    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: donosić, nie donosić, gdzie?
    Date: Mon, 12 Sep 2016 21:40:32 +0200

    Użytkownik "Myjk"

    > Ja tam nie wiem czy ustawodawca mial takie "naocznie" na mysli.

    Wg mnie definicja słowa "naocznie" jest oczywista. Jest nagranie, można je
    zobaczyć na monitorze, może to zrobić oficer policji, może na tej podstawie
    wyciągnąć konsekwencje.
    ---
    Tyle, że nie może mandatu wystawić.

    I wcale nie potrzebuje dodatkowych zeznań na
    komisariacie osoby która nagranie popełniła.
    ---
    Zeznania są po to by uwiarygodnić materiał na podstawie którego osobie coś w
    ogóle zarzucamy. Bo materiał może być np inscenizowany. Znając markę twojego
    samochodu, numer rejestracyjny można stworzyć wrażenie twojego udziału.

    Co najwyżej, jeśli kierowcy
    nie widać na nagraniu i ten przy zeznaniach "nie pamięta" kto prowadził,
    zajdzie konieczność wezwania świadka by opisał kto prowadził.
    ---
    To jest podstawowa wątpliwość odnośnie sprawcy wykluczająca wystawienie
    mandatu. Nie wyklucza dochodzenia i kierowania sprawy do sądu.

    > No i ... w tym momencie donos bez filmu z kamery sie nie liczy - tzn
    > mozna, ale mandatu funkcjonariusz nalozyc nie moze ... wiec jak
    > myslicie - papierki do sadu wysle, ukarze pouczeniem, czy nie zna
    > przepisow i mandat wystawi ?

    No nie, chyba że zawezwie podejrzanego i ten się przyzna do opisanego
    czynu. W przeciwnym razie idzie do sądu, a tam słowo do słowa.
    ---
    Sam widzisz, nie da się wystawić mandatu wyłącznie na podstawie nagrania. A
    i w sądzie sprawa może być trudna jak obwiniany po prostu odmówi składania
    zeznań.