  • Data: 2018-09-15 11:21:41
    Temat: Re: dwa dni
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 14 Sep 2018 17:01:59 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jak zaczęły się pierwsze przestoje maszyny związane z brakiem kasy, to
    > ktoś zarzucił plotkę, że się ciekły azot skończył. Ale tak naprawdę,
    > to on miał chłodzenie wodne.

    Ale co - kasy na wode zabraklo ? :-)

    czy na jakies oplaty liencyjne - maszyne macie za darmo, system
    kosztuje 10k$ /miesiac :-)

    > Amerykanie zawsze poważnie traktowali wyższe uczelnie (i dobrze na tym
    > wychodzili).

    No ale wydaje sie ze uczelnia to potrzebuje komputerow do obliczen
    naukowych, to bazy studentow, do ksiegowosci ... czy juz dostrzegli
    potencjal internetu i zechcieli miec konkurencje ?

    > Z COCOMem zawsze były jaja. Przecież w latach osiemdziesiątych COCOM
    > zabraniał sprzedaży pecetów rządowi polskiemu, ale nie obywatelom
    > polskim. Taki pomysł Reagana, by dobrze zrobić ludowi, a komuchowi
    > wręcz przeciwnie -- obywatel kupował komputer i sprzdawał go dużo
    > drożej państwowej fabryce czy uczelni.

    O ile pamietam, to COCOM byl na granicy - obywatel mogl kupic komputer
    w zachodnim sklepie, ale wywiezc go do Polski juz nie.
    Wiec kupowal na Tajwanie i ich juz nie interesowalo gdzie lecial.

    A panstwowa fabryka po prostu $ nie miala, i nie mogla kupic.
    Ani od panstwa, ani od prywatnego.
    A komputer mogla. Ale tylko od panstwowego komisu :-)

    J.