  • 1. Data: 2013-09-11 08:50:42
    Temat: dwa takie same monitory, ale nie
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    są dwa leciwe, ale sprawne monitory dell 240wfp. były kupione dokładnie
    w tym samym czasie, razem z kilkoma innymi. przez lata były używane w
    tych samych warunkach i mniej więcej tyle samo czasu, na dwóch rożnych
    stanowiskach. jedno stanowisko zostało zwolnione wiec postanowiłem
    podłączyć te monitory, do jednego kompa. okazało się, ze jeden monitor
    ma inną barwę niż drugi. zresetowałem ustawienia monitorów, sterownika
    karty. to samo. nawet nie można ustawieniami zrobić, aby monitory te
    oddawały dokładnie taka sama barwę. kalibracje z systemową [W7], obydwa
    przechodzą poprawnie.
    jeden wydaje się być ok. np. biel jest biała, ale w drugim biel jest
    jakby kremowa, ciepła, ale kolory są nadal soczyste, choć przesunięte w
    kierunku zielonego i czerwonego i nic się nie da zrobić.
    kiedy pracowały oddzielnie zapewne nikt nie zwracał uwagi, ale teraz jak
    stoją obok siebie to różnicę bardzo widać. dodam, ze nikt w pobliżu tych
    monitorów nie palił.

    czy jest jakiś sposób, żeby zmusić, żeby te monitory dawały dokładnie
    taka sama barwę? żeby biały był taki sam? czy może to znaczyć, ze ten
    monitor z ciepłym białym, już się wysłużył? monitory te służą głownie do
    pracy biurowej, netu, okazjonalnej obróbki zdjęć i oglądania wideo.
    hiper poprawne odtwarzanie kolorów nie jest tu niezbędne. żeby tylko
    odtwarzały je tak samo.

    z góry dzięki za wyjaśnienie i poradę. <rs>

  • 2. Data: 2013-09-11 09:32:44
    Temat: Re: dwa takie same monitory, ale nie
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-09-11 08:50:42 niejaki rs napisał:
    > z góry dzięki za wyjaśnienie i poradę. <rs>

    to może (z naciskiem na"może") byc problem z szybkością wylpalania się
    świetlówek - imho zrobienie tego "na dobrze" to wymiana świetlówek na nowe
    w obu monitorach
    tylko te koszty

    innym rozwiązaniem może być ustawienie różnej temperatury barwowej w obu
    monitorach na białej kartce tak żeby kolory były jak najbardziej zbliżone

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2013-09-11 14:40:56
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-09-11 09:32, p0li pisze:

> [...]
    > monitorach na białej kartce tak żeby kolory były jak najbardziej zbliżone

    A nie da się zmienić barwy w ustawieniach monitora? Dziś to chyba każdy
    monitor ma.
    Jak się nie da zmienić w tym, który biel pokazuje kremową na lepsze
    ustawienie, to w tym drugim może uda się biel w kierunku czerwonego
    przesunąć i wygląd obu się zrówna?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 4. Data: 2013-09-11 15:06:50
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj rs, 11 wrz 2013 w
    .com napisałeś/aś:

    To może być kulą w płot, ale...Z dziesięć lat temu za czyjąś poradą udało
    mi się nawet sensownie podrasować wyświetlanie na moim CRT. Oprócz
    pokręteł do regulacji na obudowie w środku monitora (pod pokrywą) były
    takie pokrętełka do regulacji poszczególnych kolorów. Przy włączonym
    monitorze kręciłem śrubokrętem na białym ekranie, aż biały był prawie
    biały. O szczegóły popytaj jakiegoś elektronika.

  • 5. Data: 2013-09-11 15:13:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .com napisałeś/aś:

> [...]
    > monitorze kręciłem śrubokrętem na białym ekranie, aż biały był prawie
    > biały. O szczegóły popytaj jakiegoś elektronika.

    Ummm... Ale czy masz pojęcie, czym się różni monitor LCT od CRT?

  • 6. Data: 2013-09-11 16:11:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    .com napisałeś/aś:

    > Ummm... Ale czy masz pojęcie, czym się różni monitor LCT od CRT?

    Znaczy się - w LCD możliwość regulacji składowych RGB nie występuje?

    [ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking ]
    [ themselves. It's not gonna happen. ("House M.D. 1x03 Occam's Razor") ]

  • 7. Data: 2013-09-11 16:34:28
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Andrzej Lawa, 11 wrz 2013 w
    news:l0pqaj$50k$3@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > Ummm... Ale czy masz pojęcie, czym się różni monitor LCT od CRT?

    Nie sprawdzałem modelu, o jakim pisze rs - założyłem, że to CRT i to
    wszytko nt.

  • 8. Data: 2013-09-11 17:18:33
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/11/2013 8:40 AM, GAD Zombie wrote:

> [...]
    > Jak się nie da zmienić w tym, który biel pokazuje kremową na lepsze
    > ustawienie, to w tym drugim może uda się biel w kierunku czerwonego

    da sie usatwic, ale przy bardzo niskiej jasnosci, co nie wchodzi w gre. <rs>

  • 9. Data: 2013-09-11 17:22:48
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/11/2013 3:32 AM, p0li wrote:> T->Dnia 2013-09-11 08:50:42 niejaki
    rs napisał:

    > to może (z naciskiem na"może") byc problem z szybkością wylpalania się
    > świetlówek - imho zrobienie tego "na dobrze" to wymiana świetlówek na
> [...]

    dzieki. to wlasnie podejrzewam. to juz chyba by bardziej sie oplacalo
    kupic jakies dwa tanie monitory o podobnych parametrach.

    > innym rozwiązaniem może być ustawienie różnej temperatury barwowej w obu
    > monitorach na białej kartce tak żeby kolory były jak najbardziej zbliżone

    no wlasnie sie nie da, tak zeby utrzymac bialy bialy i inne kolory byly
    poprawne.
    w dodatku tak, zeby jasnosc byla zadowalajaca. <rs>

  • 10. Data: 2013-09-11 17:27:11
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    .com napisałeś/aś:

> [...]
    > monitorze kręciłem śrubokrętem na białym ekranie, aż biały był prawie
    > biały. O szczegóły popytaj jakiegoś elektronika.

    dzieki, ale LCD i CTR to inne technologie. w CRT mozna bylo kompensowac,
    starzenie sie elementow w danym torze, wlasnie przez krecenie jakimis
    potencjometrami. w technologii cyfrowej wyzej wartosci granicznych nie
    podskoczysz. takie "pokretla" do tegulacji kolorow, sa dostepne na tym
    monitorze. <rs>