eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › docieranie hamulców
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 132

  • 41. Data: 2012-06-17 20:17:54
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-06-17 20:15, MarcinJM pisze:
    > W dniu 2012-06-17 20:01, to pisze:
    >> begin Tomasz Pyra
    >>
    >>> Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
    >>> stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
    >>> stronę tej drugiej osi.
    >>> Takie tam ABC geometrii samochodu :)
    >>
    >> Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
    >> przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi. Prowadzi
    >> to do konkluzji, że ta teoria nie jest, przynajmniej w wielu przypadkach,
    >> poprawna.
    >
    > Ty naprawde nie rozumiesz, co Tomek napisal?
    > http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=129&i=25360
    > Zbalansowany rozkladem mas (zdaje sie 23% przod) i szerokosciami
    > a raczej ROZNICAMI szerokosci.

    Zle napisalem: fatalny (teoretycznie) rozklad mas zniwelowany roznica
    szerokosci osi.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510


  • 42. Data: 2012-06-17 20:53:30
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-17 20:05, Lewis pisze:
    > W dniu 2012-06-17 18:46, MarcinJM pisze:
    >> W dniu 2012-06-17 14:00, Lewis pisze:
    >>> W dniu 2012-06-17 10:53, MarcinJM pisze:
    >>>> W dniu 2012-06-17 10:42, Lewis pisze:
    >>>>> Jak nie chcesz aż tak hardkorowo podchodzić do tematu swoich
    >>>>> spowalczniaczy to jakiś solidny zestaw tarcza + klocek. Np. Black
    >>>>> Diamond Grooved i klocki Hawk Performace PC.
    >>>>
    >>>> /Ziew/
    >>>> Do cywilnej opony? I co na tym niby ma zyskac?
    >>>>
    >>>
    >>> Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiegoś
    >>> strupa chińskiego. Oczywiście zabawa się zacznie jak założy na przykład
    >>> Toyo R888. ;)
    >>
    >> Na mokrym czy na suchym?
    >>
    >
    > Na śniegu. Na 4m i bez abeesu.
    >

    Ale tylko w e39 po 17 liftingu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 43. Data: 2012-06-17 20:59:47
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: to <t...@i...pl>

    begin MarcinJM

    > Ty naprawde nie rozumiesz, co Tomek napisal?
    > http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=129&i=25360 Zbalansowany rozkladem
    > mas (zdaje sie 23% przod) i szerokosciami a raczej ROZNICAMI szerokosci.

    I czytając o tym nie zastanowiłeś się, dlaczego przeciętne auto FWD z 60%
    na przedniej osi i podobnym rozstawem kół z przodu i z tyłu uchodzi za
    podsterowne?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 44. Data: 2012-06-17 21:19:01
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 17 Jun 2012 18:01:05 +0000 (UTC), to wrote:

    > begin Tomasz Pyra
    >
    >> Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
    >> stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
    >> stronę tej drugiej osi.
    >> Takie tam ABC geometrii samochodu :)
    >
    > Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
    > przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi.

    Nie jest to ten tok rozumowania, a wnioski do których doszedłeś są błędne.
    Rozstaw kół to jedno, a różnica rozstawu kół przedniej i tylnej osi to inna
    sprawa.

    Szersza czy, też sztywniejsza oś przy przechyle nadwozia powoduje większe
    różnice nacisku na poszczególne koła tej osi i mniej zrównoważone
    zachowanie w zakrętach.

    Dlatego dołożenie dystansów na przednią oś zmniejsza nadsterowność.
    Dokłądanie ich do tylnej osi zwiększa nadsterowność.
    Samochody które mają tylko stabilizator z przodu są bardziej podsterowne
    niż te które mają dwa stabilizatory.
    A usztywnianie tylnego stabilizatora daje bardziej nadsterowne zachowanie.


  • 45. Data: 2012-06-17 21:37:39
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam.
    >

    tak ja wiem ze ty jestes scigant tjuner ale nie chcialbym zeby ktos
    zginal przez twoje druciarskie zapedy. adaptery to se dorabiaj do filtra
    stozkowego czy innego syfu a nie do hamulcow auta ktore jezdzi po
    drogach publicznych.


  • 46. Data: 2012-06-17 22:27:09
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-06-2012 19:15, to pisze:
    >> Pacz pan, ale jakoś ludzie powszechnie nie płaczą, a jak się trafi temat
    >> poloneza to od razu krzyk, że hamulców nie miał ;)
    > Znowu zaczyna się trollowanie...

    No właśnie. W Poldach założyli doskonałe hamulce "LUCASa" (tj. bębny z
    tyłu zamiast tarcz:)) i też hamował ch...wo :) Ot taki tjunink :)


    --
    Pozdr.


  • 47. Data: 2012-06-17 22:33:35
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-17 21:37, marcin pisze:
    >> Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam.
    >>
    >
    > tak ja wiem ze ty jestes scigant tjuner ale nie chcialbym zeby ktos
    > zginal przez twoje druciarskie zapedy. adaptery to se dorabiaj do filtra
    > stozkowego czy innego syfu a nie do hamulcow auta ktore jezdzi po
    > drogach publicznych.

    Nie, nie jestem ścigant, mam trochę mocniejsze auto niż seryjne i nie
    tylko pod względem KM i Nm.
    Stożka nie mam i nigdzie druciarstwa nie uskuteczniam.

    Powiedz mi jaka jest różnica wytrzymałościowa gdy zacisk jest
    przykręcony do fabrycznego żeliwnego odlewu jarzma trochę obrobionego na
    CNC w odpowiednich miejscach, czy do adapteru robionego z odkówki w
    całości opracowanego na CNC?


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 48. Data: 2012-06-17 22:37:06
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > No właśnie. W Poldach założyli doskonałe hamulce "LUCASa" (tj. bębny z
    > tyłu zamiast tarcz:)) i też hamował ch...wo :) Ot taki tjunink :)

    Co Ty mówisz, przecież z Lucasami droga hamowania spadła z 80 do 55
    metrów. ;)

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 49. Data: 2012-06-17 22:38:16
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: to <t...@i...pl>

    begin marcin

    > tak ja wiem ze ty jestes scigant tjuner ale nie chcialbym zeby ktos
    > zginal przez twoje druciarskie zapedy. adaptery to se dorabiaj do filtra
    > stozkowego czy innego syfu a nie do hamulcow auta ktore jezdzi po
    > drogach publicznych.

    Prędzej tarczę za 50 zł w Twoim złomie szlag trafi. :>

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 50. Data: 2012-06-17 22:39:37
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Lewis

    > Wielotłoczek 700zł/para, zwykłe 500zł/para (używane)

    Raczej 400 zł.

    > Tarcze 314mm ATE zwykłe 500zł/para,

    Raczej da się znaleźć przyzwoite za 400 zł jak nie taniej.

    > 330mm zimmermann nawiercane
    > 640zł/para, TRW zwykłe 430zł/para.
    >
    > Do jednego i do drugiego adaptery - koszt identyczny.

    Nie ma takich, że adaptery niepotrzebne? A jak z ceną klocków? No i co z
    zimówkami? Do 330 mm trzeba już minimum 17".

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: