eGospodarka.plGrupypl.rec.telewizja[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter? › Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
  • Data: 2010-02-02 21:47:09
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    Od: "LEHKO" <l...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hk8lvf$ack$1@news.telbank.pl...
> [...]
    .html

    ml

    > poczytam o tym słońcu :)
    > ale kluczowe wydaje mi się info, że dekoder potrzebuje czasu na sychro z
    > sygnałem - kręciłem tą anteną jak zwykłą typu Yagi :) i patrzyłem na
    > wkaźniki. Teraz wiem, że to było bez sensu. Może więc wszystko działa
    > tylko ja o tym nie wiem.
    >
    > O tej metodzie Majów - ze sznurkiem i słońcem i tak przeczytam :) Mam
    > trochę trudniej niż cytowany jegomość bo czasza jest na wysięgniku za
    > oknem - na południowej elewacji - więc widzę ją od tyłu.

    Słuchaj olej tą metodę majów, słońce to sie przydaje jak zajezdzasz na
    odludzie i nie masz pojecia gdzie jest poludnie. Pamietasz mniej wiecej
    gdzie byla skierowana antena? Albo zobacz u sasiadów gdzie jest skierowana.
    Ustaw pochylenie anteny na 27st i krec od lewej do prawej mniej wiecej tak
    jak u sasiadów ustawione anteny. Nie zlapales? ustaw na 28st itd. Od 2 lat
    tak ustawiam anteny i trwa to max 5 - 10 min. Jezeli konwerter ustawiles na
    oko powinienes zawsze te 20-30% jakosci zlapac. Krec bardzo powoli to nie
    siatkówka. Jezeli ci sie nie uda w przeciagu godziny zlapac krecac wolno z
    parametrami anteny to bym poprostu wymienil konwerter, albo zburzyl bym ten
    wierzowiec 100 pietrowy ktory stoi przed sama antena :-).