  • 31. Data: 2012-04-07 16:40:06
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2012 16:26, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Andrzej Lawa wrote:
    > (ciap)

    > ja takim optymista jednak nie jestem:
    > http://www.mala-elektrownia.ovh.org/prawo.php

    A umiesz czytać?

    Przecież tam jest wyraźnie napisane, że twoja teoria to kompletna bzdura.

  • 32. Data: 2012-04-07 17:15:17
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    > Jednak do popędzania domowej instalacji oświetleniowej to już
    > mizernie to wygląda. Kilka halogenów, czy nawet 12 punktów
    > oświetlenia reflektorkami LED (mam np. 8W z tórych jestem bardzo
    > zadowolony) i po naszej mocy. Tak więc chyba trzeba by się było
    > skusić na przewody 2-2,5 mm2.
    >
    > Może i racja. Tak jak piszesz od tego jest usenet aby poznać
    > wszystkie za i przeciw i wypracować jakiś sensowny kompromis dla
    > swojej instalacji. :)
    > [...]
    >
    > Ach te "chińczyki" i walka o każdy ułamek centa. :(

    a do żelazka wisiałby kabel o średnicy kciuka chłopa pańszczyźnianego
    i ważyłby tyle co żelazko - dziękuję postoję

    jeffrey

  • 33. Data: 2012-04-07 17:27:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Wasilewski napisał:

    > Powiem tak - do zasilania elektroniki 100W (8A) to baaardzo dużo. Jednak
    > do popędzania domowej instalacji oświetleniowej to już mizernie to wygląda.

    Ja wychodzę z tych samych założeń. Dla elektroniki, to w zasadzie wszystko
    jedno. A w oświetleniu standard się już ustalił i jest to 12V, więc po co
    dodatkowo kombinować? A skoro tak, to i routery się przy tym mają szansę
    pożywić.

    > Kilka halogenów, czy nawet 12 punktów oświetlenia reflektorkami LED (mam
    > np. 8W z tórych jestem bardzo zadowolony) i po naszej mocy. Tak więc chyba
    > trzeba by się było skusić na przewody 2-2,5 mm2.

    ...albo przetwarzać 230V/24V, a zaraz po tym 24V/12V. I to dla sporej mocy.
    Jak dla mnie, to trochę bez sensu. Nie warte zaoszczędzonej miedzi.

    > Ach te "chińczyki" i walka o każdy ułamek centa. :(

    Zawsze można rozważyć standard lotniczy -- 26V/400Hz. Transformatory
    mniejsze.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2012-04-07 17:32:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jeffrey napisał:

    > a do żelazka wisiałby kabel o średnicy kciuka chłopa pańszczyźnianego
    > i ważyłby tyle co żelazko - dziękuję postoję

    To przede wszystkim problem amerykański, a nie chiński. Napięcie 100-127V,
    to chyba najgorsza wartość, jaką można wybrać na domowy standard. Za dużo
    jak na napięcie bezpieczne, za mało dla urządzeń dużej mocy. To nasze
    grzałki w żelazkach czy kuchenkach 220-240V są na granicy rozsądku, a tam
    już trzeba kombinować jak koń pod górę.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2012-04-07 18:15:30
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A umiesz czytać?

    Moja umiejetność czytania nic do tego niema.
    Istotne jest to co może sie pojawić w głowie urzędnika skarbówki.

    > Przecież tam jest wyraźnie napisane, że twoja teoria to kompletna
    > bzdura.

    Pod koniec tej strony autor sam sobie zinterpretował przepis, to że jego
    interpretacja wydaje się logiczna też jest
    bezwartosciowe, bo to tylko jego interpretacja.

    --
    Włodek

  • 36. Data: 2012-04-07 18:45:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    (ciap)
    > Istotne jest to co może sie pojawić w głowie urzędnika skarbówki.

    (ciap)
    dodam na przykład:
    http://www.ekonomia24.pl/artykul/793882,539796-Prawo
    -nie-rozpieszcza-inwestujacych-w-energie-wiatrowa.ht
    ml

    --
    Włodek

  • 37. Data: 2012-04-07 19:35:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Saturday, April 7, 2012, 5:32:47 PM, you wrote:

> [...]
    > jak na napięcie bezpieczne, za mało dla urządzeń dużej mocy. To nasze
    > grzałki w żelazkach czy kuchenkach 220-240V są na granicy rozsądku, a tam

    Nie trzeba. Do domu dochodzą dwie fazy (180 stopni!) i urządzenia
    dużej mocy zasilane sa 220V międzyfazowym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 38. Data: 2012-04-07 20:58:12
    Od: Padre <P...@n...net>

    Napięcie 100-127V,
    > to chyba najgorsza wartość, jaką można wybrać na domowy standard. Za dużo
    > jak na napięcie bezpieczne,

    Może i za dużo ale zapewne ilość zgonów po porażeniu zdecydowanie
    mniejsza niż u nas, tak jak z prędkością, nie ma bezpiecznej powyżej
    20km/h tylko rozsądne kompromisy.

  • 39. Data: 2012-04-07 21:21:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > Może i za dużo ale zapewne ilość zgonów po porażeniu zdecydowanie
    > mniejsza niż u nas, tak jak z prędkością, nie ma bezpiecznej powyżej
    > 20km/h tylko rozsądne kompromisy.

    "Zapewne"? Są jakieś statystyki na ten tamat (porażeń, nie prędkości)?

    Może zawodzi mnie wyobraźnia, ale wydaje mi się, że zgony trafiają się
    nie po przypadkowym muśnięciu części pod napięciem, tylko gdy zajdzie
    taki zbieg okoliczności, że do denata podłączono prąd, a on przez czas
    dłuższy nie mógł się uwolnić z innych dodatkowych powodów. Porucznik
    Columbo badał kiedyś sprawę jednej pani, co to jej wrzucono do wanny
    suszarkę do włosów. Ona była na 110V (suszarka, nie pani).

    Narzekając na amerykańskie prądownictwo, trzeba jeszcze dodać, że mają
    tam fatalne wtyczki. Przy wyciąganiu tego dziadostwa z gniazdka bardzo
    łatwo zostać trąchniętym. Pamiętam Amerykanina, co gdy pierwszy raz
    zobaczył naszą wtyczkę, nie mógł się nachwalić jaki to genialny wynalazek.

    Ale może ponieważ tam każdego już nieraz musiało dziabnąć przy wyciągania
    kabla z gniazdka, to dlatego są ostrożniejsi? Iwan Pietrowicz Pawłow
    robił doświadczenia na psach, z których wynika, że ta teoria może i tu
    mieć zastosowanie.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2012-04-07 22:37:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4f805a08$0$26696$65785112@news.neostrada.pl...

    > a do żelazka wisiałby kabel o średnicy kciuka chłopa pańszczyźnianego i
    > ważyłby tyle co żelazko - dziękuję postoję
    > jeffrey

    Ale instalacja niskonapięciowa nie służy do popędzania żelazka, tylko
    sprzętów które i tak się takim, bądź jeszcze niższym napięciem zadawalają.