-
31. Data: 2012-06-17 19:07:03
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 17 Jun 2012 18:48:46 +0200, MarcinJM wrote:
> W dniu 2012-06-17 13:44, to pisze:
>> begin megrims
>>
>>> Różnica w hamowaniu jest bardzo duża. Ja na razie zrobiłem 100 km na
>>> tych nowych hamulcach ale już czuję, że hamuje lepiej.
>>
>> W Vectrze C seryjnie dają chyba 285 mm lub 302 mm z przodu, więc nic
>> dziwnego, że po zmianie na, jak sądzę, 314 mm jest lepiej.
>
> Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym?
Akurat w Vectrze te seryjne hamulce w słabszych wersjach silnikowych
faktycznie wyglądają na niedowymiarowane.
Ciężkie auto, a hamulce jakieś takie malutkie i to lubi wymiękać przy
jakichkolwiek próbach szybszej jazdy po zakrętach.
-
32. Data: 2012-06-17 19:09:30
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-17 19:07, Tomasz Pyra pisze:
> On Sun, 17 Jun 2012 18:48:46 +0200, MarcinJM wrote:
(...)
>> Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym?
>
> Akurat w Vectrze te seryjne hamulce w słabszych wersjach silnikowych
> faktycznie wyglądają na niedowymiarowane.
> Ciężkie auto, a hamulce jakieś takie malutkie i to lubi wymiękać przy
> jakichkolwiek próbach szybszej jazdy po zakrętach.
Pacz pan, ale jakoś ludzie powszechnie nie płaczą, a jak się trafi
temat poloneza to od razu krzyk, że hamulców nie miał ;)
-
33. Data: 2012-06-17 19:11:00
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sat, 16 Jun 2012 14:02:36 +0000 (UTC), to wrote:
> begin megrims
>
>> Vectra na gwincie -40mm i tak wygląda pomału jak auto z japońskiej
>> kreskówki, szczególnie jak jest OPC Line. :D
>
> Ale one mają coś dziwnego -- większy rozstaw kół z tyłu niż z przodu.
> Dość nietypowo jak na FWD. Niedziwne, że to nie skręca. :>
Akurat zwiększanie rozstawu kół z tyłu powoduje bardziej tendencje do
nadsterowności (poprawia trzymanie się przednich kół).
A rozstaw kół w VC to 1536 / 1525 (przód/tył), czyli dość standardowo.
-
34. Data: 2012-06-17 19:15:11
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Artur Maśląg
> Pacz pan, ale jakoś ludzie powszechnie nie płaczą, a jak się trafi temat
> poloneza to od razu krzyk, że hamulców nie miał ;)
Znowu zaczyna się trollowanie...
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
35. Data: 2012-06-17 19:16:45
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
> Akurat zwiększanie rozstawu kół z tyłu powoduje bardziej tendencje do
> nadsterowności (poprawia trzymanie się przednich kół).
Chyba w RWD, jak się laka zjara w zakręcie.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
36. Data: 2012-06-17 19:33:31
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 17 Jun 2012 17:16:45 +0000 (UTC), to wrote:
> begin Tomasz Pyra
>
>> Akurat zwiększanie rozstawu kół z tyłu powoduje bardziej tendencje do
>> nadsterowności (poprawia trzymanie się przednich kół).
>
> Chyba w RWD, jak się laka zjara w zakręcie.
W każdym aucie.
Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
stronę tej drugiej osi.
Takie tam ABC geometrii samochodu :)
Wyobraź sobie przypadek skrajny - z tyłu szeroki rozstaw osi, z przodu
wąziutki. Na zakręcie szybko będzie się odrywało wewnętrzne koło szerokiej
tylnej osi, a przednie pomimo zakrętu oba koła prawie równo obciążone -
czyli przednia oś trzymać będzie lepiej, bo lepiej rozkłąda masę pomiędzy
koła.
Albo pojeździj sobie z dystansami tylko na jednej osi.
-
37. Data: 2012-06-17 20:01:05
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
> Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
> stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
> stronę tej drugiej osi.
> Takie tam ABC geometrii samochodu :)
Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi. Prowadzi
to do konkluzji, że ta teoria nie jest, przynajmniej w wielu przypadkach,
poprawna.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
38. Data: 2012-06-17 20:05:05
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-06-17 18:46, MarcinJM pisze:
> W dniu 2012-06-17 14:00, Lewis pisze:
>> W dniu 2012-06-17 10:53, MarcinJM pisze:
>>> W dniu 2012-06-17 10:42, Lewis pisze:
>>>> Jak nie chcesz aż tak hardkorowo podchodzić do tematu swoich
>>>> spowalczniaczy to jakiś solidny zestaw tarcza + klocek. Np. Black
>>>> Diamond Grooved i klocki Hawk Performace PC.
>>>
>>> /Ziew/
>>> Do cywilnej opony? I co na tym niby ma zyskac?
>>>
>>
>> Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiegoś
>> strupa chińskiego. Oczywiście zabawa się zacznie jak założy na przykład
>> Toyo R888. ;)
>
> Na mokrym czy na suchym?
>
Na śniegu. Na 4m i bez abeesu.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
39. Data: 2012-06-17 20:05:48
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-06-17 18:16, marcin pisze:
>> U siebie jestem na etapie wszczepiania 330mm tarczy z alfy 159brera i
>> zacisku brembo 4 tłoczkowego z EVO9 bądź z tejże samej alfy brera. Z tym
>> że zacisk z EVO ma standardowy sposób mocowania do piasty a brera
>> promienowy... łatwiej będzie dorobić adapter do zacisku z EVO.
>
> swietny pomysl w samochodzie do codziennego uzytku! (kombik w tedeiku)
>
> duza szansa na zakonczenie zabawy u prokuratora lub na cmentarzu. tak
> trzymaj.
Ta, jest to zdecydowanie kombi i zdecydowanie w dieslu. Tak trzymam.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
40. Data: 2012-06-17 20:15:23
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: MarcinJM <m...@g...pl>
W dniu 2012-06-17 20:01, to pisze:
> begin Tomasz Pyra
>
>> Poszerzanie rozstawu kół, tak samo jak zwiększanie sztywności
>> stabilizatora, powoduje przeniesienie balansu stabilności samochodu w
>> stronę tej drugiej osi.
>> Takie tam ABC geometrii samochodu :)
>
> Idąc tym tokiem rozumowania dochodzimy do konkluzji, że najlepszą
> przyczepność w zakrętach mają samochody z małym rozstawem osi. Prowadzi
> to do konkluzji, że ta teoria nie jest, przynajmniej w wielu przypadkach,
> poprawna.
Ty naprawde nie rozumiesz, co Tomek napisal?
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=129&i=25360
Zbalansowany rozkladem mas (zdaje sie 23% przod) i szerokosciami
a raczej ROZNICAMI szerokosci.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510