    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dyspenser do pasty
    Date: Fri, 22 Jul 2011 01:32:16 +0200

    Sat, 16 Jul 2011 10:55:25 +0200 EM <e...@p...onet.pl> napisał:

    >BTW: Ma ktoś pomysł na tani wyłącznik ciśnieniowy do agregatu lodówki?

    Ja mam taki pomysł: Mikrosiłownik (chodzi o niedużą średicę cylindra,
    żeby nie trzeba było pancernej sprężyny stosować), przeciwdziałająca
    mu sprężyna i wyłącznik (styk), albo bariera optyczna. Przybliżoną
    siłę wywieraną przez siłownik przy danym ciśnieniu łatwo policzyć
    znając średnicę cylindra. Siła wywierana przez sprężynę rośnie mniej
    więcej linniowo z jej skróceniem (ściśnięciem) - za pomocą wagi i
    czegoś co pozwoli przydusić sprężynę o odp. długość (np. statyw od
    wiertarki) można, mierząc przy dwóch "skróceniach", wyznaczyć jej
    charakterystykę długość-siła. Chodzi o orientacyjny pomiar żeby
    zobaczyć czy sprężyna się nadaje. I tak finalną kalibrację
    przeprowadzi się przy pomocy manometru.
    Dobrze byłoby dać dwa styki/bariery optyczne i dołożyć układ
    zapewniający histerezę, np. włączenie kompresora przy <7 atm a
    wyłączenie przy >8 atm.
    Gotowe presostaty faktycznie trochę drogie są. Na Allegro tak od 60zł
    się zaczynają...

    Pamiętać o zaworze bezpieczeństwa (tu już lepiej kupić gotowy) na
    wypadek jakby coś poszło nie tak...