  • 1. Data: 2009-04-10 17:49:42
    Temat: dlaczego PLAY jest tak denny?
    Od: uzytkownik <b...@u...pl>

    zachęcony korzystną (jak dla mnie) ofertą PLAY FRESH kupiłem sobie
    starter 16 marca... i tu się zaczęły problemy:

    1. Po włączeniu karty i włączeniu telefonu:
    - brak sieci (centrum 200 tys miasta wojewódzkiego)
    W internecie dowiedziałem się iż pewnie nie jestem w zasięgu PLAY więc
    muszę zmienić sieć ręcznie na Plus (brak takich informacji na stronie
    www PLAY);

    2. Po aktywacji karty nie działają "szybkie kody". Próba dodzwonienia
    się do BOK - dwa razy przerwane połączenie w trakcie zgłaszania problemu
    (2zł zainkasowało poprawnie). Zgłoszenie mailem - 2 dni oczekiwania na
    potwierdzenie - dodatkowe 7 dni na wiadomość iż bez zarejestrowania
    karty nie udzielą żadnej pomocy.

    3. Korzystam z darmowych smsów. Wczoraj kilka doszło do adresatów po
    ponad 14 godzinach.

    4. Znajomi zaczynają wysyłać pierwsze mmsy, których nie mogę odebrać.
    Dziwne, przecież po włożeniu karty SIM PLAY przyszły smsy konfiguracyjne
    które zainstalowałem. Wchodzę na stronę www PLAY i pobieram ponownie
    konfigurację mms i wap. Instaluje się a nie działa. Zaczynam szperać w
    necie i widzę że ktoś pisze:
    "(...)od 2 tygodni męczyłam się z ustawieniami w Sharpie GX17... no i
    okazało się, że nr PORTu podany na stronie Play (8080) był
    błędny...Wystarczyło, że w zakładce dla wap i mms wpisałam 9201 i wszystko
    mi działa... :) reszta ustawień się zgadza(...)"

    Wpisuję 9201 działa... huura...

    5. Uruchamiam Operę mini... błąd sieci.... już nie mam siły do tej
    błędnej sieci.

    Konfiguracja voip w porównaniu z play to pestka... na dodatek strona www
    pod względem pomocnych ustawień jest beznadziejna.

  • 2. Data: 2009-04-10 18:29:28
    Temat: Re: dlaczego PLAY jest tak denny?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "uzytkownik" <b...@u...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > zmienić sieć ręcznie na Plus (brak takich informacji na stronie www PLAY);

    Powinno samo zalogować się do plusa.

> [...]
    > zainkasowało poprawnie). Zgłoszenie mailem - 2 dni oczekiwania na
    > potwierdzenie - dodatkowe 7 dni na wiadomość iż bez zarejestrowania karty nie

    Może masz słaby zasięg?

    > 3. Korzystam z darmowych smsów. Wczoraj kilka doszło do adresatów po ponad 14
    > godzinach.

    Przeciążenie infrastruktury plusa?

> [...]
    > zakładce dla wap i mms wpisałam 9201 i wszystko mi działa... :) reszta

    U mnie konfiguracja przyszła poprawna.

    > 5. Uruchamiam Operę mini... błąd sieci.... już nie mam siły do tej błędnej
    > sieci.

    Ustaw telefon, a jak jest zbyt trudno - zmień telefon.

  • 3. Data: 2009-04-10 18:37:23
    Od: uzytkownik <b...@u...pl>

    qwerty pisze:

    > Może masz słaby zasięg?

    wszystkie kreski w telefonie

    > Ustaw telefon, a jak jest zbyt trudno - zmień telefon.

    w orange ten telefon ustawił się automatycznie po pobraniu konfiguracji,
    w erze ustawiałem ręcznie i też nie było problemu. Problemem jest strona
    www PLAY na której nawet nie jest podana ręczna konfiguracja wap i mms
    (chyba że gdzieś w milionowej zakładce a nie w "konfiguracji telefonu")

    ach... i zapomniałbym:

    6. wybieram numer do kogoś... za pierwszym razem jest "brak sieci" lub
    sygnał rozłączenia połączenia. Patrzę na wyświetlacz - wszystkie kreski.
    Wybieram ponownie numer - OK.

  • 4. Data: 2009-04-10 19:44:03
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

> [...]
    >
    > 6. wybieram numer do kogoś... za pierwszym razem jest "brak sieci" lub
    > sygnał rozłączenia połączenia. Patrzę na wyświetlacz - wszystkie kreski.

    A przypadkiem nie pomyliles Playa z Era? Przeciez to Era w porownaniu do
    Playa ma kiepska przeflaszowana strone, na ktorej ciezko cos znalezc.
    Rowniez jakosc polaczen w Erze pozostawia wiele do zyczenia. Czesto
    podczas rozmowy slychac jakies poglosy, pierdy, piski - o czym zreszta
    jeszcze niedwano skarzylem sie na tej grupie. Te objawy tez sa typowe
    dla przeladowanej Ery.

    p.

  • 5. Data: 2009-04-11 04:43:22
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > 6. wybieram numer do kogoś... za pierwszym razem jest "brak sieci" lub
    > sygnał rozłączenia połączenia. Patrzę na wyświetlacz - wszystkie kreski.
    > Wybieram ponownie numer - OK.

    wlasnie opisales moje problemy z era :)

  • 6. Data: 2009-04-11 06:58:26
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > wlasnie opisales moje problemy z era :)

    Mnie w ciągu ponad 10 lat korzystania z tej sieci, zdarzyło się zaledwie
    kilka razy. Natomiast w firmowym Orange, jest to standard, kilka razy w
    tygodniu mam podobny problem (podobnie jak koledzy w firmie).

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 7. Data: 2009-04-11 10:08:56
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    uzytkownik ni au koto ha itsumo tanosii

> [...]
    > zarejestrowania karty nie udzielą żadnej pomocy.
    >
    > 3. Korzystam z darmowych smsów. Wczoraj kilka doszło do adresatów po

    W Plusie to normalka. Ja miałem jeszcze większy kabaret.

    --
    ALEX Przekliniak, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 8. Data: 2009-04-11 10:14:13
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

> [...]

    > 6. wybieram numer do kogoś... za pierwszym razem jest "brak sieci" lub
    > sygnał rozłączenia połączenia. Patrzę na wyświetlacz - wszystkie

    Ot 'uroki' korzystania z Plusa.

    --
    ALEX Przekliniak, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 9. Data: 2009-04-11 13:19:54
    Od: X <r...@o...pl>

    Użytkownik ALEX Przekliniak napisał:
    > uzytkownik ni au koto ha itsumo tanosii

    > W Plusie to normalka. Ja miałem jeszcze większy kabaret.

    Pewnie masz 10-letni aparat któy ledwo łapie zasięg i ledwo co w nim
    cokolwiek słychać. Jja mam simplusa od 10lat i zero problemów z
    zasięgiem, słyszalnością itp. Plus to nie Era. Play niech się uczy
    jakości od Plusa! i zasięgu oczywiście:)

  • 10. Data: 2009-04-11 17:06:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    uzytkownik pisze:
    > Konfiguracja voip w porównaniu z play to pestka... na dodatek strona www
    > pod względem pomocnych ustawień jest beznadziejna.

    U mnie żadne z powyższych problemów nie występują. Telefon skonfigurował
    się sam po wsadzeniu SIM Play (w innych trzeba zamawiać konfigurację co
    nie zawsze zresztą działa), działa najlepiej ze wszystkich sieci jakie
    testowałem (czyli wszystkich - jakość taka sama jak w Plus, bo reszta
    odstaje o kilka długości - najgorszy syf to Era). Zero problemów, zero
    reklamacji, taryfa prosta jak cep, bez jakichś minut wewnątrzsieciowych,
    pakietów i innych bzdury, których trzeba pilnować.

    Niebawem wybieram się przenieść drugi numer do Play :)

    Dodatkowo powiem, że internet w Erze działa mi najlepiej ze wszystkich,
    a Play nie działa mi praktycznie w ogóle (lokalizacja Warszawa).
    Zupełnie odwrotnie niż z telefonami :)

    --
    Mithos