  • 31. Data: 2012-06-17 19:07:03
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 17 Jun 2012 18:48:46 +0200, MarcinJM wrote:

    > Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym?

    Akurat w Vectrze te seryjne hamulce w słabszych wersjach silnikowych
    faktycznie wyglądają na niedowymiarowane.
    Ciężkie auto, a hamulce jakieś takie malutkie i to lubi wymiękać przy
    jakichkolwiek próbach szybszej jazdy po zakrętach.

  • 32. Data: 2012-06-17 19:09:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-17 19:07, Tomasz Pyra pisze:
    > On Sun, 17 Jun 2012 18:48:46 +0200, MarcinJM wrote:
    (...)

> [...]
    > Ciężkie auto, a hamulce jakieś takie malutkie i to lubi wymiękać przy
    > jakichkolwiek próbach szybszej jazdy po zakrętach.

    Pacz pan, ale jakoś ludzie powszechnie nie płaczą, a jak się trafi
    temat poloneza to od razu krzyk, że hamulców nie miał ;)

  • 33. Data: 2012-06-17 19:11:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 16 Jun 2012 14:02:36 +0000 (UTC), to wrote:

    > begin megrims

    > Ale one mają coś dziwnego -- większy rozstaw kół z tyłu niż z przodu.
    > Dość nietypowo jak na FWD. Niedziwne, że to nie skręca. :>

    Akurat zwiększanie rozstawu kół z tyłu powoduje bardziej tendencje do
    nadsterowności (poprawia trzymanie się przednich kół).

    A rozstaw kół w VC to 1536 / 1525 (przód/tył), czyli dość standardowo.

  • 34. Data: 2012-06-17 19:15:11
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Artur Maśląg

    > Pacz pan, ale jakoś ludzie powszechnie nie płaczą, a jak się trafi temat
    > poloneza to od razu krzyk, że hamulców nie miał ;)

    Znowu zaczyna się trollowanie...

  • 35. Data: 2012-06-17 19:16:45
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Akurat zwiększanie rozstawu kół z tyłu powoduje bardziej tendencje do
    > nadsterowności (poprawia trzymanie się przednich kół).

    Chyba w RWD, jak się laka zjara w zakręcie.

  • 36. Data: 2012-06-17 19:33:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 17 Jun 2012 17:16:45 +0000 (UTC), to wrote:

    > begin Tomasz Pyra

    > Chyba w RWD, jak się laka zjara w zakręcie.

    W każdym aucie.

    Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
    stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
    stronę tej drugiej osi.
    Takie tam ABC geometrii samochodu :)

    Wyobraź sobie przypadek skrajny - z tyłu szeroki rozstaw osi, z przodu
    wąziutki. Na zakręcie szybko będzie się odrywało wewnętrzne koło szerokiej
    tylnej osi, a przednie pomimo zakrętu oba koła prawie równo obciążone -
    czyli przednia oś trzymać będzie lepiej, bo lepiej rozkłąda masę pomiędzy
    koła.

    Albo pojeździj sobie z dystansami tylko na jednej osi.

  • 37. Data: 2012-06-17 20:01:05
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
    > stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
    > stronę tej drugiej osi.
    > Takie tam ABC geometrii samochodu :)

    Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
    przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi. Prowadzi
    to do konkluzji, że ta teoria nie jest, przynajmniej w wielu przypadkach,
    poprawna.

  • 38. Data: 2012-06-17 20:05:05
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-17 18:46, MarcinJM pisze:

    > Na mokrym czy na suchym?

    Na śniegu. Na 4m i bez abeesu.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 39. Data: 2012-06-17 20:05:48
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-17 18:16, marcin pisze:

    > swietny pomysl w samochodzie do codziennego uzytku! (kombik w tedeiku)
    >
    > duza szansa na zakonczenie zabawy u prokuratora lub na cmentarzu. tak
    > trzymaj.

    Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 40. Data: 2012-06-17 20:15:23
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-06-17 20:01, to pisze:
> [...]
    > przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi. Prowadzi
    > to do konkluzji, że ta teoria nie jest, przynajmniej w wielu przypadkach,

    Ty naprawde nie rozumiesz, co Tomek napisal?
    http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=129&i=25360
    Zbalansowany rozkladem mas (zdaje sie 23% przod) i szerokosciami
    a raczej ROZNICAMI szerokosci.

    MarcinJM gg: 978510