  • Data: 2011-06-21 05:45:09
    Temat: Re: douczcie mnie - alkohol we krwi
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > A proszę - w skrócie wyglądało to jak n a drogówce (imho).
    >
    > Łykłem piwo (no, może kilka) ... Zatrzymały mnie pały i
    > dmuchanko ... ale się im nie spieszyło. Od zatrzymania do dmuchania
    > 45 minut. Dmuchanie w alkomat dało tendencję wzrostową jeśli
    > dobrze pamiętam 0.03 na kwadrans ... Policjanty przyjęły, że
    > jechałem "najebany" - moja linia obrony - "najebany to ja
    > dmuchałem". Cel mojej podrózy był w zasięgu 10 minut od miejsca
    > zatrzymania. I rypie mnie, że miałem wzrostową ... Powołałem
    > biegłego, ten stwierdził, że w sumie mam rację.

    I tu się cała sprawa załamuje. IMHO miałeś dużo szczęścia.
    Albo sędzia nie do końca kumaty, albo... odważny.

    Bo ten biegły to tu był zupełnie niepotrzebny.
    Mogli przyjąć że miałeś nawet 0.3 jak jechałeś.
    Ba, mogli przyjąć że miałeś 0.01 jak jechałeś.

    Przepis w ustawie o wychowaniu w trzeźwości wprost mówi o
    "zawartości alkoholu W ORGANIZMIE prowadzącej do blabla".

    Czyli zawartość alkoholu w organizmie, czyli np. w jelitach, skąd
    się wchłania do krwi...

    Definicja w kodeksie karnym już nie tak do końca jednoznacznie ale
    też mówi "o stężeniu we krwi prowadzącym do".

    W Twoim przypadku to stężenie wiadomo że "prowadziło do" bo w
    badaniu wyszło 0.54.

    > Jakby mnie nie
    > zatrzymali, to moje reakcje (wsiadłem świeżutko po ostatnim piwie,
    > a piłem na "szybciora") pozwalały "trzeźwo dojechać do miejsca
    > docelowego. Waliło mi z japy piwem, i stąd cała akcja wynikła
    > (tak jak w tym programie) ...

    > Nie dziw ;) Imho zmiażdżyłem prokuraturę ;)

    A gdzie tam. Jakby się prokuratorowi chciało (albo był kumaty) to by
    złożył apelację powołując się na obrazę przepisów prawa
    materialnego, i drugi sąd by się przyjrzał dokładniej brzmieniu
    przepisów - i imho już byś się nie wyłgał od przestępstwa.

    Każdemu sędziemu z okręgowego czytającemu ten wyrok zapaliłaby
    się czerwona lampka. No bo jak to - mamy w wprost podane 0.54 a oni
    stosują KW?

    To tak jakby ktoś według ustaleń sądu zabił a dostał wyrok za
    kradzież.

    Choć może i ten pierwszy sąd wiedział o co chodzi, ale postanowił
    nie trzymać się sztywno litery prawa...

    > No tak - ale jeśli zmieścisz się we wzrostowej do "celu" i tam
    > zamierzasz walnąć komara, poruchać żonę, po pijaku poprzebijać
    > opony w aucie/rowerze - jechałeś trzeźwy ....

    Co do zasady tak.
    Ale nie według przepisów ustawy.

    --
    Pozdro