eGospodarka.plGrupypl.rec.telewizja[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
  • Data: 2010-02-03 07:00:49
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    Od: "LEHKO" <l...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:4B68B4EC.1010402@net-sat.pl...

    > piszesz jakbyś się zajmował tym zawodowo i nigdy nie sprawia
    > to problemu, więc pytam jak ustawiasz te na dachu.
    > poza tym wnioskuje, że każdą ustawisz w max. 10 min.
    > nie ma w tym złośliwości, tylko czy to na pewno zawsze takie
    > proste?

    Zaczalem dwa lata temu sprzedawac tv. Nie wiedzialem o co chodzi, nie
    chcialem ustawiac tych anten ani montowac bo sobie mysle zaden spec ze mnie.
    Jak klienci zaczeli mi mowic ze jak nie zamontuje to pojda gdzie indziej bo
    w dupie maja szukac montera a ja jako takiego nie znalem, no i dowiedzialem
    sie ile za to monterzy biora wiec pomyslalem co w tym trudnego i tak z
    pierwszymi 2-3 antenami pol dnia na drabinie spedzilem a teraz robie tak jak
    opisalem. Wiekszosc czasu mi zajmuje przymocowanie uchwytu, kabla, ladnie go
    schowac niz samo ustawienie( bo w praktyce to uwierz mi ze max 10min). Na
    dachu dwa razy mi sie trafilo bo nie bylo innej mozliwosci (głownie na
    prowincjach montuje) ale wtedy pojechalismy 2 z firmy, ja mam do niego za
    darmo, wiec przez tel. mi mowil jak wskoczyla jkosc i dostroilismy. Teraz
    aktualnie mam dekoder na ktorym ustawiam i po podlaczeniu do anteny nie musi
    byc tv, gdyz na wyswietlaczu pokazuje sile i jakosc, a prad i tak jest
    przewaznie pociagniety do wiertarki wiec tez by nie bylo problemu. Kupilem
    jakis sat-finder ale to taka porazka ze naprawde wole ustawiac na dekoderze,
    przynajmniej wiem ze dobrze jest ustawione, a na pozadny miernik jestem za
    zgred wole ta kase przepic ;-). Ustawiam glownie na nboxach i uwierz mi ze
    jak na nboxie zlapie 80% jakosci i wiecej to nie ma bata zeby cos przerywalo
    przy najwiekszych sniegach i deszczech, a przy dekoderach innych platform
    jest zawsze 100%. Tak samo jak smieje sie z fachowców ktorzy mowią ze antena
    60cm jest za mala na warunki wschodniej europy (ile ja ich zamontowalem?
    heheh sporo i moze ze dwa razy ktos przychodzil ze sie zacina a to i tak
    moja wina byla, bo nie dokrecilem odpowiednio z pospiechu, w ramach
    gwarancji pojechalem poprawilem i jest dobrze). Ale prosze bardzo możecie
    mnie zjechac, ze robie to malo profesjonalnie, mi sie liczy aby klient byl
    zadowolony z ogladania danej uslugi a nie zyby mial swiadomosc ze ma
    profesjonalnie zalozona antene a tak samo odbiera :-). No i to chyba tyle w
    temacie :-).

    PS na pewno mi nie uwierzysz ze raz mi sie udolo powiesic antene na czuja,
    wlaczam dekoder a tam cos ok 60 %, dokrecilem sruby, weszlo na 80% i tyle
    bylo ustawiania (oczywiscie sugerowalem sie sloncem ok. 13 godziny.