    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: długi kabel sieciowy
    Date: Sun, 26 Jul 2015 10:53:58 +0200

    Pan Pszemol napisał:

    > Stopień nasycenia nimi był jednak inny 20-30 lat temu niż dziś.
    > I ludzie inaczej podchodzili do komputerów wtedy (magia, czary,
    > pan administrator) niż dziś - (plug&play, laptop-wifi, iPad, itp).

    Tak, podejście było inne, ludzie starali się nawet odkurzyć wiatraczek,
    gdy im się system wieszał. Było też drogo -- kupowało się sprzęt z myślą,
    że będzie służył długie lata (producent obiecywał możliwość rozbudowy),
    a tu po chwili się okazywało, że już jest wszystko inne, więc trzeba
    kupować nowy. Dzisiaj też się kupuje sprzęt często, choć już nie ma tak
    wyraźnej przyczyny. Wprowadzenie nowego standardu by nie było problemem.

    > Dziś w domu to chyba już w 99% wifi i żadnych kabli.
    > Ja mam tak desktopa nawet podłączonego u siebie w domu.
    > Po kablu CAT5 idzie Ethernet tylko do jakiegoś biednego
    > BlueRaya, jeden z pierwszych modeli, niewspierający wifi.
    > Telewizory, tablety, smartfony, nawet drukarki - bez RJ45/CAT5.

    Ethernetu przewodowego wciąż się używa. Sądzę, że jest to więcej niż 1%
    wszystkich przypadków. Nad nim teraz się zastanawiamy.

    --
    Jarek