eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydorobienie końcówki czujnika w głowicy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2017-02-07 12:02:54
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje.


  • 12. Data: 2017-02-07 12:22:51
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 12:02, Zenek Kapelinder pisze:
    > W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje.
    >
    A właśnie, że pokazywał w barach, bo było na skali 0 4 8 a nie jak w MPa
    jak np w Polonezie 0 0,4 0,8

    Precyzujmy, Łada 2103/2106 miała wszystkie osobne zegary, które można
    fajnie wykorzystać.
    Modele 2105/2107 miały już skalę nie liczbową, ale w kolorach zielony,
    zółty czerwony. No i były w zespolonym zestawie wskaźników, więc brak
    osobnej obudowy, trzebaby kombinować.

    --
    viktorius


  • 13. Data: 2017-02-07 12:40:33
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: k...@g...com

    No toż przecież coś próbuje podobnego zrobić i dlatego pytam z jakiego materiału?
    Miejsca nie mam tyle co na tamtej fotce.

    Teraz myślałem o jakiejś stali nierdzewnej ale podobno nie wolno takiego czegoś
    wkręcać w głowicę bo coś się dzieje że nie da się tego potem wykręcić


  • 14. Data: 2017-02-07 13:41:02
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 12:40, k...@g...com pisze:
    > No toż przecież coś próbuje podobnego zrobić i dlatego pytam z jakiego materiału?
    > Miejsca nie mam tyle co na tamtej fotce.
    >
    > Teraz myślałem o jakiejś stali nierdzewnej ale podobno nie wolno takiego czegoś
    wkręcać w głowicę bo coś się dzieje że nie da się tego potem wykręcić
    >
    http://www.cnc.info.pl/topics66/polaczenie-aluminium
    -z-mosiadzem-vt82717.htm?highlight=
    Z tego wynika, że korozja jest wywołana powstaniem siarczanu miedzi, z
    wody, wilgoci itp.
    Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokój. Od zewnętrznej
    dość ciasne, więc szczelne połączenie gwintowane. W środku gwintu nie
    będzie korodować, co najwyżej na wylocie. Ale tam możesz zabezpieczyć
    przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.

    --
    viktorius


  • 15. Data: 2017-02-07 13:50:19
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak
    byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze
    dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc
    czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie
    bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature.


  • 16. Data: 2017-02-07 13:59:06
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: k...@g...com


    > Z tego wynika, że korozja jest wywołana powstaniem siarczanu miedzi, z
    > wody, wilgoci itp.
    > Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokój. Od zewnętrznej
    > dość ciasne, więc szczelne połączenie gwintowane. W środku gwintu nie
    > będzie korodować, co najwyżej na wylocie. Ale tam możesz zabezpieczyć
    > przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.
    >
    > --
    > viktorius

    Ok a ten temat że nie łączymy Cu i Al ze sobą. Tam przez czujnik będzie do kontrolki
    płynął jakiś prąd jednak, nie ma kłopoty z tym?


  • 17. Data: 2017-02-07 14:14:45
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 13:50, Zenek Kapelinder pisze:
    > Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak
    byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze
    dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc
    czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie
    bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature.
    >
    Nie mam już książki serwisowej do 2103, ale:

    Przy prawidłowo działającym silniku max ciśnienie oleju powinno być w
    okolicach 0,4MPa, nieważne czy to 30 letni antyk, czy nowoczesne cudo
    techniki.

    Wartość środkowa na wskaźniku to 4 czegośtam. 0,4MPa to więc:
    4 bar
    4 078,977 centymetrów słupa wody
    3,947 atm

    Środkowe odpada, a jako że to jest wskaźnik, a nie miernik, to czy to
    bar czy atm, to jeden pies.

    --
    viktorius


  • 18. Data: 2017-02-07 14:30:42
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 13:59, k...@g...com pisze:
    >
    >> Z tego wynika, że korozja jest wywołana powstaniem siarczanu miedzi, z
    >> wody, wilgoci itp.
    >> Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokój. Od zewnętrznej
    >> dość ciasne, więc szczelne połączenie gwintowane. W środku gwintu nie
    >> będzie korodować, co najwyżej na wylocie. Ale tam możesz zabezpieczyć
    >> przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.
    >>
    >
    > Ok a ten temat że nie łączymy Cu i Al ze sobą. Tam przez czujnik będzie do
    kontrolki płynął jakiś prąd jednak, nie ma kłopoty z tym?
    >
    Metalurgiem nie jestem, ale jeśli w cholerę czujników w przemyśle
    samochodowym jest właśnie mosiężnych, a obecnie całe silniki są z
    aluminium, od głowic, przez blok do misek olejowych, to chyba wpływ jest
    pomijalny, a nasza rozmowa czysto akademicka.

    W garażu mam pompę wody z Lublina 4CT90 z nadal wkręconym czujnikiem
    temp wody żółtym, czyli z mosiądzu. Przyczyną wymiany pompy była
    nieszczelność na wałku, nie na gwincie czujnika. Pompa wymieniona gdy
    samochód miał chyba z 15 lat i nalatane niewiadomoile kilometrów.


    --
    viktorius


  • 19. Data: 2017-02-07 21:55:10
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 07 Feb 2017 08:16:25 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    > Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisał(a):
    >
    >> Porządny zestaw doo pomiaru ciśnienia to okolice 1000zł Gówno za 150
    >> czy nawet 300 będzie tylko irytować.
    >
    > Bez przesady z tym 1000zł.
    > Mam czujnik ciśnienia elektryczny VDO i komplet to widzę około 500zł:
    > http://www.inter-rally.pl/product-pol-67765-Czujnik-
    cisnienia-oleju-
    VDO.html
    > http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik
    -cisnienia-oleju-
    VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html
    >
    > I nic mu nie dolega, a jeździ już ze mną parę lat.

    A nie taniej i pewniej użyć czujnika mechanicznego? Całość zamknie się w
    kwocie poniżej 100zł a dokładność na pewno dużo wyższa.

    Tomek


  • 20. Data: 2017-02-07 22:45:42
    Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 7 Feb 2017 20:55:10 -0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > A nie taniej i pewniej użyć czujnika mechanicznego? Całość zamknie się w
    > kwocie poniżej 100zł a dokładność na pewno dużo wyższa.

    Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus tworzysz
    kolejne miejsce które jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci smarowanie.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: