  • 11. Data: 2012-04-06 08:47:39
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    > Raczej mieszania jakiejś parafiny, nie wody. I nie ma się z czego
    > śmiać, to dobre rozwiązanie. Tylko nie wiem czemu przypomniało mi
    > się teraz o tej herbacie, co to od mieszania się słodsza ma robić.

    Zgadza się, ale w przypadku sprężarki klimy mamy dodatkowy zysk z racji
    że to pompa ciepła, więc zysk mnożymy przez 2..3 zdaje się.. Tylko że
    dolne źródło ciepła potrzebujemy..

  • 12. Data: 2012-04-06 12:10:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.04.2012 08:47, Albercik pisze:

    > Zgadza się, ale w przypadku sprężarki klimy mamy dodatkowy zysk z racji
    > że to pompa ciepła, więc zysk mnożymy przez 2..3 zdaje się.. Tylko że
    > dolne źródło ciepła potrzebujemy..

    ...i powoli koszta inwestycyjne robią się takie, że na ich zwrot trzeba
    by poczekać ze 20-30 lat ;->

  • 13. Data: 2012-04-06 17:58:51
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    J.F. wrote:

    > Jak chcesz kupic gotowe, to owszem - nie sa tanie.
    > A jak chcesz zrobic ... nie tak szybko pierwsza dzialajaca sztuka
    > powstanie :-)
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_inverter
    > i np pierwsze z googla
    > http://www.solar-inverter.com/eu/en/products-solutio
    ns.htm

> [...]
    >
    > Kupisz gotowy to niby bezpieczny.

    > Akurat zwykly 3f silnik indukcyjny pod odcieciu od sieci czy cos
    > wygeneruje ... to powatpiewam. Asynchroniczny to nie synchroniczny,
    > klatka nie magnes, to niby co ma indukowac napiecie ?
    >
    > Ale poki zasilanie z sieci jest to ponoc dziala (generator
    > asynchroniczny). A skoro dziala to musi zmniejszac pobor pradu
    > rejestrowany przez licznik. I to by bylo rozwiazanie dla Ciebie -
    > podlaczyc taki silnik i rozkrecic zewnetrznym napedem do ponad 3000
    > rpm (lub mniej, jesli wielobiegunowy). Tylko trzeba miec 3f, bo na 1

    można podpiąć równolegle mały synchroniczny do wzbudzenia ale trzeba
    kontrolować obroty
    albo silnik na prąd stały kręci synchronicznym, który zasila
    asynchroniczny właściwy
    jest parę rozwiązań lepszych lub gorszych

    jeffrey

  • 14. Data: 2012-04-06 22:33:30
    Od: "McGayver" <g...@t...aol.com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > Chodzi mi po głowie postawienie niedużego wiatraczka... Wiadomo
    > - wiele on nie zasili, więc nie mogę go podłączyć do domu zamiast
    > zasilania z ZE. Ma ktoś może jakieś ciekawe sugestie na
    > wykorzystanie tej "darmowej" energii? Na początku krótko pomyślałem
    > o jakimś urządzeniu synchronizującym "falę" z wiatraka z "falą" z linii
    > energetycznej tak, żeby z punktu widzenia licznika zmniejszało się
    > obciążenie.

    Nie jednemu takie cos chodzi po głowie, ale moja rada to ZAPOMNIJ!!!
    Nie ma żadnego ekonomicznego sensu produkcja energii i sprzedaż jej za 1/10
    wartości, bo dokładnie za jedną dziesiątą wartości energetyka ma prawo ją od
    ciebie odkupić!
    Sprzęt elektryczny i elektroniczny potrzebny do takiego podłączenia wiatraka
    do sieci kosztuje sporo więcej niż sam wiatrak z prądnicą, a zysk ze
    sprzedaży prądu żaden, no bo teraz pomyśl że przyjdzie ci sprzedać 10kWh
    energii za 5gr/kWh a kupić 2kWh za 50gr/kWh i już jesteś stratny na kwotę za
    jaką sprzedałeś własny prąd!

  • 15. Data: 2012-04-07 00:40:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.04.2012 22:33, McGayver pisze:

> [...]
    > Nie ma żadnego ekonomicznego sensu produkcja energii i sprzedaż jej za
    > 1/10 wartości, bo dokładnie za jedną dziesiątą wartości energetyka ma

    Co ty bredzisz? Gdzie ja pisałem o jakiejkolwiek sprzedaży??

  • 16. Data: 2012-04-07 09:35:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Co ty bredzisz? Gdzie ja pisałem o jakiejkolwiek sprzedaży??

    Skarbowy i tak by się przyczepił - osiągałbyś w ten sposób dohody z
    niezarejestrowanej DG.

    --
    Włodek

  • 17. Data: 2012-04-07 10:44:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Apr 2012 22:33:30 +0200, McGayver napisał(a):
> [...]
    > wartości, bo dokładnie za jedną dziesiątą wartości energetyka ma prawo ją od

    Ale prad bedzie drozal, a unia bedzie naciskala zebysmy dotowali jego
    produkcje, a nawet bez dotacji 30gr/kWh moze byc wkrotce realne.

    > Sprzęt elektryczny i elektroniczny potrzebny do takiego podłączenia wiatraka
    > do sieci kosztuje sporo więcej niż sam wiatrak z prądnicą,

    Czas sie zajac produkcja tego sprzetu ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-04-07 11:09:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Apr 2012 10:44:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czas sie zajac produkcja tego sprzetu ? :-)

    No właśnie. Panowie elektronicy, czas wziąść na ambit i na warsztat
    zagadnienie. W sektorze w okolicy 100-500W brakuje takiego urządzenia na
    rynku światowym. A takie w naszym biednym kraju, gdzie obywatela stać na co
    najwyżej jeden panel 100W, podłączyć się legalnie do sieci nie można a
    wciąż w użyciu jest mnóstwo indukcyjnych liczników bez blokady obrotów
    rewersyjnych baaardzo by się przydało i zarobić by można na produkcji i
    sprzedaży. Oczywioście, cena nie może być z kosmosu, powiedzmy za 200-300zł
    sądzę że zbyt by był.
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2012-04-07 15:01:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2012 09:35, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Skarbowy i tak by się przyczepił - osiągałbyś w ten sposób dohody z
    > niezarejestrowanej DG.

    Bzdura.

  • 20. Data: 2012-04-07 15:13:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie. Panowie elektronicy, czas wziąść na ambit i na warsztat
    > zagadnienie. W sektorze w okolicy 100-500W brakuje takiego urządzenia na
    > rynku światowym.

    Od pewnego czasu myślę o czymś takim ale dla własnej instalacji 12V -
    24V. Tzn.
    położyć w domu instalację 12-24V (Napięcie tej instalacji to jeszcze otwarta
    kwestia.
    24V niby mniej grzeje kable przy tej samej mocy, jednak z 12V sporo urządzeń
    dało by się zasilać bez dodatkowej przetwornicy). Umożliwić zasilanie z
    dwóch źródeł jeden centralny zasilacz o dobrej sprawności podpięty do sieci
    230V i do tego jakiś system eco.
    Wbrew pozorom w domu jest sporo urządzeń zasilanych ze wszekiego rodzaju
    zasilaczy, które w ten sposób można by wyeliminować, w przypadku
    konieczności uzyskania niższego napięcia, to moduły przetwornic impulsowych
    o nat. 0,5 - 1A kosztują dosłownie kilka złotych, a do tego mniej jest
    kłopotu z separacją od sieci energetycznej.