  • 21. Data: 2010-01-31 13:44:05
    Temat: Re: drukarka wifi
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sławomir Januszkiewicz"
    >Sam dock to połowa sukcesu. A nawet może mniej. Po pierwsze: sensowne
    >biurko (od ręki prawie nie do dostania). Druga rzecz to docking station.
    >Trzecia KVM. Tu się pojawia problem z ceną i dostępem od ręki w naszym
    >pięknym kraju jak masz ciut wyższe wymagania. Ale wygoda wynagradza
    >koszty. Samego dongla od klawiatury i myszy to mógłbym przekładać, ale
    >dochodzą dwa monitory, ethernet (część plików i backup via NAS - po
    >GiEth jednak działa żwawiej + kombajn drukująco skanujący w sieci),

    No nie, w domu nie mam kombajnu drukująco-skanującego w sieci. :-)

    >audio do sprzętu grającego (czytnik kart i parę innych pierdół USB
    >nie boli bo to jest zdublowane w notku), a kabelki pochowane.
    >Klawiatura i mysz, też bezprzewodowe zresztą, wpięte w KVMa.
    >Zapewniam Cię, że za/oddokowanie laptopa jest znacznie szybsze
    >i wygodniejsze w takim przypadku niż walka z kilkoma kablami -
    >zresztą zapewne to wiesz.

    Wiem. Jednak przy mojej kombinacji - stacjonarny + jeden laptop
    służbowy + drugi laptop służbowy okazjonalnie wystarczy bezprzewodowa
    klawiatura/mysz + kabel VGA (dźwięk jest na stałe do stacjonarnego
    i wystarczy).

    >I samo przełączenie między komputerkami jeżeli pracują akurat oba
    >jest milsze.

    Ja już jestem tak nawykły do ssh lub RDP, że nie robi mi różnicy ile mam
    pracujących komputerów ;-)

    >IMHO inwestycja warta rozważenia - ja chyba już bym
    >nie mógł inaczej ;-).

    W domu - to jest dla mnie optymalne kosztowo.
    A w pracy... to już inne warunki, inne wymagania i inne rozwiązania
    (rackowe KVM-y rządzą (o ile się trafia w klawisze ;->)).

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 22. Data: 2010-01-31 16:32:30
    Od: "barum" <b...@g...pl>

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):
    > Wygodniej mi z bezprzewodową klawiaturą/myszką i przekładaniem dongla
    > na USB,

    Można i bez przepinania dongla ;) Sam używam czegoś takiego:

    http://www.welland.com.tw/html/usbip/204.html

    W ten sposób "ubezprzewodowiłem" i "usieciowiłem" drukarkę/skaner i bez kabli
    mam z laptopa dźwięk na kolumnach. Sprawdzałem, z zestawem bezprzewodowa
    klawiatura+mysz też działa.

    Niestety, oprogramowanie chyba jest tylko pod windows.

    barum

  • 23. Data: 2010-01-31 20:21:14
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "barum"
    >Można i bez przepinania dongla ;) Sam używam czegoś takiego:
    >
    >http://www.welland.com.tw/html/usbip/204.html

    Ciekawe. Gdzie kupiłeś i ile kosztuje?

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 24. Data: 2010-01-31 20:43:49
    Od: "barum" <b...@g...pl>

    > Ciekawe. Gdzie kupiłeś i ile kosztuje?

    Na allegro, około 130zł. Wpisanie "nh204" znajduje kilka aukcji. Nie ze
    wszystkim dobrze działa, ale z tym co potrzebuję akurat problemów nie ma.

    barum

  • 25. Data: 2010-02-04 10:18:03
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Mariusz Kruk pisze:

    > Na biurku???

    Litości. W jaki sposób udało Ci się wygenerować plątaninę
    kabli na biurku?

    Ja piszę o sytuacji, gdy drukarka stoi o kilka metrów od
    komputera, na jakimś osobnym stoliku na przykład. Wtedy
    faktycznie ktoś (szczególnie płeć piękna) może mieć obiek-
    cje przed przeciąganiem kabla (lub kabli -- liczmy jeszcze
    zasilanie) po ziemi wzdłuż ściany.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 26. Data: 2010-02-04 10:19:16
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    zielony bazyliszek pisze:

    > czasem przszkadzaja. jednak gniazdek el. jest czesto wiecej niz
    > sieciowych...

    I dlatego remontując cokolwiek albo zakładając nowe gniazdko
    elektryczne należy przewidywać również skrętkę i gniazdo RJ-45.
    Szczególnie, że równie dobrze takie gniazdko można wykorzystać
    na potrzeby instalacji telefonicznej, alarmowej, sygnalizacyj-
    nej i dowolnej innej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 27. Data: 2010-02-04 17:50:18
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Litości. W jaki sposób udało Ci się wygenerować plątaninę
    >kabli na biurku?

    Klawiatura, mysz, monitor...

> [...]
    >faktycznie ktoś (szczególnie płeć piękna) może mieć obiek-
    >cje przed przeciąganiem kabla (lub kabli -- liczmy jeszcze

    BTW, na gotowej ścianie (zwłaszcza pół roku po remoncie) też
    niekoniecznie trzeba mieć ochotę kłaść koryta, albo bujać się w kolejne
    rycie, gipsowanie, malowanie (zwłaszcza, że trzeba by całą ścianę)

    --
    [ K...@e...eu.org ]