  • 1. Data: 2011-07-30 21:06:05
    Temat: dioda 24V / 12V
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    czy dioda 24V moze pracowac na 12V? czy skraca sie jej zywotnosc etc?

    M.

  • 2. Data: 2011-07-30 21:25:14
    Temat: Re: dioda 24V / 12V
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sat, 30 Jul 2011 23:06:05 +0200, kyte <k...@n...com> wrote:

    > czy dioda 24V moze pracowac na 12V? czy skraca sie jej zywotnosc etc?

    A co to jest "dioda 24V"...?
    Bo jeśli LED z opornikiem, to może, tylko będzie słabiej świecić.

  • 3. Data: 2011-07-30 21:28:01
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    dzisiaj bylem w sklepie, maja diode przystosowana od razu pod 24V.... w
    zwiazku z tym ze chcualbym wtyk zapalniczki podlaczyc pod 24V i czasami pod
    12V a i chcialbym takze miec sygnalizacje ze plynie prad pomyslalem aby
    wlutowac w obwod diode 12V z opornikiem lub juz ta przygotowana pod 24V.

    Pozdr. K.

  • 4. Data: 2011-07-30 21:54:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    kyte wrote:
> [...]
    > czasami pod 12V a i chcialbym takze miec sygnalizacje ze plynie prad
    > pomyslalem aby wlutowac w obwod diode 12V z opornikiem lub juz ta

    Zaczyna być grząsko ;-)

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2011-07-30 22:33:01
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sat, 30 Jul 2011 23:28:01 +0200, kyte <k...@n...com> wrote:
> [...]
    > 12V a i chcialbym takze miec sygnalizacje ze plynie prad pomyslalem aby
    > wlutowac w obwod diode 12V z opornikiem lub juz ta przygotowana pod 24V.

    Możesz jej użyć jako sygnalizatora _napięcia_. Podłączasz do zasilania
    równolegle z odbiornikiem.

  • 6. Data: 2011-07-31 06:31:45
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    czy dioda z opornikiem - przygotowana pod 24V bedzie swiecic po podlaczeniu
    pod 12V? czy ma to wplyw na jej trwalosc?

    K.

  • 7. Data: 2011-07-31 06:59:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 08:31:45 +0200, kyte napisał(a):

    > czy dioda z opornikiem - przygotowana pod 24V bedzie swiecic po podlaczeniu
    > pod 12V?
    Będzie, ale słabiej.

    > czy ma to wplyw na jej trwalosc?
    Ma (będzie świecić dłużej) ale tak niewielki że nie dożyjesz zaobserwowania
    efektu

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2011-07-31 09:39:40
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    dzieki za odp.

    to teraz tak

    kupilem wczora diode 12V (biala - swiecaca na czerwono)

    chcialbym przygotowac ja pod zasilanie 24V -

    jak wymierzyc wszystkie parametry? ewentualnie jaki opornik zastosowac,

    Uklad ma sygnalizowac napiecie na kablu zasilajacym lodowke samochodowa....

    Dzikei za gory. M.

  • 9. Data: 2011-07-31 09:52:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kyte,

    Sunday, July 31, 2011, 11:39:40 AM, you wrote:

    [...]

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-07-31 09:56:13
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    wiem, ze wszystko mozna znalezc w internecie np na elektrodzie

    ale...

    mam tylko maly multimetr i te 2 diody...

    nie wiem jak mam podlaczyc diode tzn do czego aby sprawdzic jaki jest spadek
    napiecia i dobrac opornik!