  • 1. Data: 2010-07-21 15:39:35
    Temat: dysk WD 1TB - opinia
    Od: a...@p...pl

    WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II

    czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
    Jakies komentarze?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-07-21 17:06:48
    Temat: Re: dysk WD 1TB - opinia
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II
    >
    > czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
    > Jakies komentarze?

    Jesli nie zalezy ci na szybkosci to bierz. Co ma byc bardziej bezpieczne w
    mniejszym dysku?

  • 3. Data: 2010-07-21 17:20:07
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II
    >
    > czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
    > Jakies komentarze?

    mialem na tym system, koszmar, porazka, mul, tydzien wytrzymalem
    szczesciem w sklepie mi zamienili na pierwszy lepszy z pólki

    akurat mieli Samsung HD103SI

  • 4. Data: 2010-07-21 20:43:44
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Wed, 21 Jul 2010 17:39:35 +0200, a...@p...pl wrote:

    > Jakies komentarze?

    Dokończ swoje pytanie. Dobre do czego ? Bezpieczniej pod jakim względem ?

    --
    Mar.

  • 5. Data: 2010-07-21 21:12:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-21 17:39, Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II
    >
    > czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
    > Jakies komentarze?

    Cenowo w przeliczeniu na jeden GB najtaniej wyjdzie dysk 2TB.
    A jak ma być bezpiecznie to kup takie dwa i rób kopie kopii.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-07-22 09:14:53
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 21 Jul 2010 22:43:44 +0200, MAR <M...@s...org> wrote:

    >Dokończ swoje pytanie. Dobre do czego ? Bezpieczniej pod jakim względem ?

    ja dyski kupuje raz na kilka lat. Ostatnio co kupilem, to WD 80GB i
    potem WD200....Wiec kolejne pokolenie mija zanim cos kupie.

    Wole byc jeden krok wstecz z technologia. No bo pionierow poznaje sie
    po strzalach w plecach. Wolalbym (chyba) wziac cos starszego, bo
    technologia bardziej stabilna.

    Wiec pomozcie wybrac dysk do deskotopa, nie potrzeba super wielkich
    szybkosci, ale zeby za pare lat dysk nadal dzialal i jakos tam
    przystawal do rzeczywistosci?

    pojemny
    cichy
    aby zuzywal niezbyt duzo energii (aby mial jakis soft, ktorym mozna
    byloby ustawiac jego zachowanie.......)

    no i pewny

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-07-22 13:13:16
    Od: "Paweł B." <b...@w...pl>

    W dniu 2010-07-22 11:14, a...@p...pl pisze:
    > pojemny
    > cichy
    > aby zuzywal niezbyt duzo energii (aby mial jakis soft, ktorym mozna
    > byloby ustawiac jego zachowanie.......)
    >
    > no i pewny

    Najbardziej zależy Tobie zapewne na pewności i długowieczności - sam
    napisałeś, że rzadko zmieniasz dyski.
    Jak dla mnie to raczej od razu przekreśla dyski "Green" - jakoś mi się
    źle kojarzą, opinie użytkowników też nie są najlepsze.

    Jeśli chodzi o WD to ja bym sugerował coś z RAID Edition, np.
    WD5002ABYS, ale niestety tutaj wadą jest cena.
    Poszukaj takiego typu dyski kierując się wyłącznie ceną - może uda się
    znaleźć gdzieś w cenie na tyle atrakcyjnej, że kupisz do desktopa.
    W innym przypadku proponuję poczytanie testów i zakup dysku z normalnej
    serii, inaczej będziesz klął na transfery...

    Pzdr.

  • 8. Data: 2010-07-23 11:07:25
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci grup
    com...
    > WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II
    >
    > czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
> [...]

    Mam WD15EARS od miesiaca i...hmm. Dziwne to dyski.
    Kupilem go na magazyn danych wiec na szybkosci mi nie zalezalo tylko na
    niskiej temp. pracy oraz poziomie halasu i po pierwszych problemach musze
    stwierdzic ze dysk sprawuje sie wysmienicie. Staje jak nie jest uzywany,
    prawie go nie slychac jak pracuje ale... powinienes wiedziec o paru
    "minusach" tej serii:
    - to nie sa dyski najszybsze (bo i w zalozeniach nie takie mialy byc)
    - nie wiem jak jest w przypadku 1TB ale do mojego 1.5TB trzeba wiedziec z
    jakim softem sie podchodzi bo duza czesc tzw. managerów partycji na
    powitanie zasygnalizuje ze nie potrafi z takimi wielkosciami pracowac (albo
    czesciej - spieprzy dane). W Windows7 nie ma najmniejszych problemów ale z
    zewnetrznymi programami jest.
    - we wszystkich systemach (za wyjatkiem Visty i Win7) przed uzyciem
    BEZWZGLEDNIE trzeba owe modele formatowac specjalnym programem (ze strony
    producenta) inaczej transfer jest zenujacy i co chwilke pojawiaja sie jakies
    bledy które nieobeznany uzytkownik moze rozpoznac jak uszkodzony fizycznie
    dysk.

    Zerknij na strone WD i poczytaj zanim sie zdecydujesz.
    http://www.wdc.com/en/products/advancedformat/

  • 9. Data: 2010-07-25 08:02:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2010 19:20, zlotowinfo pisze:

    > mialem na tym system, koszmar, porazka, mul, tydzien wytrzymalem
    > szczesciem w sklepie mi zamienili na pierwszy lepszy z pólki

    Bo używanie tego dysku jako podstawowego to po prostu błędna
    decyzja użytkownika. Te dyski to magazyny danych: wolne,
    ciche, oszczędne. Nie przeznaczone do ciągłych losowych do-
    stępów, co ma miejsce przy używaniu ich jako podstawowych
    nośników danych na potrzeby systemu i aplikacji.

    Równie dobrze można by narzekać, że Starem nie da się szybko
    jechać po autostradzie i trudno się parkuje w mieście ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2010-07-25 08:31:54
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik ""Paweł B."" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kojarzą, opinie użytkowników też nie są najlepsze.
    >
    > Jeśli chodzi o WD to ja bym sugerował coś z RAID Edition, np. WD5002ABYS,

    Niedawno wymieniłem 2*3201ABYS na 3*5000AADS (jeden zewnętrzny eSATA/USB) -
    jest chłodniej, ciszej i raczej nie wolniej :)

    --
    marfi