  • 21. Data: 2017-02-08 04:11:23
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: k...@g...com

    > Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus tworzysz
    > kolejne miejsce które jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci smarowanie.

    Dokładnie.

    A jakby to zrobić z twardego aluminuim?

  • 22. Data: 2017-02-08 09:21:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 7 Feb 2017 19:11:23 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Dokładnie.
    >
    > A jakby to zrobić z twardego aluminuim?

    Ale co zrobić z aluminium?
    Bo instalacja doprowadzająca ciśnienie oleju do kabiny musiałaby być
    elastyczna, bo silnika się rusza względem kabiny.

    Natomiast czy to jest taki sens kombinować, skoro są gotowe rozwiązania na
    prąd?
    Jeszcze można spróbować zrobić to jakieś 100zł taniej i tylko czujnik kupić
    VDO, a wskaźnik już można jakiś tańszy.

  • 23. Data: 2017-02-08 10:03:48
    Od: k...@g...com

    Ale co ty piszesz o doprowadzeniu oleju do kabiny?
    Gdzie ja napisałem że to ma być rurką do środka pojazdu doprowadzone?!
    Ja się pytam o redukcję wykonaną z aluminium pod czujnik i cały czas jest o tym mowa.

  • 24. Data: 2017-02-08 11:41:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 07 Feb 2017 22:45:42 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    > Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus
    > tworzysz kolejne miejsce które jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci
    > smarowanie

    Dokładnie tak. Rozwiązanie stosowane od lat w poważniejszych sprzętach
    niż samochody i praktycznie całkowicie bezawaryjne. Natomiast elektryczne
    czujniki ciśnienia mają tendencję do sypania się najmniej odpowiednich
    sytuacjach.

    Domyślam się, że spoglądasz przez swoją rajdową perspektywę ale na
    prawdę w zastosowaniach cywilnych takie rozwiązania są nie do zajechania.
    Plus cena poniżej 100 za komplet ;)

    Tomek

  • 25. Data: 2017-02-08 14:22:13
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 lutego 2017 11:42:49 UTC+1 użytkownik Tomasz Stiller napisał:

> [...]
    >
    > Domyślam się, że spoglądasz przez swoją rajdową perspektywę ale na
    > prawdę w zastosowaniach cywilnych takie rozwiązania są nie do zajechania.

    Ale co się w tych elektronicznych sypie? Wywala poprze ciśnienie i się rozszczelia,
    czy zaczyna wskazywać głupoty?

  • 26. Data: 2017-02-08 14:59:18
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 08 Feb 2017 05:22:13 -0800, krzysztofkrzych52 wrote:

    > Ale co się w tych elektronicznych sypie? Wywala poprze ciśnienie i się
    > rozszczelia, czy zaczyna wskazywać głupoty?

    Pokazują głupoty niestety :(

    Tomek

  • 27. Data: 2017-02-08 17:56:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > Ja się pytam o redukcję wykonaną z aluminium pod czujnik i cały czas jest o tym

    Nieuważnie czytasz - mowa byla o alternatywie mechanicznego pomiaru
    cisnienia.

    A tak w ogole, to w jakim celu pokazuje sie kierowcy cisnienie oleju?
    Czy chodzi o praktyczne rozwiazanie czy ozdobe do lansu? :-)

  • 28. Data: 2017-02-08 20:04:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teoretycznie praktycznie potrzebne jak sie jedzie samochodem terenowym w trudnym
    terenie. Jak wzrasta obciazenie i spadaja obroty silnika warto znac wielkosc
    cisnienia zeby nie zerwac filmu olejowego. Praktycznie w trudnym terenie nie ma czasu
    na patrzenie na jakiekolwiek wskazniki. Wygrywa wtedy z manometrem lampka cisnienia
    oleju.