    From: mAro <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dvd sata przywiesza komputer
    Date: Thu, 9 Feb 2012 01:31:09 -0800 (PST)

    On 7 Lut, 06:23, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    <"hommer[SPAM_SIO]"@star.net.pl> wrote:
    > W dniu 2012-02-03 12:13, mAro pisze:
    >
    >  > Pracuje się tak jak w trakcie kopiowania 5 filmów naraz z partycji na
    >  > partycję jedynego dysku jak problem występuje. Na starej ATA działa
    >  > miodzio.
    >
    > Tryb DMA na kanale kontrolera, do którego jest podpięta nagrywarka?

    Dziękuję za odpowiedź.

    Wygląda na "Tylko PIO"
    W biosie nie można nic zmieniać - sam wykrywa DMA-4 (i PIO 4).
    Zmieniłem w ustawieniach na "DMA jeżeli dostępne" ale po restarcie
    bieżący tryb to nadal PIO. Teraz czytam sobie o podobnych problemach,
    bo widzę, że nagrywarki sata lubiły mieć problemy, przynajmniej pod
    XP. Sprawdzę stery do płyty.

    Pozdrawiam!