  • 1. Data: 2010-07-21 21:22:58
    Temat: Abit NF7 krzaki na monitorze
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    Płyta Abit NF7, wyświetlają się krzaki na monitorze, komputer reaguje, można
    wejść do biosu, jednak ciężko poznać że to bios :)
    Podmieniłem kartę graficzną (AGP oraz PCI) i monitor, bez rezultatu.
    Tak dziwnie uszkodziła by się płyta główna czy też jeszcze jakieś inne
    rozwiązanie?

  • 2. Data: 2010-07-23 10:47:47
    Temat: Re: Abit NF7 krzaki na monitorze
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Podmieniłem kartę graficzną (AGP oraz PCI) i monitor, bez rezultatu.
    > Tak dziwnie uszkodziła by się płyta główna czy też jeszcze jakieś inne

    Możesz spróbować wyciągnąć bateryjkę z płyty na jakieś 15min., później
    wsadzić, poustawiać bios i ew. wgrać nowszy (jeśli takowy jest). Mnie sie
    kiedyś (bo już ze dwa lata nie mam tej płyty) na NF7 v2.0 takie cuda działy
    jak często kopałem w ustawieniach biosu. Jak i to nie pomoże to
    proponowałbym nie wymieniać płyty tylko jeszcze sprawdzić pamięć (jeśli to
    wykonalne to zapuścić jakiś tester ew. wsadzić z innego kompa).

  • 3. Data: 2010-07-24 19:00:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2010 23:22, Piter pisze:
    > Płyta Abit NF7, wyświetlają się krzaki na monitorze, komputer reaguje,
    > można wejść do biosu, jednak ciężko poznać że to bios :)

    Takie coś zdarza się przy uszkodzonej pamięci lub wadliwym
    zasilaczu. Biorąc pod uwagę, że grafika nie jest zintegrowana,
    bardziej bym stawiał na zasilacz, aczkolwiek powinno to unie-
    możliwiać stabilną pracę komputera w ogóle, a nie tylko pro-
    wadzić do takich objawów.

    > Tak dziwnie uszkodziła by się płyta główna czy też jeszcze jakieś inne
    > rozwiązanie?

    Generator znaków i układy obsługi trybu tekstowego są na sa-
    mej karcie graficznej, więc uszkodzenie płyty - choć *może*
    takie objawy dawać - jest mniej prawdopodobne.

    Swoją drogą, płyta jest chyba dosyć stara, może ma już
    uszkodzone kondensatory? Złe blokowanie zasilania PCI/AGP
    może powodować takie efekty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./