  • 51. Data: 2008-11-14 08:59:11
    Temat: Re: dorobic jako ISP
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Mateo <m...@i...pl> wrote:

    > ciezko powiedziec czy tyle samo, ale sadze ze to dobre przyblizenie
    >
    > AFAIR to reguluje to zasada zachowania energii
    >
    > co sie dzieje z energia dostarczana do urzadzen ?
    > w prace mechaniczna nie sa zmieniane (poza ew. wentylatorami)
    > wiec ida w cieplo

    Oczywiscie, że idą w ciepło, ale klimatyzacja nie zużywa tyle
    samo prądu co odprowadza ciepła. Np. popularny klimatyzator domowy
    typu split o mocy chlodniczej 2.8kW zużywa podczas pracy 780W.

    a.

  • 52. Data: 2008-11-14 09:28:42
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Wemif pisze:

    > Oczywiscie, że idą w ciepło, ale klimatyzacja nie zużywa tyle
    > samo prądu co odprowadza ciepła. Np. popularny klimatyzator domowy
    > typu split o mocy chlodniczej 2.8kW zużywa podczas pracy 780W.

    oczywiscie, ja pisalem o Watach mocy chlodniczej

    zreszta jak kupujesz klime to nie jest podawany jako glowny parametr
    Waty pobierane z sieci :)

    --
    Mateo

  • 53. Data: 2008-11-14 11:39:38
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Fri, 2008-11-14 at 09:12 +0100, Mateo wrote:
    > AFAIR to reguluje to zasada zachowania energii
    >
    > co sie dzieje z energia dostarczana do urzadzen ?
    > w prace mechaniczna nie sa zmieniane (poza ew. wentylatorami)

    Jaką pracę wykonują wentylatory?

    Jacek

  • 54. Data: 2008-11-14 12:04:13
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Mateo <m...@i...pl> wrote:

    > oczywiscie, ja pisalem o Watach mocy chlodniczej
    >
    > zreszta jak kupujesz klime to nie jest podawany jako glowny parametr
    > Waty pobierane z sieci :)

    Wręcz przeciwnie, potwierdziłeś sformułowanie:

    "[...] na 1W mocy na zasilanie serwerów idzie 1W mocy na chłodzenie".

    Waty pobierane z sieci nie są tak wyeksponowane, ale od strony finansowej
    są istotniejsze ;)

    a.

  • 55. Data: 2008-11-14 12:06:10
    Od: "oldwin" <o...@n...spam.tenbit.pl>

    potrzebną ;-P

  • 56. Data: 2008-11-14 12:19:08
    Od: Gabriel Grzesik <g...@g...com>

    > Sugerujesz, ze na moc chlodnicza trzeba zawsze
    > przeznaczyc tyle samo W co na serwery?

    Mniej więcej tak się to wymiaruje.

    W małych serwerowniach znaczący udział w bilansie mają
    zyski cieplne wynikające z obecności ludzi, zyski od
    ścian i okien.

    Udział wentylatorów jest pomijalny, bo po pierwsze mają
    one sprawność rzędu 50-80%, a po drugie potrzebują mało
    energii (kilka procent mocy zasilacza).

    Pozdrawiam

    GG

  • 57. Data: 2008-11-14 12:21:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mateo,

    Friday, November 14, 2008, 9:12:00 AM, you wrote:

    > ciezko powiedziec czy tyle samo, ale sadze ze to dobre przyblizenie

    Mylisz się.

    > AFAIR to reguluje to zasada zachowania energii

    I tu również.

    > co sie dzieje z energia dostarczana do urzadzen ?
    > w prace mechaniczna nie sa zmieniane (poza ew. wentylatorami)
    > wiec ida w cieplo

    I to ciepło trzeba przepompować. Ale można przepompować nie tyle
    ciepło, co czynnik je przenoszący i już potrzeba znacznie mniej
    energii. A jak jeszcze zaprzęgnie się do pracy ciepło przemian
    fazowych, to już się robi nawet dość wygodnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2008-11-14 12:38:03
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Mylisz się.

    mozesz wskazac w ktorym miejscu ?

    chocby na przykladzie
    mamy pomieszczenie w miare zaizolowane
    w nim urzadzenia pobierajace 10kW
    zalozmy ze wydzielaja one na oko 9,5kW mocy cieplnej

    ile potrzeba mocy "chlodzenia" aby temperatura w pomieszczeniu nie wzrosla ?

    --
    Mateo

  • 59. Data: 2008-11-14 13:21:36
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

> [...]
    > energii. A jak jeszcze zaprzęgnie się do pracy ciepło przemian
    > fazowych, to już się robi nawet dość wygodnie.

    A sprawdzales jakie jest cieplo wlasciwe powietrza?

    F.

  • 60. Data: 2008-11-15 00:14:39
    Od: przemoN <p...@g...com>

    Patryk Włos pisze:

    > Za taką cenę mogę mieć kolokację we w miarę profesjonalnej serwerowni, u
    > jednego z największych w Polsce ISP.
    >
    > Bym się na Twoim miejscu zastanowił nad sporą obniżką.

    pokaż w której, tylko nie na wsi

    przemon