  • 61. Data: 2010-12-30 07:43:28
    Temat: Re: do przemyslenia...
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Irek N.

    > Być może, ja Panie z innej branży trochę jestem. Wiem natomiast, że na
    > dobrej nawierzchni ABS bez problemu pobudzałem :)

    No tak... ale to się uda w każdym sprawnym aucie. W sumie każde cywilne
    auto ma kiepskie hamulce, Mondeo mk2 na tym tle ma całkiem niezłe. Ale
    spróbuj zahamować kilka razy ze 100-150. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 62. Data: 2010-12-30 08:53:15
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No tak... ale to się uda w każdym sprawnym aucie. W sumie każde cywilne
    > auto ma kiepskie hamulce, Mondeo mk2 na tym tle ma całkiem niezłe. Ale
    > spróbuj zahamować kilka razy ze 100-150. ;)

    A czy to nie jest przypadkiem kwestia tylko temperatury? Wszędzie
    tarcze, przód wentylowany (kombi).

    Wisz co mi się najbardziej podobało w MKII? (poza gabarytami, ale to dla
    mnie wymóg egzystencjalny)
    Sztywna konstrukcja. Wszystkie jakimi wcześniej się poruszałem jakoś
    pracowały przy pokonywaniu nierówności, mondek nie - jak deska. Byłe
    jeszcze jeden fajny objaw tegoż. Jak toczyłem się 0.3km/h może nawet
    mniej - dosłownie ledwo się koła kręciły i wdepnąłem hamulec w podłogę
    szybko, to cały samochód wpadał w fantastyczny rezonans. Zapewne
    elementem elastycznym były opony, gdyż wozidło wykonywało _gasnący ruch
    oscylacyjny_ w osi jazdy z częstotliwościa... hmm... 5Hz?.
    Ciężko mi to opisać, ale w żadnym innym takiego zjawiska nie spotkałem.
    Dla mnie oznacza to, że sztywna buda, sztywne zawieszenie (zresztą nie
    wiem - może to ono było elastycznością a nie opony) i praktycznie
    przyklejone opony do asfaltu (prawie zerowa prędkość - o poślizgu nie ma
    mowy) pozwalały na owe 5Hz czy ile tam było. Wszędzie indziej siła przy
    zatrzymaniu uginała wszystko co się dało i o żadnym jednym rezonansie
    nie było mowy - szarpnęło, ugieło, energię wytraciło ale nie zadrgało.

    Miłego.
    Irek.

  • 63. Data: 2010-12-30 08:54:05
    Temat: Re: [film] do przemyslenia...
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin flower

    > Może. To tylko dowodziłoby, że to sport dla głupków.

    Podobnie jak każdy inny, może po za wyjątkami w rodzaju skoków
    narciarskich, których po prostu nie da się ćwiczyć bez skoczni.

    > Przykładowo
    > zawodników sztuk walki którzy nie tłuką się na ulicach jest całe
    > mnóstwo.

    Takich co się nigdy nie bili i nagle w wieku np. 20 lat postanowili
    zacząć trenować stuki walki jest na pewno całe mnóstwo. O tak. Całe
    legiony. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 64. Data: 2010-12-30 10:47:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 30 Dec 2010 06:36:12 GMT, to wrote:
    >begin J.F.
    >
    >Masz Focusa ST albo RS? ;)

    Nie, zwykla cywilna sierre, teraz mondeo.

    J.

  • 65. Data: 2010-12-30 11:40:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Nie, zwykla cywilna sierre, teraz mondeo.

    Które Mondeo?

    --
    ignorance is bliss

  • 66. Data: 2010-12-30 17:39:44
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 29 Gru, 17:32, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > fordem, ale starym i rdzewieje .. nieuwazny kierowca mile widziany.
    > Niestety, wbrew niektorym nie tak latwo takiego znalezc, no chyba zeby
    > tak jakiegos tira na autostradzie ..

    Oj kamikaze jesteś ;) Wystarczy znaleźć kawałk oblodzonej jezdni,
    zatrzymać się (trochę to będzie trwało ale przecież się da) i
    czekasz ;) Gwarantuję Ci, że ktoś nie zauważy tego lodu ;)