytales ustawe ? "w celu ujednolicenia". Jednolicie ma byc, a nie
    jednemu 100zl, a drugiemu pouczenie :-)

    J.

  • 99. Data: 2010-12-29 01:02:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 19:32:02 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Nie, mieli skierować *zgodnie z obowiązującym prawem* wniosek o
    > ukaranie. Prawo nie nakłada na nich obowiązku wprowadzenia postępowania
    > przyspieszonego. Ba, tu w ogóle nie zachodzi przesłanka z paragrafu 2

    Owszem, w przypadku obcokrajowca zachodzi. Dokształć się.

    --

  • 100. Data: 2010-12-29 08:18:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Sebastian Kaliszewski

    > Nie oznacza to aresztu -- nawet w naszym prawie.

    W przypadku obcokrajowca właśnie oznacza, bo tak by sobie pojechał i tyle
    by go widzieli. Niby w jaki sposób chciałbyś wyegzekwować od niego ten
    mandat?

    --
    ignorance is bliss