  • 41. Data: 2012-04-18 13:50:17
    Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-18 12:56, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > ??? Trzy reklamowane dyski Seagate. Oddane dostawcy w czwartek a nowe
    > dotarły kurierem w poniedziałek wieczorem.

    Ale że do firmy z którą współpracują x czasu zapomniałeś
    dopisać, uzyskaj to samo jako nieznana im osoba prywatna,
    posiadająca jeden ich wyrób.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2012-04-18 13:59:58
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-18 13:50, RadoslawF wrote:

    > Ale że do firmy z którą współpracują x czasu zapomniałeś
    > dopisać, uzyskaj to samo jako nieznana im osoba prywatna,
    > posiadająca jeden ich wyrób.

    Podobne sygnały miałem od ludzików, którym proponowałem reklamacje
    dysków samsung w seagate. Osoby prywatne - dyski wymienione w kilka dni.

  • 43. Data: 2012-04-18 14:09:03
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Rafal Lukawski nabazgrał(a):

    > Podobne sygnały miałem od ludzików, którym proponowałem reklamacje dysków
    > samsung w seagate. Osoby prywatne - dyski wymienione w kilka dni.

    Bo teraz samsunga już reklamuje się w seagate ..

  • 44. Data: 2012-04-18 14:12:12
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-18 14:09, Chris wrote:
    > Rafal Lukawski nabazgrał(a):

    > Bo teraz samsunga już reklamuje się w seagate ..

    dokładnie, odnosiłem się do czasu obsługi.

  • 45. Data: 2012-04-18 14:25:42
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Rafal Lukawski nabazgrał(a):

    > dokładnie, odnosiłem się do czasu obsługi.

    U nas to i tak przesrane bo my ślemy partie po parę kartonów a klient i tak
    jest rozliczany w max 5 dni i jak wróci np. coś z odmową to już we straty
    idzie ... nie mówiąc o cenach jakie nam dają za dyski ... śmiechu warte

  • 46. Data: 2012-04-18 16:12:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

    > Tygodni.

    wpłaciłem kaucję kartą i przyszedł po 2 dniach potem wysłałem zepsuty i za
    dwa dni dostałem zwrot kaucji. WD

  • 47. Data: 2012-04-18 16:19:18
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości

    > Czyżby? Znów fabrykę zaleje i ceny znów pójdą w kosmos.

    Limit pechów w temacie "Dyski twarde" został wyczerpany na tą dekadę.
    Pozatym równie dobrze może być w druga stronę. Np. zostanie dokonany jakiś
    rewolucyjny skok technologiczny w konstrukcjach HDD, owocujący skokowym
    wzrostem ich pojemności lub spadkiem cen. Pozatym coraz silniejsza
    konkurencja SDD, wymuszająca spadek cen HDD.

    > (niewspółmierne do straty czasu na szamotaninę z serwisem;
    >
    > Dysk to jeden z bardziej awaryjnych podzespołów.

    Czysta statystyka. Szansa że wogóle padnie ci dysk to przyjmijmy 3%. Z tych
    3% większość przypada na okres 0-3 lata (czyli okres trwania standardowej
    gwarancji) lub powyżej 5 lat (czego nie obejmuje nawet gwarancja
    rozszerzona). Innymi słowy szansa że dysk padnie w okresie 3-5 lat jest
    mniejsza niz 1%. Więc wydawanie dodatkowej kasy na wydłużenie gwarancji z 3
    do 5 lat mija się z celem.

    > A awaria dysku jest chyba
    > najbardziej uciążliwa.

    Jak dysk padnie razem z ważnymi danymi, to nie ma znaczenia czy był na
    gwarancji czy nie, i tak trzeba wydać kilka tysięcy na odzysk danych.

  • 48. Data: 2012-04-18 16:21:37
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Poszukaj kogoś kto miał wymieniany na gwarancji i dowiesz
    > się ile to trwało. W praktyce to najpierw kupujesz nowy
    > i kopiujesz co się da ze starego

    A jak stary popsuł się tak że wogóle nie chce działać i skopiowanie danych
    jest niemożliwe?

  • 49. Data: 2012-04-18 16:23:22
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Brakuje jednej zmiennej, nie sądzisz?

    Brakuje też informacji uzupełniającej że jeden z producentów dysków pozwala
    na przysyłanie mu bezpośrednio dysków przez prywatnych userów (bez
    pośrednictwa sklepu czy dystrybutora) i jest to nieraz wykorzystywane (a
    dystrybutor ma informacje tylko o reklamacjach dysków dokonanych przez
    niego, nie wie ile dysków poszło do producenta bez jego pośrednictwa, więc
    nie może znać całkowitej statystyki zwrotów).

  • 50. Data: 2012-04-18 16:27:52
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
    > [.....]
    > Ja o tym wiem. Ale z pewnością wielu ludzi "nietechnicznych" (np.
    > adwokaci) o tym nie wie.

    Tak podstawowe rzeczy jak wiedza co to jest RAID-1 to powinien znać każdy
    poważny użytkownik komputera (jak działa to już nie musi wiedzieć, ważne
    żeby wiedział co to jest i do czego służy).

    > Tak samo jak nie ma świadomości jak ważne jest
    > systematyczne robienie backup-ów.

    Brak świadomości tak ważnej rzeczy świadczy o, hmm cóż...