  • 21. Data: 2011-07-18 12:16:45
    Temat: Re: droga Polska - Czechy-Austria-Słowenia-Chorwacja - kilka pytań
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:

    > to rozwaze, wszak nigdy nie jezdzilem po HU - czytajac rozne fora,
    > autostrady
    > rowniez platne,

    Na tej trasie (Bratysława-Gorican) nie masz autostrad, więc problem odpada.

    > to moze ktos rozwinie temat, jak jechac z DC do Szibenika przez HU - termy
    > obowiazkowo ;) ;)

    No właśnie tak - W-wa - trasa katowicka - Cieszyn-Zilina-Bratysława-Csorna-
    granica chorwacka w Gorican (ew. można przez Redics - z kawałkiem Słowenii)
    Świetne i długo otwarte termy są w Sarvar, praktycznie przy tej trasie.
    Korzystałem w zeszłym miesiącu z wieczorengo wejścia (są otwarte do 22) -
    polecam.

  • 22. Data: 2011-07-18 20:20:48
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 18 Lip, 11:13, " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > a skunt dokunt w tej dalmacji?
    >
    > więcej szczegółów proszę ;)

    Jade: Kraków, Chyżne, Zvolen, Sahy, Budapeszt, Letenye, i np Trogir.
    Do Cro zwykle nocą, ruch przez SK (najwolniejsza/najsłabsza droga na
    tej trasie - jadąc przez dzień może być wooolno) żaden - po stronie HU
    zaledwie kilkadziesiąt km dobrej drogi do Budapesztu i dalej już
    praktycznie tylko autostrada nad sam Adriatyk. Przez Wiedeń też
    jeździłem, ta opcja mi jakoś bardziej odpowiada - niekoniecznie
    dlatego, że jest tańsza.

    pzdr

  • 23. Data: 2011-07-18 21:34:20
    Od: "JJK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mac <3...@b...com.pl> napisał(a):

    > Dzięki za informacje.
    > Czy jeszcze na jakies odcinki drogi z PL do Chorwacji trzeba zwrócić uwagę
    > czy reszta tak jak navi i mapa pokaze? Czy wszystkie oplaty za przejazd
    > mozna nabyc bezposrednio przed wjazdem do danego kraju? Sorry za pytania..
    > Dla kogos, kto jezdzi po Europie czesto pewnie sa to oczywiste rzeczy, dla
    > mnie poki co nie.

    Winietki na Czechy, Słowację, Austrię kupisz bez problemu jeszcze w Polsce,
    Słoweńską na granicy, a węgierską na pierwszej stacji po wjeździe na Węgry
    lub nawet chyba on-line.
    Za autostrady w chorwacji można płacić w euro. Ceny nie są jakieś wysokie
    cała Chorwacja to chyba nie więcej niż 30 euro. !eur to jakeiś 7,2-7,3 kuny.
    Co do cen paliwa to ceny bardzo podobne, różnica nie większa niż 10% więc bez
    większego znaczenia.
    Kalkulując budżet na paliwo załóż średnią cenę za litr na poziomie 5,50-5,60
    i pewnie tego nie przekroczysz.

  • 24. Data: 2011-07-18 21:39:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "JJK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Winietki na Czechy, Słowację, Austrię kupisz bez problemu jeszcze w
    > Polsce,

    Ale dużo drożej.
    Nie warto.

    > Słoweńską na granicy, a węgierską na pierwszej stacji po wjeździe na Węgry
    > lub nawet chyba on-line.

    Na tej trasie węgierska jest niepotrzebna.

    > Za autostrady w chorwacji można płacić w euro

    Z przebitką 20-100% na kursie.
    Nie warto.

    >. Ceny nie są jakieś wysokie
    > cała Chorwacja to chyba nie więcej niż 30 euro.

    W jedną stronę.

    >!eur to jakeiś 7,2-7,3 kuny.
    > Co do cen paliwa to ceny bardzo podobne, różnica nie większa niż 10% więc
    > bez
    > większego znaczenia.

    Na tej trasie najtaniej w Bośni - polecam zjechac do Neum i zatankować.

  • 25. Data: 2011-07-18 22:52:40
    Od: "Jacek " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "JJK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Ale dużo drożej.
    > Nie warto.

    Nie wiem jakie inne są ceny, ale na granicy polsko-czeskiej 95 pln łącznie
    austriacka i czeska na tydzień. Moze przepłaciłem, ale to chyba nie różnica
    100%.
    Zaleta taka, że kupujesz w jednym miejscu, na cały okres, przyklejasz i masz
    spokój.
    Ale można oczywiscie poszukać i kupić taniej.

    > Na tej trasie węgierska jest niepotrzebna.

    Pisałem ogólnie, choć wspominając kolejki po te ich "winietki" to chyba warto
    kupić on-line

    > Z przebitką 20-100% na kursie.
    > Nie warto.

    Kurs jest normalny, jedynie zaokrąglają do pełnego euro w górę.

    Nie pamiętam dokładnie ale może to tylko w jedną stronę :-)
    Jakoś tak szczegółowo tego nigdy nie liczę.
    Blisko, czyli trochę poniżej wyspy Krk to 15 euro.

    Jadąc do Chorwacji zakładam 500 pln na opłaty drogowe (winietki, autostrady)
    i raczej nie przekracza się tej kwoty.

    > Na tej trasie najtaniej w Bośni - polecam zjechac do Neum i zatankować.

    Nie wiem jak w tym roku bo się nie zatrzymywałem ale jak się trafi akurat
    tankowanie to można bo rzeczywiscie taniej. Bośnia to ogólnie lekko tańszy
    kraj niż Chorwacja, choć w Chorwacji też nie jest specjalnie drogo (jakieś 25-
    30% drożej niż u nas)

  • 26. Data: 2011-07-19 08:45:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie wiem jakie inne są ceny, ale na granicy polsko-czeskiej 95 pln łącznie
    > austriacka i czeska na tydzień. Moze przepłaciłem, ale to chyba nie
    > różnica
    > 100%.

    A ile dałeś?
    Generalnie możesz jeszcze zakupić w PZMot, ale też drogo.

    > Kurs jest normalny, jedynie zaokrąglają do pełnego euro w górę.

    Niekoniecznie, mnie już oszukali kilka razy, różnica była rzędu kilku Eur.
    I to na krótkim odcinku.

    > Nie wiem jak w tym roku bo się nie zatrzymywałem ale jak się trafi akurat
    > tankowanie to można bo rzeczywiscie taniej. Bośnia to ogólnie lekko tańszy
    > kraj niż Chorwacja,

    Lekko?
    Bardzo mocno, knajpy minimum dwa razy, sklepy niewiele mniej.

    >choć w Chorwacji też nie jest specjalnie drogo (jakieś 25-
    > 30% drożej niż u nas)

    Chyba dawno w Chorwacji nie byłeś.
    Napoje droższe ze dwa razy, mięsko jeszcze bardziej.

  • 27. Data: 2011-07-19 09:24:35
    Od: " bd" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > mięsko jeszcze bardziej.

    zawsze gdy robimy grilla nie czesciej niz raz na pobyt 2-tyg. bo po prostu w
    tym klimacie jakos ciezko wchodzi mieso nawet najlpesze, nasi gospodarze
    zawsze sie smieja "wy tylko to meso i meso ryby choc raz zakosztujcie" - no
    ale rybe jesc nad morzem, to wole juz owoce ;) hehehe

    co do cen, to czesc jest porownywalna, czesc tansza, czesc jak zauwazyliscie
    2xdrozsza ;), jedno jest pewne, po boomie z przed kilku lat, gdzie asortyment
    byl 5-6x wiekszy w takim podrzednym Plodine,

    np. rodzaje dezo, mydel, szmponow liczona w metrach biezacych polki, a

    w zeszlym roku asortyment bardziej uboogi przypomnial ten polski taki kraj
    3-swiata, czyli kilka rodzajow dezo na krzyz, kilka rodzajow ryzu itd,
    oczywiscie bardzo bogato ichniejsze regionalne przetwory i produkty.

    W zeszlym roku nakupilismy caly bagaznik, rzeczy ktore byly tansze niz u nas,
    ale byl to asortyment dzieciecy, zupki, kleiki i takie tam zapychacze na 1-2
    latka ;) ogolnie jest drozej, bezpowrotne czasy taniosci CRO ma juz dawno za soba.

    co do trasy pochyle sie nad nia, musze tyko obliczyc km i czy nie zabladze
    gdzies po drodze, czlek z wiekiem staje sie bardziej jakby gapowaty, niby
    ViaMiechlin obojetnie co sie wybierze z uporem maniaka kieruje przez CZ i A -
    Wieden ale mam jeszcze czas.

    Co do objazdu platnej autostrady w SLO to warto, ja nigdy nie objezdzlaem, ale
    kumpel wrocil 3 tyg temu i objezdzal, mowi ze spoko i warto, to ze warto to ja
    wiem ;) 30 ojro na pobyt 2 tygodniowy za 120 km to jednak stanowczo za duzo.

    A winietki na SLO zakupilismy na stacji Shell, tuz przed granica ze SLO w
    Austrii, za 15 E znaczu dla nas 2x15E - zdzierstwo - cos pamietam, z
    eniemoglem tylko za winietke placic karta, albo byl jakis problem z
    autoryzacja, choc zatankowalem sie i tez placilem karta i nie bylo problemu
    ale slabo pamietam co to z ta karta bylo ;)

    pzdr
    bd

  • 28. Data: 2011-07-19 19:42:27
    Od: "Jacek " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > A ile dałeś?

    Przecież napisałem 95 pln za dwie winietki Austria + Cezchy chyba 2
    tygodniowe lub miesięczne (jechałem w piątek, wracałem w niedzielę za tydzień)

    > Generalnie możesz jeszcze zakupić w PZMot, ale też drogo.

    > Niekoniecznie, mnie już oszukali kilka razy, różnica była rzędu kilku Eur.
    > I to na krótkim odcinku.

    Przecież na wyświetlaczu widzisz cenę w kunach i poniżej w Euro i wystarczy
    sobie to przeliczyć by zobaczyć wg. jakiego kursu to liczą. Wydają albo w
    kunachalbo w euro, ale tak jak napisałem zaokrąglają do pełnego euro w górę.

    > Lekko?
    > Bardzo mocno, knajpy minimum dwa razy, sklepy niewiele mniej.

    Akurat w zeszłym roku jadąc do Czarnogóry spałem w Neum w hotelu i
    niespecjalnie ceny były jakoś niższe niż w Chorwacji, w knajpie też obiad
    powrównywalny, na pewno nie było to dwa razy taniej. Jakieś napoje i bułki w
    sklepie było może lekko tańsze. W zeszłym roku nie tankowałem w Bośni.

    > Chyba dawno w Chorwacji nie byłeś.

    Byłem 2 tygodnie temu :-) i w roku poprzednim oraz w 2001, 2004 w róznych
    miejscach ichniejszego wybrzeża.
    Ceny z tego roku. Apartament 50 euro za dobę, duży, czysty, 2 pokoje,
    klimatyzacja, parking, duży taras, 100 m do plaży, obiad to 35-40 euro za 3
    osoby z napojami, codzienne zakupy śniadanio-kolacyjne typu chleb, owoce,
    wędlina, sery jakieś napoje 12-15 euro. Przelicznik 1 euro to 7,3 kuny, 1
    kuna jakieś 1,75 pln.

    > Napoje droższe ze dwa razy, mięsko jeszcze bardziej.

    Niepamiętam dokładnie detalicznych cen ale mam parę w pamięci :
    Coca-cola 2 litry 12 kun,
    piwo ichniejsze 8-10 kun,
    butelka wody niegazowanej coś koło 3-4 kun
    kilogram szynki dobrej jakości 60-70 kun

  • 29. Data: 2011-07-19 19:56:44
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-19 19:42, Jacek pisze:
    >Przelicznik 1 euro to 7,3 kuny, 1
    > kuna jakieś 1,75 pln.

    Prawie zawału dostałem. Według tego przelicznika, to 2l CocaCola
    kosztowałaby ponad 20 zł. Powinno być 1 zł = 1.75 kuny (wg dzisiejszego
    kursu nawet 1.81)

    --
    MZ

  • 30. Data: 2011-07-19 20:28:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:

    > Przecież na wyświetlaczu widzisz cenę w kunach i poniżej w Euro

    Tylko że kurs kun do Euro nijak się nie zgadza z kantorowym.

    > Akurat w zeszłym roku jadąc do Czarnogóry spałem w Neum w hotelu i
    > niespecjalnie ceny były jakoś niższe niż w Chorwacji,

    Hoteli tam mało, więc drogie są.
    Ale żywność - tak jak pisałem.

    > w knajpie też obiad
    > powrównywalny, na pewno nie było to dwa razy taniej.

    Może źle wybierałeś.
    Ja jadłem kalmary z rusztu za coś koło 2-3 Eur.
    Porcja ciężka do przejedzenia.

    > Ceny z tego roku. Apartament 50 euro za dobę, duży, czysty, 2 pokoje,
    > klimatyzacja, parking, duży taras, 100 m do plaży, obiad to 35-40 euro za
    > 3
    > osoby z napojami,

    No właśnie.
    A u nas połowa tej kwoty bez większego problemu, w Bośni jeszcze taniej.

    > Niepamiętam dokładnie detalicznych cen ale mam parę w pamięci :
    > Coca-cola 2 litry 12 kun,

    Ano.
    Prawie 9 zł.
    U nas max. 4.
    W MNE i BIH jeszcze taniej.

    > piwo ichniejsze 8-10 kun,
    > butelka wody niegazowanej coś koło 3-4 kun
    > kilogram szynki dobrej jakości 60-70 kun

    Czyli tak jak pisałem - ze dwa razy drożej.