  • 11. Data: 2013-09-11 18:56:27
    Temat: Re: dwa takie same monitory, ale nie
    Od: Helios <h...@w...pl>

    W dniu 2013-09-11 08:50, rs pisze:
    > są dwa leciwe, ale sprawne monitory dell 240wfp. były kupione dokładnie
    > w tym samym czasie, razem z kilkoma innymi. przez lata były używane w

    mniej czy więcej, wejdz w menu serwisowe i odczytaj ilośc godzin pracy
    ponadto jeżeli jeden był narażony na światło słoneczne bardziej niż
    drugi to zżółkła mu powłoka filtry i kolory będą cieplejsze oraz nie
    będzie czystej bieli

  • 12. Data: 2013-09-11 19:26:50
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/11/2013 12:56 PM, Helios wrote:

> [...]
    > ponadto jeżeli jeden był narażony na światło słoneczne bardziej niż
    > drugi to zżółkła mu powłoka filtry i kolory będą cieplejsze oraz nie

    dzieki. obydwa te monitory staly mniej wiecej w tej samej odleglosci od
    okiem bez bezposredniej eksposycji na slonce.
    jak wejsc do menu servisowego w tym modelu? liczba przepracowanych
    godzin, faktycznie moze roznic te monitory. ostatecznie nie bywam w
    biurze w nocy, wiec nie mam pelnej pewnosci, ze ktos tego
    kompa/monitora, nie uzywal, a w tym wypadku jest taka mozliwosc. <rs>

  • 13. Data: 2013-09-11 19:55:55
    Od: Helios <h...@w...pl>

    W dniu 2013-09-11 19:26, rs pisze:

> [...]
    > biurze w nocy, wiec nie mam pelnej pewnosci, ze ktos tego
    > kompa/monitora, nie uzywal, a w tym wypadku jest taka mozliwosc. <rs>

    np

    http://josh.st/2008/05/02/dell-2707wfp-lcd-monitor-s
    ervice-menu/

    może monitor był serwisowany wymieniony na nowy, matryca zamieniona

  • 14. Data: 2013-09-11 20:06:19
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-09-11 16:11, Przemysław Ryk pisze:
    > Znaczy się - w LCD możliwość regulacji składowych RGB nie występuje?

    nie wiem czy to standard, ale u mnie jest w menu monitora (LCD).

    --
    @foe_pl

  • 15. Data: 2013-09-11 21:00:33
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/11/2013 1:55 PM, Helios wrote:

    > np
    >
    > http://josh.st/2008/05/02/dell-2707wfp-lcd-monitor-s
    ervice-menu/

    o! wielkie dzięki. jest różnica. na tym, który jest OK, było
    przepatrzone 54kh na tym "ciepłym" prawie 60kh. czyli różnica nie taka
    chyba duża. w każdym razie chyba nie tak duża, żeby powodować tak
    znaczącą różnicę w obrazie, choć jeśli został przekroczony jakiś próg,
    to oczywiście możliwe.
    na obu numerki, dotyczące ustawień kolorów są takie same, ale pobawię
    się nimi. chyba dają znacznie większą możliwość regulacji, niż
    standardowe menu.

    > może monitor był serwisowany wymieniony na nowy, matryca zamieniona

    nie. nie. nic żadnemu przez te lata nie dolegało (z wyjątkiem jednego,
    któremu ktoś na stale wcisnął włącznik, ale to sam naprawiłem), co mnie
    czasami nawet złościło, bo te monitory się trochę grzeją i jest to już
    stara technologia. no ale nie chcą się popsuć, wiec nie będę się napinał
    na nowe. zresztą, to do czego są używane, nie wymaga super dokładności
    oddawania koloru. do tego są stacje z innym sprzętem. ale taka różnica
    jak stoją obok siebie jest po prostu irytująca. dla mnie i dla osoby,
    która tych monitorów już używa. oczywiście przywyknie do tego, bo nie ma
    na razie innego wyjścia, a dwa monitory znacznie usprawnią jej pracę.

    jeszcze raz dziękuję za linka. <rs>

  • 16. Data: 2013-09-12 00:15:36
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-11 21:00, rs pisze:
> [...]

    Można jeszcze spróbować wymienić w obu świetlówki na nowe, a tymczasowo
    zamienić te świetlówki miejscami, czy "białe" kolory się odwrócą.

  • 17. Data: 2013-09-12 03:09:31
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/11/2013 6:15 PM, BQB wrote:

    > Można jeszcze spróbować wymienić w obu świetlówki na nowe, a tymczasowo
    > zamienić te świetlówki miejscami, czy "białe" kolory się odwrócą.

    jak już wspomniano, wymiana świetlówek byłaby kosztowna. ale nie wiem,
    jak rozwiązałaby mój problem zamiana świetlówek? <rs>

  • 18. Data: 2013-09-12 04:56:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 21:09:31 -0400, rs napisał(a):

    > jak już wspomniano, wymiana świetlówek byłaby kosztowna. ale nie wiem,
    > jak rozwiązałaby mój problem zamiana świetlówek? <rs>

    Czy masz dostęp do jakiegokolwiek urządzenia pomiarowego (kolorymetru,
    spektrofotometru), który Ci poda z jakimi wartościami jasności i temperatury
    bieli pracują oba monitory?

    [ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwiązanie wszystkich problemów na ]
    [ świecie. (Homer Simpson) ]

  • 19. Data: 2013-09-12 05:21:33
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/11/2013 10:56 PM, Przemysław Ryk wrote:

    > Czy masz dostęp do jakiegokolwiek urządzenia pomiarowego (kolorymetru,
    > spektrofotometru), który Ci poda z jakimi wartościami jasności i temperatury
    > bieli pracują oba monitory?

    nie mam. <rs>

  • 20. Data: 2013-09-12 07:33:39
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    > Czy masz dostęp do jakiegokolwiek urządzenia pomiarowego (kolorymetru,
    > spektrofotometru), który Ci poda z jakimi wartościami jasności i temperatury
    > bieli pracują oba monitory?

    tak z ciekawości spytam, w jaki sposób pomogło by to rozwiązać mój
    problem, gdybym miał do nich dostęp, oprócz tego, ze to co widzę na
    ekranach ubrało by w numerki? <rs>