  • 11. Data: 2012-01-05 17:39:00
    Temat: Re: drożeje autostrada, bo ciężarówki nie chcą płacić e-myta
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-01-05 15:05, PavveL pisze:

    > Lemingom gratulujemy wyboru przywódców tego kraju...

    Weź doczytaj głąbie, kto podpisał ze Stalexportem taką, a nie inną
    umowę, której zerwanie oznaczałoby kilkumiliardowy koszt dla Polski.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 12. Data: 2012-01-05 18:32:23
    Od: Pietia <v...@w...pl>

    Arek wrote:

    > Nie przesadzajmy co to jest 18PLN, dziennie przejeżdża tam ok 30 000, co
    > daje nam przychód roczny ok: 200mln PLN. I co za te pieniądze można
    > zrobić? Stalexport na pewno na remoncie tej drogi nie zarabia.

    Z pewnością, sa przecież szeroko znani z tego, ze prowadza dzialalność
    charytatywną na rzecz kierowców.

  • 13. Data: 2012-01-05 19:09:32
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    Ludzie, co wy tu o stalexporcie pierdzielicie. Obecna ekipa rządząca
    postanowiła ukarać firmy transportowe e-mytem. Bo po co właściwie ciężarówki
    tak po całym kraju jeżdżą i jeżdżą? Pewnie z PiSu są.

    ps.
    teraz robią porządki z lekami, receptami itp. CBA będzie wpadać do aptek o 6
    rano. Teraz to jest wolność, eech.

  • 14. Data: 2012-01-05 21:28:56
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 05 Jan 2012 17:38:20 +0100, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >Nie przesadzajmy co to jest 18PLN, dziennie przejeżdża tam ok 30 000, co
    >daje nam przychód roczny ok: 200mln PLN.

    Mowa jest o autach ciężarowych, czy mi się wydaje?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2012-01-05 23:35:15
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    J.F wrote:

    > Tym niemniej pozniej bylo wiele okazji do renegocjacji umowy, i zaden
    > kolejny rzad oplat nie obnizal :-)

    Rzad ma niewielki wplyw na wysokosc oplat na koncesjonowanych
    kawalkach.
    Tyle tylko, ze kulczyki czy staleksporty musza sie podzielic kasa z
    budzetem (stawki takie same jak na odcinkach zarzadzanych przez GDDKiA,
    wiec na 'prywatnych' musi byc drozej, bo inaczej beda dokladac do tego
    biznesu).

    Prawde mowiac dziwie sie, ze zarzadcy koncesjonowanych odcinkow nie
    probowali zablokowac zniesienia winiet - tiry jezdzily tlumnie, a za
    kazdego tira doplacal budzet... znaczy my ;p A teraz chyba nie jest za
    rozowo z przychodami?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 16. Data: 2012-01-06 02:35:52
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "PavveL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "...Zdaniem Stalexportu, o konieczności aktualizacji stawek decyduje m.in.
    > spadek liczby samochodów ciężarowych na autostradzie, w związku z
    > likwidacją winiet i wprowadzeniem od 1 lipca 2011 roku rzeczywistego
    > poboru opłat dla tej kategorii pojazdów..."
    > http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-podwyzka-oplat
    -na-a4-18-zl-za-przejazd,nId,425330

    > Lemingom gratulujemy wyboru przywódców tego kraju...

    tak tak trzeba wszytskim podwyzszyc abonamnety za tv komorki internet
    mieszkanie bo tez nie kupuja i nie kozystaja

  • 17. Data: 2012-01-06 03:36:28
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-01-05, PavveL <l...@i...pl> wrote:
> [...]
    > http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-podwyzka-oplat
    -na-a4-18-zl-za-przejazd,nId,425330

    > Lemingom gratulujemy wyboru przywódców tego kraju...

    Buehehe, pierwsza z trzech nie viatollowych już tęskni za TIRami, A1
    wydaje sie miec to poki co w dupie i będzie liczyć na kasę z np. płatnej
    obwodnicy autostradowej Torunia a kulczykówka chętnie pewnie
    "dofinansuje" stawianie kolejnych tonażówek. Ciekawe czy 2012 przyniesie
    jakieś zmiany.

    Mogliby się po prostu dogadać i wstawić wszedzie viatola. Ale to chyba
    nie w tym kraju.

    --
    WildS

  • 18. Data: 2012-01-06 11:54:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2012 03:36:28 +0100 (CET), WildS napisał(a):
> [...]
    > obwodnicy autostradowej Torunia a kulczykówka chętnie pewnie
    > "dofinansuje" stawianie kolejnych tonażówek. Ciekawe czy 2012 przyniesie

    Poczekamy, zobaczymy. A4 dziala na troche innych zasadach, tam sie chyba
    mocno dziela wplywami z budzetem.

    > Mogliby się po prostu dogadać i wstawić wszedzie viatola. Ale to chyba
    > nie w tym kraju.

    wszedzie na autostradach ? to se ne da, bo viatoll ma nizsze stawki niz
    prywaciarze :-)
    Co akurat jest calkiem dobre, bo prowadzi do obnizek ceny przez tych
    prywaciarzy ... ale jak widac nie, konkurencja spowodowala ze
    przedsiebiorca chce podniesc ceny :-)
    Po prostu - musicie sie koledzy przelamac i zorganizowac protest
    krakowsko-slaskich kierowcow. I nie korzystac z autostrady, a jak
    korzystac, to marudzic na bramkach :-)

    Podejrzewam ze im viatolla proponowano ... ale nie za darmo :-)
    To co oni - glupi ? teraz maja ulgi za zatrudnianie bezrobotnych :-)

    Swoja droga - jak oni sobie radzili przed 2004 ?

    J.

  • 19. Data: 2012-01-06 13:01:05
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie przesadzajmy co to jest 18PLN, dziennie przejeżdża tam ok 30 000, co
    > daje nam przychód roczny ok: 200mln PLN. I co za te pieniądze można
    > zrobić? Stalexport na pewno na remoncie tej drogi nie zarabia.
    Zapomniał kolega przemnożyć przez 30 lat.
    Do tego są ludzie, którzy chętnie przemnożyli by przez 3 dekadową
    inflację, która działa lepiej na
    koszty remontów niż opłat i dlatego z roku na rok mamy taniej i żyje się
    lepiej :-)
    S.

  • 20. Data: 2012-01-06 13:10:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 5 Jan 2012 22:35:15 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

> [...]
    > probowali zablokowac zniesienia winiet - tiry jezdzily tlumnie, a za
    > kazdego tira doplacal budzet... znaczy my ;p A teraz chyba nie jest za

    A ja się nie dziwię. Jedna ciężarówka to zużycie drogi takie, jaki
    kilkadziesiąt tysięcy osobówek.

    --