  • 1. Data: 2011-07-16 07:43:18
    Temat: dyspenser do pasty
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Czy ktoś może zaadaptował (lub przymierza się do tego) ten sprzęt

    Click --> http://tinyurl.com/dyspenser

    jako dyspenser pasty lutowniczej?

    Na oko takie same zabawki są sprzedawane na Allegro 4 razy drożej ...

    Piotrek

  • 2. Data: 2011-07-16 08:55:25
    Temat: Re: dyspenser do pasty
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 16-07-2011 09:43, Piotrek pisze:
    > Czy ktoś może zaadaptował (lub przymierza się do tego) ten sprzęt
    >
    > Click --> http://tinyurl.com/dyspenser
    >
    > jako dyspenser pasty lutowniczej?
    >
    > Na oko takie same zabawki są sprzedawane na Allegro 4 razy drożej ...

    No jeśli nadał by się do pasty, to ciekawa propozycja. A myślę, że się
    powinien nadawać. Ciśnienie wyjściowe OK, czasy zadziałania też.
    Pozostaje kompresor do tego.

    BTW: Ma ktoś pomysł na tani wyłącznik ciśnieniowy do agregatu lodówki?
    EM

  • 3. Data: 2011-07-16 08:59:35
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.07.2011 10:55, EM wrote:

    > BTW: Ma ktoś pomysł na tani wyłącznik ciśnieniowy do agregatu lodówki?

    Strzykawka, sprężynka albo ciężarek i mikrowyłącznik (krańcówka)

    Mirek.

  • 4. Data: 2011-07-16 09:03:18
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 16-07-2011 10:59, Mirek pisze:

    > Strzykawka, sprężynka albo ciężarek i mikrowyłącznik (krańcówka)

    Hmm, na 8 barów. Ja bym raczej dużej prowizorki nie uprawiał.
    Ktoś coś kiedyś wspominał, że można przerobić termostat od lodówki,
    tylko nie wiem jaki zakres ciśnień da radę na tym zrobić.
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2011-07-16 09:21:11
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message news:ivrjtn$ps4$1@news.onet.pl...

    > Strzykawka, sprężynka albo ciężarek i mikrowyłącznik (krańcówka)

    Przypomniałeś mi o Adamie Słodowym :)

  • 6. Data: 2011-07-16 14:54:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-07-2011 o 10:55:25 EM <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Pozostaje kompresor do tego.
    >
    > BTW: Ma ktoś pomysł na tani wyłącznik ciśnieniowy do agregatu lodówki?
    Ale po co? tani kompresor kupisz już za 3-4 stówki, masz tam wszystko.
    A suma sumarum i taniej wyjdzie niż z alledrogo.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-07-16 16:19:47
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.07.2011 11:21, d530 wrote:

    > Przypomniałeś mi o Adamie Słodowym :)

    Tak rozumiem "pomysł na tani".
    Pewnie większość społeczeństwa konsumpcyjnegp rozumie to jako "gdzie
    tanio kupić" albo wręcz (delikatnie mówiąć) "gdzie jak najmniejszym
    kosztem pozyskać" ;)

    Mirek.

  • 8. Data: 2011-07-17 19:29:50
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > Ale po co? tani kompresor kupisz już za 3-4 stówki, masz tam wszystko.
    > A suma sumarum i taniej wyjdzie niż z alledrogo.

    Kompresor z lodówki jest bardzo cichy.
    Agregat z lodówki posiadam, jest łatwy do zdobycia.
    Do tego wystarczy kawałek zbiornika i wyłącznik ciśnieniowy.
    W sumie widzę, że da się kupić takie do hydroforów tanio dosyć, ale nie
    wiem czy łatwo będzie zastosować.
    --
    Pozdr
    EM

  • 9. Data: 2011-07-21 23:32:16
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 16 Jul 2011 10:55:25 +0200 EM <e...@p...onet.pl> napisał:

    >BTW: Ma ktoś pomysł na tani wyłącznik ciśnieniowy do agregatu lodówki?

    Ja mam taki pomysł: Mikrosiłownik (chodzi o niedużą średicę cylindra,
    żeby nie trzeba było pancernej sprężyny stosować), przeciwdziałająca
    mu sprężyna i wyłącznik (styk), albo bariera optyczna. Przybliżoną
    siłę wywieraną przez siłownik przy danym ciśnieniu łatwo policzyć
    znając średnicę cylindra. Siła wywierana przez sprężynę rośnie mniej
    więcej linniowo z jej skróceniem (ściśnięciem) - za pomocą wagi i
    czegoś co pozwoli przydusić sprężynę o odp. długość (np. statyw od
    wiertarki) można, mierząc przy dwóch "skróceniach", wyznaczyć jej
    charakterystykę długość-siła. Chodzi o orientacyjny pomiar żeby
    zobaczyć czy sprężyna się nadaje. I tak finalną kalibrację
    przeprowadzi się przy pomocy manometru.
    Dobrze byłoby dać dwa styki/bariery optyczne i dołożyć układ
    zapewniający histerezę, np. włączenie kompresora przy <7 atm a
    wyłączenie przy >8 atm.
    Gotowe presostaty faktycznie trochę drogie są. Na Allegro tak od 60zł
    się zaczynają...

    Pamiętać o zaworze bezpieczeństwa (tu już lepiej kupić gotowy) na
    wypadek jakby coś poszło nie tak...

  • 10. Data: 2011-08-19 11:44:19
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Kupiłem, celnego nie ominęło.
    Wykonanie bardzo badziewne, generalnie przyszło do mnie poobijane.
    Zakresy pracy jesli chodzi o czas masakryczne, ale sobie poprawiłem.

    Pod ciśnienie jeszcze nie podłączałem.

    Strzykawki za duże.
    Generalnie nie jestem zadowolony, ale mam nadzieję, że się nada do użytku.
    EM