-
11. Data: 2017-02-07 12:02:54
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje.
-
12. Data: 2017-02-07 12:22:51
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-02-07 o 12:02, Zenek Kapelinder pisze:
> W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje.
>
A właśnie, że pokazywał w barach, bo było na skali 0 4 8 a nie jak w MPa
jak np w Polonezie 0 0,4 0,8
Precyzujmy, Łada 2103/2106 miała wszystkie osobne zegary, które można
fajnie wykorzystać.
Modele 2105/2107 miały już skalę nie liczbową, ale w kolorach zielony,
zółty czerwony. No i były w zespolonym zestawie wskaźników, więc brak
osobnej obudowy, trzebaby kombinować.
--
viktorius
-
13. Data: 2017-02-07 12:40:33
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: k...@g...com
No toż przecież coś próbuje podobnego zrobić i dlatego pytam z jakiego materiału?
Miejsca nie mam tyle co na tamtej fotce.
Teraz myślałem o jakiejś stali nierdzewnej ale podobno nie wolno takiego czegoś
wkręcać w głowicę bo coś się dzieje że nie da się tego potem wykręcić
-
14. Data: 2017-02-07 13:41:02
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-02-07 o 12:40, k...@g...com pisze:
> No toż przecież coś próbuje podobnego zrobić i dlatego pytam z jakiego materiału?
> Miejsca nie mam tyle co na tamtej fotce.
>
> Teraz myślałem o jakiejś stali nierdzewnej ale podobno nie wolno takiego czegoś
wkręcać w głowicę bo coś się dzieje że nie da się tego potem wykręcić
>
http://www.cnc.info.pl/topics66/polaczenie-aluminium
-z-mosiadzem-vt82717.htm?highlight=
Z tego wynika, że korozja jest wywołana powstaniem siarczanu miedzi, z
wody, wilgoci itp.
Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokój. Od zewnętrznej
dość ciasne, więc szczelne połączenie gwintowane. W środku gwintu nie
będzie korodować, co najwyżej na wylocie. Ale tam możesz zabezpieczyć
przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.
--
viktorius
-
15. Data: 2017-02-07 13:50:19
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak
byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze
dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc
czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie
bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature.
-
16. Data: 2017-02-07 13:59:06
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: k...@g...com
> Z tego wynika, że korozja jest wywołana powstaniem siarczanu miedzi, z
> wody, wilgoci itp.
> Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokój. Od zewnętrznej
> dość ciasne, więc szczelne połączenie gwintowane. W środku gwintu nie
> będzie korodować, co najwyżej na wylocie. Ale tam możesz zabezpieczyć
> przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.
>
> --
> viktorius
Ok a ten temat że nie łączymy Cu i Al ze sobą. Tam przez czujnik będzie do kontrolki
płynął jakiś prąd jednak, nie ma kłopoty z tym?
-
17. Data: 2017-02-07 14:14:45
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-02-07 o 13:50, Zenek Kapelinder pisze:
> Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak
byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze
dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc
czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie
bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature.
>
Nie mam już książki serwisowej do 2103, ale:
Przy prawidłowo działającym silniku max ciśnienie oleju powinno być w
okolicach 0,4MPa, nieważne czy to 30 letni antyk, czy nowoczesne cudo
techniki.
Wartość środkowa na wskaźniku to 4 czegośtam. 0,4MPa to więc:
4 bar
4 078,977 centymetrów słupa wody
3,947 atm
Środkowe odpada, a jako że to jest wskaźnik, a nie miernik, to czy to
bar czy atm, to jeden pies.
--
viktorius
-
18. Data: 2017-02-07 14:30:42
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-02-07 o 13:59, k...@g...com pisze:
>
>> Z tego wynika, że korozja jest wywołana powstaniem siarczanu miedzi, z
>> wody, wilgoci itp.
>> Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokój. Od zewnętrznej
>> dość ciasne, więc szczelne połączenie gwintowane. W środku gwintu nie
>> będzie korodować, co najwyżej na wylocie. Ale tam możesz zabezpieczyć
>> przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.
>>
>
> Ok a ten temat że nie łączymy Cu i Al ze sobą. Tam przez czujnik będzie do
kontrolki płynął jakiś prąd jednak, nie ma kłopoty z tym?
>
Metalurgiem nie jestem, ale jeśli w cholerę czujników w przemyśle
samochodowym jest właśnie mosiężnych, a obecnie całe silniki są z
aluminium, od głowic, przez blok do misek olejowych, to chyba wpływ jest
pomijalny, a nasza rozmowa czysto akademicka.
W garażu mam pompę wody z Lublina 4CT90 z nadal wkręconym czujnikiem
temp wody żółtym, czyli z mosiądzu. Przyczyną wymiany pompy była
nieszczelność na wałku, nie na gwincie czujnika. Pompa wymieniona gdy
samochód miał chyba z 15 lat i nalatane niewiadomoile kilometrów.
--
viktorius
-
19. Data: 2017-02-07 21:55:10
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Tue, 07 Feb 2017 08:16:25 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisał(a):
>
>> Porządny zestaw doo pomiaru ciśnienia to okolice 1000zł Gówno za 150
>> czy nawet 300 będzie tylko irytować.
>
> Bez przesady z tym 1000zł.
> Mam czujnik ciśnienia elektryczny VDO i komplet to widzę około 500zł:
> http://www.inter-rally.pl/product-pol-67765-Czujnik-
cisnienia-oleju-
VDO.html
> http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik
-cisnienia-oleju-
VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html
>
> I nic mu nie dolega, a jeździ już ze mną parę lat.
A nie taniej i pewniej użyć czujnika mechanicznego? Całość zamknie się w
kwocie poniżej 100zł a dokładność na pewno dużo wyższa.
Tomek
-
20. Data: 2017-02-07 22:45:42
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 7 Feb 2017 20:55:10 -0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
> A nie taniej i pewniej użyć czujnika mechanicznego? Całość zamknie się w
> kwocie poniżej 100zł a dokładność na pewno dużo wyższa.
Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus tworzysz
kolejne miejsce które jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci smarowanie.