  • Data: 2016-08-26 12:31:15
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/08/2016 01:14, Yerine Ictimai wrote:

    > Jasne, fajne, ale VMWare to produkt jednej firmy?
    > Po Microsoft i Adobe, teraz VMWare, same monopole?

    O Xen, KVM albo VirtualBox (Oracle) słyszałeś?
    Xen jest całkowicie darmowy (darmo oferuje te opcje, za które w VMWare
    trzeba płacić) i na jego bazie powstało trochę klonów.
    W licencję Oracle się nie wczytywałem, ale wiem na pewno, że w domu
    serwer h-typ2 możesz sobie postawić też za friko - to samo KVM.
    VMWare jest idealny na początek np. na domowy lab h.typ1 - w takim
    przypadku jest darmowy choć okrojony z opcji, które przydają się
    zwłaszcza przy zarządzaniu kilkoma serwerami.
    Do tego jeszcze dochodzi Windowsowy Hyper-V czy projekty jak Jailhouse i
    pewnie wiele, o których nie wiem.
    IMO daleko VMWare do monopolu. Znam kilku ludzi, co używało go w celu
    poznania, ale na dłuższą metę używają czego innego. Nawet w firmach,
    które znam używają Citrix.
    --