  • Data: 2011-07-29 18:11:33
    Temat: Re: duuuży OT
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.07.2011 19:41, philips pisze:
    > Hm, według mnie niczego nie regulowano, ale dokonano małej deregulacji.
    > Wprowadzono na rynek kolejną firmę, która zwiększyła konkurencję. Jak
    > sam widzisz, urząd nie nakazał 3 pozostałym operatorom obniżek cen, ale
    > zwiększył konkurencję.
    Tylko NAKAZAŁ, że tej firmie należy płacić kilka razy więcej za rozmowy
    do niej skierowane niż innym, ZABRONIŁ pobierania od tej firmy wyższych
    stawek i co najważniejsze NAKAZAŁ w ogóle 'peering' z tą firmą.

    > Szkoda, że tylko jedną firmę więcej dopuścił do
    > rynku, a nie zlikwidował ograniczeń.
    Jakich ograniczeń?

    > Więc należy wprowadzić prawo, które będzie zabraniało tworzenia monopoli
    > i karteli,
    Ale takie prawo jest.
    > a nie walczyć z nimi jeżeli już powstaną. Lepiej nie
    > dopuszczać do tworzenia problemów, a nie z nimi walczyć.
    Tylko nikt się nie ogłasza (no może poza flisakami) "zawiązaliśmy
    kartel", tylko właśnie ukrywa ten fakt. Poza tym skoro założył to złamał
    prawo - i tyle? żadnych konsekwencji, bo "stało się"?

    > Może popadam w takie myślenie i nie bardzo widzę gdzie ta niewola. Tam
    > raczej stawia się na przestrzeganie prawa, co już jest pewnym
    > ograniczeniem wolności - niejako naturalnym.
    Tylko kolejne "przykazanie" to "chcącemu nie dzieje się krzywda". A stąd
    już bardzo blisko do powstania w miejscu gdzie teraz mamy provident,
    firmy która w przypadku niespłacenia pożyczki wymaga pracy na jej rzecz
    przez 5..10..15lat. No ale wszystko było w umowie, więc skoro podpisałeś
    to sam jesteś sobie winien.

    Michoo