eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadwa alternatoryRe: dwa alternatory
  • Data: 2010-07-19 22:03:46
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik J.F. napisał:
    > On Mon, 19 Jul 2010 15:42:33 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >> Wiesz - metody projektowania alternatorów samochodowych powstawały w
    >> czasach kiedy za regulator wzbudzenia robił przekaźnik
    >> elektromechaniczny - dosyć częstym (chyba wręcz najczęstszym)
    >> uszkodzeniem takiego ustrojstwa było sklejenie się styków - i już masz
    >> pełne wzbudzenie bez regulacji. Głupio by było pół instalacji samochodu
    >> wymieniać po każdym sklejeniu się styków regulatora.
    >
    > Mnie to spotkalo - tzn regulator byl juz elektroniczny, ale lozysko
    > sie rozpadlo [nigdy wiecej wloszczyzny, nawet jak sie nazywa SKF] i
    > zwarlo. W instalacji sie ustabilizowalo 18-19V, aczkolwiek szczesliwie
    > bylo to wieczorem i mialem wlaczone swiatla ..

    No i? radio ci uszkodziło, żarówki poprzepalało - ale nie sfajczyło
    kabli, nie spowodowało wybuchu akumulatora, nie spowodowało pożaru
    samochodu - czyli jednak skutki awarii ograniczyło. Bez tych ograniczeń
    prądowych sytuacja mogła by się rozwinąć tak że pozostało by wspomnieć
    bajkę o fokach...

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 19.07.10 22:37 J.F.
  • 19.07.10 22:50 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: