eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaduże pojemności › Re: duże pojemności
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: duże pojemności
    Date: Tue, 4 Mar 2014 01:15:39 +0100
    Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
    Lines: 82
    Message-ID: <lf3605$ggq$1@node2.news.atman.pl>
    References: <X...@l...net>
    <5309a9be$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>
    <lecala$m3h$1@node1.news.atman.pl> <lecasv$m71$1@node1.news.atman.pl>
    <5309b9ad$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
    <led89h$o69$1@node2.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <lf1ui2$5mt$1@dont-email.me> <lf29sm$jpg$1@node2.news.atman.pl>
    <5314c0a3$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-71-131-105.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1393892165 16922 89.71.131.105 (4 Mar 2014 00:16:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Mar 2014 00:16:05 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 140302-1, 2014-03-02), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:660591
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5314c0a3$0$2376$65785112@news.neostrada.pl...
    > Fakt ze one byly IMO lepsze - sam jezdzilem pare lat na Centrze
    > przyniesionej ze smietnika.

    Mnie się kiedyś trafił, nie pamiętam skąd, jakiś złom, suchy w środku,
    udestylowałem wody (no, czasochłonnje bez chłodnicy destylacyjnej, ale się
    dało) :))

    > Na koniec miala 4 Ah rzeczywistej pojemnosci, ale dzielnie auto odpalala.
    > Tylko swiatel nie mozna bylo zapomniec zgasic.

    Ten mój, z oszacunku, zalany czyściutką destylatą, miał ok. 10Ah. W końcu
    też padł, ale czasy już były lepsze i dało się kupić nowy, chyba to był
    OIDP, 45Ah, sprawował się dobrze.

    >
    > U w/w obywatela cos jednak bylo nie tak, bo by nie musial akumulatora z
    > samochodu wyciagac i z rak by mu sie nie wypsnal :-)

    A ja już nie pamiętam, czy wspominał, czy nie, dlaczego, czy może
    przysłużyła się oliwa o zakończeniu wodorotlenowy, przyłączonym do grupy
    etylowej...? :)

    > Nie, Centra wcale nie jest taka tania (a opinia wielu osob mowi tez ze
    > wcale nie jest taka dobra), cena jedzie na opinii, wiec powody do dbania i
    > chuchania sa.

    Miałem na myśli tamte czasy, OIDP, ludzie woleli kupować Poznań, choć znam
    przypadki, że i Piastów sprawował się bardzo dobrze.

    > A zagraniczne to czesto tanie gowno jest.

    Różnie bywa... kolega znalazł na fajansie jakiegoś hiszpana z elektrolitem w
    środku, to mi zeznawał, że akumulator wg jego opini został wywalony
    niesłusznie. Używał go parę lat, choć niekoniecznie w samochodzie.

    >
    > Inna sprawa ze dbanie o akumulator sie skonczylo, jak wy chcecie o niego
    > dbac ?

    ...Bo już i samochodu nie ma... A jak dbać? Zgodnie z "zasadami sztuki", czy
    jak to zwą.

    >
    >> Mnie zimą przy -20, skarpeta odpalała w 2-3 sekundy (pod warunkiem
    >> sprawnego zapłonu i układu paliwowego), a inne ledwie memłały i
    >
    > wspolczesne samochody, nawet te 10-15 letnie, zapalaja podobnie czy
    > krocej.

    Kwestia dobrego utrzymania i sprawnych podzespołów. Widuję zimą, także
    obecnie, przypadki, że auto memła i w końcu zdycha, a wydawać by się mogło,
    że śliczne, zagramaniczne...

    >>często kończyło się to zgonem... Pół biedy, gdy w obwodzie była prądnica,
    >>to się upchało, ale jak alternator, to zapomnij...
    >
    > nie rozumiem ..

    Alternator w całości wymaga(ł?) zewnętrznego wzbudzenia, czyli jeśli w aku
    nic nie zostało, to nie dawał energii mimo kręcenia. W prądnicy zawsze były
    jakieś resztki i sytuacja nie była beznadziejna.

    >
    >>Ale ja pierdolca miałem i starałem się dbać o auto, o elektrykę... W miarę
    >>możliwości i umiejętności... Może to w tym rzecz? :))
    >
    > Tylko jak dzis o elektryke dbac ?

    Co się da, przewody, zaciski, utrzymywać w dobrym stanie, te z popękaną
    izolacją wymieniać, tyle, że obecnie częściej z byle pierdołą trzeba lecieć
    do warsztatu. Klemy na aku oczyszczone, porządnie skręcone... ileż razy, nie
    zliczę, powodem problemów z rozruchem były luźne zaciski na zasilaniu...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
    Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
    To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
    wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: