-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia
!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
Date: Tue, 20 Jul 2010 00:03:46 +0200
From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Reply-To: d...@n...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100504
SeaMonkey/2.0.5
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: dwa alternatory
References: <i1nk69$mp3$1@inews.gazeta.pl> <i1nldp$8l1$1@news.onet.pl>
<4c41af88$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@m...individual.net>
<4...@4...com> <i217qh$mqq$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <i218l6$pv5$1@news.onet.pl>
<7...@p...pl> <i21a3i$ui9$1@news.onet.pl>
<i21aui$j23$1@node1.news.atman.pl> <i21e60$btg$1@news.onet.pl>
<4c44564f$0$17088$65785112@news.neostrada.pl>
<u...@4...com>
In-Reply-To: <u...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 30
Message-ID: <4c44cbc9$0$2604$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.33.177
X-Trace: 1279577033 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2604 79.191.33.177:2415
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:592345
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik J.F. napisał:
> On Mon, 19 Jul 2010 15:42:33 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
>> Wiesz - metody projektowania alternatorów samochodowych powstawały w
>> czasach kiedy za regulator wzbudzenia robił przekaźnik
>> elektromechaniczny - dosyć częstym (chyba wręcz najczęstszym)
>> uszkodzeniem takiego ustrojstwa było sklejenie się styków - i już masz
>> pełne wzbudzenie bez regulacji. Głupio by było pół instalacji samochodu
>> wymieniać po każdym sklejeniu się styków regulatora.
>
> Mnie to spotkalo - tzn regulator byl juz elektroniczny, ale lozysko
> sie rozpadlo [nigdy wiecej wloszczyzny, nawet jak sie nazywa SKF] i
> zwarlo. W instalacji sie ustabilizowalo 18-19V, aczkolwiek szczesliwie
> bylo to wieczorem i mialem wlaczone swiatla ..
No i? radio ci uszkodziło, żarówki poprzepalało - ale nie sfajczyło
kabli, nie spowodowało wybuchu akumulatora, nie spowodowało pożaru
samochodu - czyli jednak skutki awarii ograniczyło. Bez tych ograniczeń
prądowych sytuacja mogła by się rozwinąć tak że pozostało by wspomnieć
bajkę o fokach...
--
Darek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=