  • 21. Data: 2014-08-02 21:38:31
    Temat: Re: dula sim i lte czy to dobry pomysl
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:lrjcc4$u39$1@dont-email.me...
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > No dobra, ale czym to się różni dla Ciebie?
    > I jak często dzwonią nowi ludzie prywatnie a jak często służbowo?
    > Co by się właściwie działo gdyby obie grupy nowych dzwoniło na
    > ten sam numer? Nowego nie odbierzesz - nagra Ci wiadomość,
    > oddzwonisz mu jak będziesz w godzinach pracy czy wrócisz z kibla.
    > W czym problem?
    > Czasami mam wrażenie że ludzie są niewolnikami telefonu...

    To zależy czym sie zajmujesz. Bywa, że nieodebranie telefonu decyduje o
    życiu albo o czymś ważnym. A z drugiej strony nikt nie da rady 24 h/dobę
    być gotowy do działania.

    > No cóż, tu niewiele rzeczywiście da się pomóc... o ile rzeczywiście
    > w jakiś sposób "pewność łączności" zależy od prostoty telefonu...

    Wiesz, nie zdarzyło mi się, by SOLID sie zawiesił. Wczesniej używałem
    prostych NOKIA, albo ERICSSONA z mieczem.

    > W takiej sytuacji oczywiście jeden numer się nie sprawdzi... :-)

    > Który solid? Bo było ich kilka...
    Ja akurat używam tego starszego :-) Ale to bez znaczenia. Chodziło mi o
    zasadę.

  • 22. Data: 2014-08-02 22:43:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To zależy czym sie zajmujesz. Bywa, że nieodebranie telefonu decyduje o
    > życiu albo o czymś ważnym. A z drugiej strony nikt nie da rady 24 h/dobę
    > być gotowy do działania.

    No ale pomówmy o konkretach, bo przedstawiłeś ciekawy scenariusz
    do dyskusji: czym różni się zbieranie nowych przyjaciół od nowych
    kontrahentów jak masz dwa osobne numery od tego jak jest jeden numer?

    Możliwości jest kilka:
    A - jestes w godzinach pracy, więc nowi dzwonią, odbierasz
    B - jesteś poza godzinami pracy, w domu, ale przyzwoita pora
    C - jesteś poza godzinami pracy, w sytuacji "do not disturb"

    W fazie A jak nowi dzwonią to nie ma w sumie znaczenia czy
    dzwoni nowy kontrahent czy nowy znajomy - odbierasz rozmowę.

    W fazie C jak nowi dzwonią to nie ma również znaczenia kto
    dzwoni (prywatny czy służbowy) bo ani jednego ani drugiego
    nie chesz odbierać...

    W fazie B nie chcesz odbierać rozmów od nowych kontrahentów
    ale chcesz odbierać rozmowę od potencjalnych nowych znajomych
    co to właśnie zobaczyli Twoje wyczyny na paralotni i chcą z Tobą
    polatać na zawodach... I teraz masz dwa numery to wiesz kto
    dzwoni - jeden numer: ryzykujesz że nie odbierzesz rozmowy
    od nowego znajomego... Czy to jakiś duży problem?
    Innymi słowy: czy dla tej sytuacji tylko, warto nosić dwie słuchawki?

    A może pominąłem jakąś fazę dnia, która nie pasuje do Twoich faz?

    > Wiesz, nie zdarzyło mi się, by SOLID sie zawiesił.
    > Wczesniej używałem prostych NOKIA, albo ERICSSONA z mieczem.

    Ani mi się nie zdarzyło aby się mój iPhone zawiesił...
    Myślałem że chodzi Ci o jakieś stare słuchawki z analogowym radiem :-)
    Nawet przez myśl mi nie przeszło, że mówiąc "pewność łączności"
    masz na myśli że telefon Ci się może zawiesić...
    Mam iPhone4 od trzech lat - krótko miałem też iPhone5, rodzina
    ma też iPhone5 - nic im się nie zawiesza. Nie masz czego się bać.

    > Ja akurat używam tego starszego :-) Ale to bez znaczenia.
    > Chodziło mi o zasadę.

    Wiem o co Ci chodziło, ale mi właśnie chodzi o to który trzyma 2 tygodnie.
    Znasz numerek/model samsungowy?

  • 23. Data: 2014-08-02 23:04:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > W fazie A jak nowi dzwonią to nie ma w sumie znaczenia czy
    > dzwoni nowy kontrahent czy nowy znajomy - odbierasz rozmowę.

    No niekoniecznie. Są sytuacje, gdy nie chcesz gadać o prywacie. Bywa, ze
    nie chcesz służbowo.

    > W fazie C jak nowi dzwonią to nie ma również znaczenia kto
    > dzwoni (prywatny czy służbowy) bo ani jednego ani drugiego
    > nie chesz odbierać...

    No właśnie nie. Służbowy nie tyle chcę, co muszę. Ale ten służbowy mają
    "wtajemniczeni" i teoretycznie wiadomo, że tam nikt obcy nie zadzwoni, ale
    nie mam wszystkich "wtajemniczonych" w ksiażce.

    (...)
    > A może pominąłem jakąś fazę dnia, która nie pasuje do Twoich faz?

    To nie o fazy dnia chodzi. Mam specyfiną profesję po prostu. Z tym, że ja
    używam dwóch aparatów.

    (...)
    > Mam iPhone4 od trzech lat - krótko miałem też iPhone5, rodzina
    > ma też iPhone5 - nic im się nie zawiesza. Nie masz czego się bać.
    > o.

    Po za tym telefony z bardziej skomplikowanymi systemami są wrażliwe na
    podsłuchy i inne tego typu problemy. A mnie telefon służy do dzwonienia.

    > Wiem o co Ci chodziło, ale mi właśnie chodzi o to który trzyma 2
    > tygodnie.
    > Znasz numerek/model samsungowy?
    2710 trzyma podobno najdłużej. Drugiego mam 3350 i też ponad tydzień
    potrafi wytrzymać, mimo to że mam na stałe blututa włączonego. Jak
    wyłączam, to pod dwa tygodnie podchodzi.

  • 24. Data: 2014-08-02 23:25:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No niekoniecznie.
    > Są sytuacje, gdy nie chcesz gadać o prywacie.
    > Bywa, ze nie chcesz służbowo.

    Tu nie chodzi raczej o to że "gadać" - tylko że dzwoni i trzeba odebrać.
    Zgadzasz się? A zatem jak zadzwoni ktoś, z kim nie masz czasu teraz
    rozmawiać to po prostu przepraszasz grzecznie że nie masz czasu
    i oddzwaniasz jak będziesz mieć czas.

    No chyba że mówimy o naprawdę dużym ruchu telefonicznym,
    jak ktoś siedzi non stop na telefonie, negocjuje 100 kontraktów
    dziennie i nie chce aby mu (potencjalnie prywatna) rozmowa
    wchodząca na "call waiting" przeszkadzała...
    Ale tu mówimy o małym procencie ogólnych rozmów od nowych
    (nieznanych telefonowi) numerach, bo inne to przecież zachowasz
    się zgodnie z tym co wiesz o kontakcie.

    > No właśnie nie. Służbowy nie tyle chcę, co muszę. Ale ten służbowy mają
    > "wtajemniczeni" i teoretycznie wiadomo, że tam nikt obcy nie zadzwoni,
    > ale nie mam wszystkich "wtajemniczonych" w ksiażce.

    No ale mówimy w fazie C o sytuacji w której nie chcesz w ogóle
    odbierać telefonów bo właśnie albo chcesz spać albo jesteś zajęty.
    Nie mówisz przypadkiem o sytuacji B?

    A może jesteś dyżurnym lekarzem z Pogotowia Ratunkowego? :-)))

    > (...)
    >
    > To nie o fazy dnia chodzi. Mam specyfiną profesję po prostu.
    > Z tym, że ja używam dwóch aparatów.

    Ciekawa ta profesja... :-)

    > (...)
    >
    > Po za tym telefony z bardziej skomplikowanymi systemami są wrażliwe na
    > podsłuchy i inne tego typu problemy. A mnie telefon służy do dzwonienia.

    ???

    Podsłuchy? O czym ty mówisz? Ktoś Cię chyba niepotrzebnie nastraszył :-)

  • 25. Data: 2014-08-03 00:02:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale tu mówimy o małym procencie ogólnych rozmów od nowych
    > (nieznanych telefonowi) numerach, bo inne to przecież zachowasz
    > się zgodnie z tym co wiesz o kontakcie.

    Nie zachowuje, bo to nie ma sensu.

> [...]
    > Nie mówisz przypadkiem o sytuacji B?
    >
    > A może jesteś dyżurnym lekarzem z Pogotowia Ratunkowego? :-)))

    Coś takiego mniej więcej :-)

    > Podsłuchy? O czym ty mówisz? Ktoś Cię chyba niepotrzebnie nastraszył :-)
    Nie. I nie nastraszył :-)

  • 26. Data: 2014-08-03 00:33:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie zachowuje, bo to nie ma sensu.

    No widzisz... a mógłbyś zachowywać na liście kontaktów
    i wiedziałbyś kto i po co dzwoni. W iPhone to jest kilka ruchów
    palcem po klawiaturze. Ale w takich starych telefonach
    to jest bardzo trudna operacja w porównaniu do smartfona.
    Wstukiwać imię/nazwisko na klawiaturze numerycznej, na
    maluśkim ekraniku rzeczywiście to katorga... kup sobie smartfona :-)

    > Coś takiego mniej więcej :-)

    No to dosyć specyficzny przypadek... Raczej wyjątek niż reguła.
    Nie masz wtedy fazy C - zawsze jesteś albo w A lub w B.
    Tak czy inaczej - chyba trzeba Ci współczuć telefonicznego uzależnienia ;-)

    > Nie. I nie nastraszył :-)

    No podałeś argument przeciw nowoczesnym telefonom które to
    rzekomo można łatwiej podsłuchiwać - nie rozumiem tego...
    Uważam że jest wręcz przeciwnie - na smartfonie możesz odpalić
    appka do dzwonienia z szyfrowaniem rozmowy, więc nawet
    Policja Cię nie da rady podsłuchiwać a na swoim Solid co zrobisz?
    Na iPhone jest nawet taki appek za friko:
    http://www.pcworld.com/article/2459560/iphone-gets-f
    irst-free-app-for-encrypting-voice-calls.html

  • 27. Data: 2014-08-03 00:47:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No widzisz... a mógłbyś zachowywać na liście kontaktów
    > i wiedziałbyś kto i po co dzwoni.

    Szanse na telefon z tego samego numeru znikome :-)

> [...]
    > Wstukiwać imię/nazwisko na klawiaturze numerycznej, na
    > maluśkim ekraniku rzeczywiście to katorga... kup sobie smartfona :-)

    W żadnym wypadku.

    > Tak czy inaczej - chyba trzeba Ci współczuć telefonicznego uzależnienia
    > ;-)

    Lubię swoją prace.

> [...]
    > Na iPhone jest nawet taki appek za friko:
    > http://www.pcworld.com/article/2459560/iphone-gets-f
    irst-free-app-for-encrypting-voice-calls.html
    Nie wiesz nigdy, do kogo ta aplikacja wysyła dane. Po za tym podsłuch
    rozmów, to nie jedyna gałąź kontroli operacyjnej. A co z lokalizacją?

  • 28. Data: 2014-08-03 00:53:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    irst-free-app-for-encrypting-voice-calls.html
    > Nie wiesz nigdy, do kogo ta aplikacja wysyła dane.

    Doczytaj co to znaczy "Open Source".

    > Po za tym podsłuch rozmów,
    > to nie jedyna gałąź kontroli operacyjnej. A co z lokalizacją?

    Mówiliśmy o podsłuchu... przeszkadza Ci też GPS? :-)
    Może Ty nie dyżurny lekarz tylko zaopatrzeniowiec narkomanów? ;-)
    Wtedy faktycznie lepiej używać prostych aparatów, najlepiej
    jednorazówek :-)))

  • 29. Data: 2014-08-03 08:56:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 17:53:18 -0500, Pszemol napisał(a):
    irst-free-app-for-encrypting-voice-calls.html

    > Doczytaj co to znaczy "Open Source".

    a) czy ja sam skompilowales ? To nie wiesz co tak naprawde robi,
    b) to jest smarfon - skad wiesz ile jeszcze apek slucha, nagrywa ...

    > Mówiliśmy o podsłuchu... przeszkadza Ci też GPS? :-)

    gps, lokalizacja po sieci, mikrofon, kamera - i nad tym nie masz
    kontroli.

    > Może Ty nie dyżurny lekarz tylko zaopatrzeniowiec narkomanów? ;-)
    > Wtedy faktycznie lepiej używać prostych aparatów, najlepiej
    > jednorazówek :-)))

    Od Apple masz taki fjuczer w prezencie
    http://www.smh.com.au/digital-life/computers/researc
    hers-activate-apple-isight-webcams-without-warning-l
    ight-20131219-2zmy4.html

    J.

  • 30. Data: 2014-08-03 10:33:57
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 15:43:56 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Możliwości jest kilka:
    > A - jestes w godzinach pracy, więc nowi dzwonią, odbierasz
    > B - jesteś poza godzinami pracy, w domu, ale przyzwoita pora
    > C - jesteś poza godzinami pracy, w sytuacji "do not disturb"

    Zamiast wymyślać jakieś scenariusze z kosmosu wystarczy dwa najbardziej
    prawdopodobne:

    Jednoosobowa działalność gospodarcza (ja tak mam): numer używany jako
    firmowy jest podany publicznie: na stronie firmy, w CEIDG, na wizytówkach i
    cholera wie jeszcze gdzie. Może na niego zadzwonić każdy głupek o każdej
    porze dnia i nocy. Włączany jest tylko w godzinach pracy: zawracacze dupy z
    banków, telekomów, biur rachunkowych mogą sobie w weekendy i w nocy nagrać
    się na pocztę. Numer używany jako prywatny sam podaję tym, którzy mogą
    dzwonić do mnie o każdej porze dnia i nocy.

    Drugi przypadek z życia, który niedawno mnie spotkał: pracowałem na etacie
    15 lat w jednej firmie i dostałem wypowiedzenie. Szczęśliwie, służbowa
    komórka, to nie był mój jedyny telefon, i nie musiałem rodziny i znajomych
    powiadamiać o zmianie numeru. Mój osobisty numer jest mój - niezależnie od
    tego gdzie pracuję i co robię.

    p.s. jak Apple wypuści iPhone na trzy karty sim, pierwszy będziesz tu piał
    jaki to zajebisty pomysł i jak odstawili tym ruchem konkurencję.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek