  • Data: 2010-06-21 09:57:50
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "fuen" <fuen@wp[spam].pl> napisał
    >w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
    > czym to jest spowodowane ?
    > czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?
    > z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność
    > niż
    > te małe !!!

    Duze, ale po pierwsze - duze, okretowe, wolnoobrotowe diesle, a po
    drugie - w optymalnym punkcie pracy.

    Tu masz wykres dla przecietnego benzyniaka
    http://www081.thinkquest.dk/

    Jak bedzie wiekszej mocy maksymalnej, to zaznaczona linia 13kW
    bedzie jeszcze nizej i trafi w jeszcze gorszy obszar.
    Z drugiej strony - jadac np 160km/h byc moze bedziemy mieli lepsza
    sprawnosc niz w malym.

    A poza tym dodatkowe czynniki: wieksza masa calego auta, wiecej sie
    zuzywa na rozpedzanie, silnik sie wolniej nagrzewa, wiec po miescie
    zimny wylaczasz.

    J.