  • Data: 2011-09-19 21:50:19
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: pmlb <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jesli dziala lepiej, to:
    > a) maja lepszy (?) urzad regulacyjny, ktory po takim numerze uznaje wine
    > operatora i dop* kare, wiec operator woli zalatwic sprawe polubownie,

    Zdecydowanie! W Uk nazywa sie to OFCOM i dotyczy wszelkich spraw
    telekomunikacyjnych od radia, przez tv a na komorkach i internecie konczac.
    Sa dosc mocni i potrafia naprawde o klienta zawalczyc. Dodam, ze OFCOM
    jest zdecydowanie przeciwny np. odcinaniu ludzi od internetu jesli ci
    pobieraja z sieci p2p nieautoryzowane materialy.
    Na stronach OFCOM mozna dokladnie zobaczyc jaki maszt jest czyjej sieci
    i jakiej mocy itp...

    > b) maja 300 lat doswiadczen w kapitalizmie wiecej, dorobili sie
    > organizacji konsumenckich i opinii publicznej ... jedna gazeta ostatnio
    > zbankrutowala, jak na nia inne przypuscily nagonke :-)

    Tu ilosc lat nie ma znaczenia, maja inny kapitalizm, kapitalizm
    zachodni, w Polsce mamy kapitalizm srodkowoamerykanski cos na wzor
    Salwador czy Haiti - i za 500 lat sie nie zmieni bo to zupelnie inny
    rodzaj kapitalizmu.

    > c) maja lepsze sady i wiedza ze nie wyprocesuja takiej kwoty od klienta,
    > a wiecej straca na opinii

    Sady w UK zanim nastala wladza Camerona (liberalowie z konserwami) byl
    jesli moge tak powiedziec pro-ludzki.
    Znaczy sie, jesli nie ma jawnego dzialania kryminalnego osoby fizycznej,
    sad zawsze stal po stronie tego "biednego Kowalskiego". Wina obaczarjac
    koncern/bank/istytucje finansowa.

    > d) u nas prezes filii musi sie wykazac osiagnieciami, a zreszta zyjemy
    > "w panstwie prawa" to plac kliencie zgodnie z umowa.
    >
    > Ale oni znaja pojecie "small print", a u nas w umowach wszystko jedna
    > czcionka :-)

    To prawda, w UK umowa jest umowa ale... czlowiek zawsze jest nad umowa.
    Choc niestety idzie to w kierunku zlym... (coz sie mozna spodziewac po
    zadach liberalow) do tej pory jest tak, ze rozmowa telefoniczna mozna
    zalatwic 90% problemow wyniklych ze zlego zrozumienia klienta,
    niedoczytania umowy ect. Firmy wychodza z zalozenia, ze klient ktory
    odszedl bo sie rozmlil, jak nie mial problemu to bedzie o tym pamietac i
    jak sie namysli to wlasnie do tej firmy wroci;))

    > I znaja tez ten problem z transmisja danych - nie jestesmy jedyni :-)

    Od wielu lat w UK pakiety internetowe sa w ramach abonamentu lub kart
    prepaydowych w takiej ilosci, ze lacznie sie telefonu czy korzystanie na
    poziomie przegladarek w telefonach nie powodowalo nawet 30%
    wykorzystania pakietu, a od ponad roku, obowiazuje dyrektywa unijan
    mowiaca o odcieciu uslug jesli przekrocza 40 funtow. I na ok. 20%
    pozostalych "jednostek" operator musi o tym sms-em poinformowac klienta.

    > P.S. w Erze ustawili mi jakis limit na koszty w roamingu, moze sporo
    > zlosci zaoszczedzic, no ale krajowych transmisji nie dotyczy.

    Niestety roaming w UK jest drogi, za 1mb licza sobie 1.20 funta. Dlatego
    jadac do polski kupie sobie w polsce jakas najtansza karte.
    UE powinna sie tym tez zajac i zrobic tak by cena 1 minuty byla ustalona
    maksymalna jednakowa dla kazdego kraju UE.
    A juz najlpeszym rozwiazaniem bylo by rozdzielic wychodzace polaczenia
    od przychodzacych, tak bym to ja placil za przychodzace tez. Dzieki temu
    rachunki spadly by jak nie o polowe to najmniej 30%!