  • Data: 2011-06-20 22:54:52
    Temat: Re: douczcie mnie - alkohol we krwi
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości:

    > Moim zdaniem zapis w ustawie jest jednoznaczny:
    > "Art. 46. 1. Napojem alkoholowym w rozumieniu niniejszej ustawy jest
    > produkt przeznaczony do spożycia zawierający alkohol etylowy w stężeniu
    > przekraczającym 0,5%.

    Gdyby producentom samochodów zależało na bezpieczeństwie to by seryjnie
    montował coś a'la volvowskiego Alcoguard'a (które także nie jest montowany
    seryjnie), który powinień być montowany na stałe i skutecznie blokować
    uruchomienie motorowni.

> [...]
    > organizmie wynosi lub prowadzi do:
    > 1) stężenia we krwi od 0,2? do 0,5? alkoholu albo
    > 2) obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1
    > dm3.
    > 3. Stan nietrzeźwości zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie
    > wynosi lub prowadzi do:
    > 1) stężenia we krwi powyżej 0,5? alkoholu albo
    > 2) obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w 1 dm3."
    >
    > Czyli stan po użyciu jest od 0,2 do 0,5. Od-do czyli włącznie z tymi
    > wartościami.
    > Nietrzeźwość jest natomiast wyraźnie określona "powyżej".

    Tak abstrachując od promili. W Mythbusters kiedyś udowodnili że będąc
    zmęczonym (nie spać przez całąc noc dodatkowo doznając wysiłku fizycznego)
    jest się znacznie bardziej zdekoncentrowanym na drodzę niż pod wpływem kilku
    głębszych (nie pamiętam dokłądnie ilu %) Róźnica była spora na niekorzyść
    zmęczenia.

    Pozdr.

    --
    Bugatti