  • Data: 2011-03-02 10:46:15
    Temat: Re: dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-02 10:47, gordom wrote:

    > Dzięki za rzeczową odpowiedź. Czyli jak rozumiem twoja rada byłaby taka
    > żeby kupić oddzielnie obudowę (najlepiej z USB 3.0 bo "zapodaje większy"
    > prąd) i oddzielnie konkretny wybrany przeze mnie dysk - czy tak?

    Najlepiej po prostu dogadać się ze sprzedawcą i sprawdzić ze sprzętem,
    który używać. Od obudowy ważniejszy jest interfejs jaki masz w sprzecie
    (PC/Laptop). Jeżeli tam masz USB3.0, to każdy dysk ruszy bez
    kombinowania z kabelkami. Dobranie obudowy i dysku pozwala na wybór
    konkretnego dysku i jak pisałem, niektóre egzemplarze pozwalają na tzw.
    zmniejszenie szczytowego prądu rozruch (nie sprawdzałem tego w
    praktyce). Innymi słowy - tak jak zacząłem - najlepiej mieć możliwość
    przetestowania sprzętu u siebie. Jeżeli ruszy od kopa za pierwszym
    razem, będzie działał.

    > Odnośnie tego co napisałeś. Kontaktowałem się kilka dni temu z supportem
    > zarówno WD jak i Seagate. W WD nic mi nie powiedzieli konkretnego -
    > odesłali na stronę i tyle. A w Seagate sprawiali wrażenie, że jednak coś
    > niecoś na temat swoich produktów wiedzą: powiedzieli m.in. ile talerzy
    > zawierają poszczególne dyski zależnie od pojemności. To by mogło
    > wskazywać, że jednak wiedzą co wkładają do środka ;-)

    Wiesz co, przypuszczam że firmy wiedza co wkładają do środka, aczkolwiek
    nie chcą się od tej wiedzy uzależniąc (chca mieć swobode).