  • Data: 2009-09-02 08:31:52
    Temat: Re: dokladnie od ktorego wrzesnia rusza tv cyfrowa?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skąd takie rewelacje ? TNK nie ejst odporna na deszcz ? a może czasza
    > zbyt mała ? zmień na większą, dobrze ustaw i ulewa nie będzie przeszkadzać

    Do tego się odniosę.
    Mitem jest stwierdzenie, że dobrze zainstalowana i odpowiednio duża antena
    (niezależnie czy satelitarna czy radiolinia naziemna) pracująca W PASMACH
    MIKROFALOWYCH jest "odporna na deszcz".

    Nie wiem jak to widać z wielkiego miasta ale na prowincji nadajniki NAZIEMNE
    z dosyłem satelitarnym nie działają w czasie burzy (dotyczy to mniejszych
    obiektów, gdzie nie ma światłowodu czy radiolinii).
    W takim RTON Świnoujście w czasie burzy NAD WARSZAWĄ znkają wszystkie trzy
    programy TV (TVP1, TVP2 i Polsat).
    Czy posądzasz TP Emitel czy RSTV (operator Polsatu zajmującego sie naziemnym
    nadawaniem) o "złe ustawnienie" lub "stosowanie zbyt małych" anten
    satelitarnych ?
    Przecież to profesjonalne łącza.
    Zwłaszcza uplink w Warszawie. A burza go odcina od satelity.
    Co innego downlink. Tutaj też są zaniki NA PROFESJONALNYCH obiektach.
    Nie ma takiej siły. Mikrofale są tłumione przez silny opad w ZAUWAŻALNYM
    stopniu tak, że odpowiednio duży opad zrywa łączność (to samo tyczy się
    radiolinii do BTSów komórkowych).
    UHF z zakresu telewizyjnego nie zostanie przerwany przez nawet nawalne opady
    deszczu. Sygnał się zmniejszy ale nigdy na tyle byłącznośc się zerwała.
    DVB-T w Polsce będzie się opierało w kwestii dosyłu na światłowodowych
    łączach STM-16 w dużych obiektach.
    Wtedy burze nad Warszawą, nad nadajnikiem czy nad odbiorcą nie zerwą mu
    odbioru.

    vari