  • 31. Data: 2014-08-03 11:17:28
    Temat: Re: dula sim i lte czy to dobry pomysl
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 09:56:30 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Jak Ci pasuje... w to nie wnikam.

    No, na koncu to jest jeszcze u nas Urzad Skarbowy, ktory zawsze moze
    sprawdzic czy pracownik korzysta prywatnie i czy podatku nie
    zapomniano naliczyc :-)

    > Jak masz abonament bez limitów rozmów to z finansowego
    > punktu widzenia nie ma to znaczenia czy księgujesz domowy

    No ale tak dawac pracodawcy cos za darmo ?
    To pracodawca ma placic :-)
    Z tym ze te tanie no-limit to od pewnego czasu, dawniej tak prosto nie
    bylo. A i teraz nie wszystkie abonamenty sa no-limit, wiec cos tam
    pewnie doplacic trzeba.

    Poza tym to nie tylko rozmowy, takze np dane.
    Pracodawca tez moze chciec czy miec zwyczaj ze pracownik dostaje
    telefon ze wspolnej puli, np rozmowy wewnetrzna sa bezplatne, albo np
    chce cie zwolnic, ale nr telefonu zatrzymac, bo tam przeciez jego
    klienci dzwonia.

    > czy służbowy - a wygoda z noszenia jednego telefonu duża.

    Na szczescie teraz smartfony cienkie, a ladowarki takie same :-)

    J.

  • 32. Data: 2014-08-03 11:28:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 15:43:56 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    >
    > Możliwości jest kilka:
    > A - jestes w godzinach pracy, więc nowi dzwonią, odbierasz
    > B - jesteś poza godzinami pracy, w domu, ale przyzwoita pora
    > C - jesteś poza godzinami pracy, w sytuacji "do not disturb"
    >
    > W fazie B nie chcesz odbierać rozmów od nowych kontrahentów
    > ale chcesz odbierać rozmowę od potencjalnych nowych znajomych
    > co to właśnie zobaczyli Twoje wyczyny na paralotni i chcą z Tobą
    > polatać na zawodach... I teraz masz dwa numery to wiesz kto
    > dzwoni - jeden numer: ryzykujesz że nie odbierzesz rozmowy
    > od nowego znajomego... Czy to jakiś duży problem?

    A jak to stary przyjaciel zadzwoni, zeby sie pochwalic nowym numerem ?

    > Innymi słowy: czy dla tej sytuacji tylko, warto nosić dwie słuchawki?

    Jak widac, ludzie wola nosic dwa, dualsimow tez przybylo.

    J.

  • 33. Data: 2014-08-03 15:44:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1v13e067k5o52$....@4...net

    > gps, lokalizacja po sieci, mikrofon,
    > kamera - i nad tym nie masz kontroli.

    W laptopach z i86 też są mikrofony i kamery.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2014-08-03 16:27:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." kkzkqwib9lzd.8rc8vvsrk5cr$....@4...net

    > Jak widac, ludzie wola nosic dwa, dualsimow tez przybylo.

    Dwa oddzielne rozumiem -- jednym można poszukać pozostałego.
    W tajemnicy Wam wszystkim zdradzę, że mój nowy numer, parę
    miesięcy temu przeniesiony do Dziewicy, to coś około
    'niejdnej niebrunetki'. ;)

    Jeśli są tu parakryptolodzy -- może odgadną. ;)
    Ale ostrzegam, że użyłem silnego paraszyfrowania. ;)

    Coś na kształt warzywa w 3 kratkach łamigłówki:

    [K] [A] [ ] <--- KApusta

    Niby na 'Mój Eneuel' spośród dupozawracaczy dzwonią
    tylko banki, ale po co zdradzać...

    Najgorsze są te sytuacje, gdy spodziewam się ważnego
    telefonu a dzwoni dupozawracacz. Ale ten problem można
    rozwiązać za pomocą różnorakich dzwonków -- w szczególności
    anonimy mogą być ignorowane. :)

    Co wówczas, gdy dupozawracacz wykonuje swą ciężką pracę
    w czasie, gdy nie spodziewam się ważnego telefonu? Nie
    budzę się. :) Kot w czasie snu dobrze słyszy -- choćby
    otwieranie lodówki oddalonej o 5 pokoi. :) A ja w czasie
    snu, o ile dobrze śpię, podejmuję decyzje o przebudzeniu
    bez przebudzania się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2014-08-03 18:03:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No, na koncu to jest jeszcze u nas Urzad Skarbowy, ktory zawsze moze
    > sprawdzic czy pracownik korzysta prywatnie i czy podatku nie
    > zapomniano naliczyc :-)

    Od ceny abonamentu 30zł/miesiąc? Jakiego rzędu niskie obroty
    musiałaby mieć ta "firma" skoro Urząd Skarbowy zainteresowałby
    się kwotą 360zł na rok?
    Ale jeśli się boisz, to księguj ten koszt jako prywatny...

    > No ale tak dawac pracodawcy cos za darmo ?
    > To pracodawca ma placic :-)

    Pomyśl tak: nie dajesz nic pracodawcy, kupujesz SOBIE wolność
    od niewygody noszenia i ładowania dwu słuchawek.

    > Z tym ze te tanie no-limit to od pewnego czasu, dawniej tak prosto nie
    > bylo. A i teraz nie wszystkie abonamenty sa no-limit, wiec cos tam
    > pewnie doplacic trzeba.

    No mówię wlaśnie że kiedyś to miało sens bo koszty były duże
    i warto było księgować to osobno, ale dziś? Kto dba o te 29zł
    z niu mobile na miesiąc?

> [...]
    > telefon ze wspolnej puli, np rozmowy wewnetrzna sa bezplatne, albo
    > np chce cie zwolnic, ale nr telefonu zatrzymac, bo tam przeciez jego

    No zgoda - nie jest to rozwiązanie dla wszystkich... ale warto
    przemyśleć swoje indywidualne warunki i świadomie wybrać
    czy warto - zamiast na ślepo robić "bo inni tak robią" :-)

    > Na szczescie teraz smartfony cienkie, a ladowarki takie same :-)

    Cienkie są nie bez powodu, bo klient właśnie nie lubi nosić
    dużej cegły w kieszeni... Dlatego wydaje się że warto mieć
    jeden telefon niż dwa.

  • 36. Data: 2014-08-03 18:04:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:lrlei5$mmq$1@node2.news.atman.pl...

    > "J.F." 1v13e067k5o52$....@4...net

    > W laptopach z i86 też są mikrofony i kamery.

    To samo miałem powiedzieć - na paranoję nie ma rady...
    Jak ktoś chce kogoś podsłuchiwać czy śledzić to zawsze
    sposób znajdzie i nic na to nie poradzisz...

  • 37. Data: 2014-08-03 18:10:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Aug 2014 11:04:41 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > Jak ktoś chce kogoś podsłuchiwać czy śledzić to zawsze
    > sposób znajdzie i nic na to nie poradzisz...

    No ale kupilem lepszy komputer, to chyba ma cos lepszego ?

    A nie - ten sam procesor, te same bledy, tylko cena wyzsza, a
    funkcjonalnosc mniejsza :-)

    J.

  • 38. Data: 2014-08-03 18:13:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > prawdopodobne:
    >
    > Jednoosobowa działalność gospodarcza (ja tak mam): numer używany jako
    > firmowy jest podany publicznie: na stronie firmy, w CEIDG, na wizytówkach
    > cholera wie jeszcze gdzie. Może na niego zadzwonić każdy głupek o każdej
    > porze dnia i nocy. Włączany jest tylko w godzinach pracy: zawracacze dupy
    > banków, telekomów, biur rachunkowych mogą sobie w weekendy i w nocy nagrać
    > się na pocztę. Numer używany jako prywatny sam podaję tym, którzy mogą
    > dzwonić do mnie o każdej porze dnia i nocy.

    No ale właśnie o tym piszę: prywatnych wpisujesz do swojej książki
    kontaktów i ustawiasz w telefonie aby te osoby były traktowane
    inaczej niż rozmowa przychodząca z nieznanego numeru o 2 w nocy.
    Mozesz ten opisany przez siebie efekt uzyskać mając jeden numer i smarfone.

    > Drugi przypadek z życia, który niedawno mnie spotkał: pracowałem na etacie
    > 15 lat w jednej firmie i dostałem wypowiedzenie. Szczęśliwie, służbowa
    > komórka, to nie był mój jedyny telefon, i nie musiałem rodziny i znajomych
    > powiadamiać o zmianie numeru. Mój osobisty numer jest mój - niezależnie od
    > tego gdzie pracuję i co robię.

    I - zależnie od tego czy pracujesz w cywilizowanej firmie czy nie - czasem
    warto ten numer udostępnić w firmie jako kontakt do siebie zamiast
    nosić drugą komórkę w kieszeni.

    > p.s. jak Apple wypuści iPhone na trzy karty sim, pierwszy będziesz tu
    > piał jaki to zajebisty pomysł i jak odstawili tym ruchem konkurencję.

    Chyba mnie nie znasz Przemku.
    Ja sam chętnie skorzystałbym z dwusimowego telefonu bo często jestem za
    granicą i miałbym w jednym gniazdku SIMa z USA: swojego domowego, prywatnego
    (udostępnionego również pracodawcy!) a w drugim miałbym lokalnego SIMa np. z
    Polski jak odwiedzam rodzinę albo jakiegoś Indonezyjskiego czy Egipskiego
    jak jestem na nurkowaniu...
    Dyskutowałem tu jednak przypadek wymieniony przez Twórcę wątka,
    przypomnę: "mam dwa prepaidy w play i wloze je do xperii" - kapujesz?

  • 39. Data: 2014-08-03 18:14:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A jak to stary przyjaciel zadzwoni, zeby sie pochwalic nowym numerem ?

    Jak zadzwoni o 2 w nocy to oczywiście nie odbierzesz bo nie znasz
    numeru - rozmowa wpadnie do automatycznej sekretarki, przyjaciel
    się nagra i miejmy nadzieję że przeprosi za nękanie po nocach...
    ps. Skąd Wy bierzecie przyjaciół? :-)

    > Jak widac, ludzie wola nosic dwa, dualsimow tez przybylo.

    Ale czy robią to świadomie czy tylko małpują bezmyślnie stare normy?

  • 40. Data: 2014-08-03 18:18:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:lrlha1$pg0$1@node2.news.atman.pl...

    > "J.F." kkzkqwib9lzd.8rc8vvsrk5cr$....@4...net

    > Dwa oddzielne rozumiem -- jednym można poszukać pozostałego.

    Jak zgubisz to możesz go poszukać telefonem kolegi, pecetem itp...

> [...]
    >
    > Coś na kształt warzywa w 3 kratkach łamigłówki:
    >
    > [K] [A] [ ] <--- KApusta
    >
    > Niby na 'Mój Eneuel' spośród dupozawracaczy dzwonią

    Coś tu chciałeś mądrego napisać ale Ci chyba nie wyszło...

    > Najgorsze są te sytuacje, gdy spodziewam się ważnego
    > telefonu a dzwoni dupozawracacz. Ale ten problem można
    > rozwiązać za pomocą różnorakich dzwonków -- w szczególności
    > anonimy mogą być ignorowane. :)

    I o tym właśnie mówię. Inne dzwonki dla ludzi z listy kontaktów
    (możesz przecież KAŻDEMU przypisać inną melodyjkę) a inne
    dla nowych numerów nie w kontaktach. Lub używając trybu
    "do not disturb" możesz telefon poinstruować aby w ogóle nie
    dzwonił jak rozmowa przychodząca przyjdzie z takiego numeru.

> [...]
    > otwieranie lodówki oddalonej o 5 pokoi. :) A ja w czasie
    > snu, o ile dobrze śpię, podejmuję decyzje o przebudzeniu

    Otóż to! I nie musisz mieć dwu osobnych numerów...